Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراحل تولید انیمیشن دوبُعدی «گیلگمش» تازه‌ترین اثر «حسین مرادی‌زاده» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایان یافت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، مراحل طراحی و تولید این انیمیشن  10 دقیقه‌ای، از آبان 1398 آغاز و در اردیبهشت 1400 به خط پایانی رسید و اینک آماده‌ عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسین مرادی‌زاده» درباره‌ این اثر توضیح داد که «گیلگمش»، به عنوان قدیمی‌ترین حماسه‌ی ادبی بشر از 2700 قبل از میلاد است که کهن‌ترین بخش نوشتاری آن مربوط به هزاره‌ی دوم پیش از مسیح است، اما پیشینه‌اش به سه‌هزار سال پیش از میلاد نیز می‌رسد.

به گفته‌ این دانش‌آموخته‌ دانشکده‌ صداوسیما در رشته‌ی کارگردانی انیمیشن، حماسه‌ گیلگمش، به بهترین وجه سرنوشت انسان را در جست‌وجوی جاودانگی توصیف کرده است.

داستان اصلی انیمیشن «گیلگمش»، روایت پهلوان نامدار اوروک، شهری از سرزمین سومر در میان‌رودان است که شخصیتی نیمه‌ایزدی‌-نیمه‌انسانی دارد و عمری در جست‌وجوی جاودانگی می‌کوشد و بارها شکست می‌خورد اما سرانجام به گیاهی دست می‌یابد که او را جاودانه خواهد کرد، هرچند ماری آن گیاه را می‌رباید و حاصل عمر او از دست می‌رود.

حسین مرادی‌زاده، متولد 1348 است که سابقه‌ عضویت در انجمن نقاشان ایران، انجمن بین‌المللی فیلم‌سازان انیمیشن جهان، انجمن فیلم‌سازان انیمیشن ایران و همچنین داوری در جشنواره‌های مختلف را در کارنامه‌اش دارد.

او پیش از این، آثار متعددی را ساخته و عرضه کرده که «افسانه‌ی ماردوش» مجموعه‌ی پویانمایی سه‌قسمتی بر اساس داستان‌های شاهنامه ازجمله‌ این آثارند.

«هرج‌ومرج فضایی» با 31 میلیون دلار فروش «بیوه سیاه» را کنار زداختتامیه جشنواره کن/ اصغر فرهادی جایزه بزرگ هیأت داوران را گرفت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون پرورش فکری فیلم سینما کانون پرورش فکری فیلم سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیدار از نخستین نمایشگاه ملی قرآن در افغانستان اظهار داشت حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید روح الله حسینی» رایزن فرهنگی ایران در کابل در بازدید از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، با اشاره بر اشتراکات زبانی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، نژادی و زبانی بین ایران و افغانستان تصریح کرد، در این نمایشگاه یکی از بارزترین نقاط اشتراک دو کشور که قرآن کریم است، به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: حضور پررنگ گروه‌های قرآنی و قاریان ایرانی در این نمایشگاه که جلوه دیگری از نزدیکی بیش از پیش ایران و افغانستان را به نمایش گذاشت، نویدبخش شروع تازه‌ای از وزش نسیم روح‌بخش قرآن در دوره حاکمیت جدید، به عنوان ریسمان مستحکم الهی بین دو کشور ایران و افغانستان خواهد بود.

حسینی ادامه داد: این امیدواری اکنون به‌وجود آمده که نمایشگاه قرآن شروعی پربرکت برای استمرار نمایشگاه‌های دیگر در ولایات مختلف افغانستان باشد.

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیمگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه(12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» به مدت هفت روز از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه 25 غرفه قرآن کریم و آثار مرتبط با آن به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • حرف‌‌های طرح ایرانی بی ام و درباره خودروی تازه‌اش
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • حوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • دعوت چند بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره
  • شهردار ارومیه در سمت خود ابقا شد