Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود جهانسیر در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۴۰ درصد معلولان استان سمنان تحت حمایت بهزیستی شاهرود هستند، ابراز داشت: در سطح شهرستان شاهرود سه مرکز توان‌بخشی به ۱۷۵ سالمند و معلول خدمات شبانه‌روزی مراقبتی ارائه می‌دهند.

وی ضمن بیان اینکه ۶۴ سالمند در مرکز ثامن‌الائمه، ۶۷ بیمار اعصاب و روان در مرکز قائم و ۴۴ معلول ذهنی دختر در مرکز سمیه نگهداری می‌شوند، افزود: اداره امور این مراکز توسط مؤسسات خیریه تحت مجوز بهزیستی شاهرود انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحویل دو واحد مسکونی به خانواده‌های دو معلول

معاون مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه هم‌زمان با هفته بهزیستی دو واحد مسکونی به خانواده دارای دو معلول در شهرستان شاهرود تحویل شد، ابراز داشت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده فی‌مابین بهزیستی با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان کمک‌هزینه بلاعوض برای ساخت و خرید مسکن به این خانواده‌ها پرداخت‌شده است.

جهانسیر ضمن بیان اینکه در ساخت و خرید دو واحد مسکونی بهره‌برداری شده قریب به ۳۰۰ میلیون تومان نیز توسط خیران و خود توان‌خواهان تأمین‌شده است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی به‌منظور خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای بیش از دو فرد معلول، مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و ۸۵ میلیون تومان در روستاها پرداخت می‌کند.

وی بابیان اینکه سال گذشته بیش از ۷۸۶ میلیون تومان کمک‌هزینه ساخت و خرید مسکن به ۱۶۰ مددجوی تحت حمایت بهزیستی شاهرود پرداخت‌شده است، اضافه کرد: سایر توان‌خواهان متقاضی مسکن با احراز شرایط و در صورت ساخت و یا خرید مسکن می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از حمایت‌های بهزیستی برخوردار شوند.

معافیت سربازی ۱۳ مددجو

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه در کشور ۱۸ رشته ورزشی برای جانبازان و معلولان وجود دارد که معلولان شاهرودی در ۱۳ رشته ورزشی فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: متأسفانه امکان تأمین مالی مستقیم هیئت‌های معلولان و جانبازان توسط بهزیستی وجود ندارد اما تلاش شد با اختصاص امکانات و تجهیزات و همکاری شهرداری شاهرود و دیگر ارگان‌ها، خدماتی را به جانبازان و معلولان شهرستان ارائه کنیم

جهانسیر بابیان اینکه ۱۳ مددجوی بهزیستی شهرستان شاهرود باهدف کمک به وضعیت معیشتی خانوارهای نیازمند از خدمت سربازی معاف شدند، تصریح کرد: طرح معافیت فرزندان خانوارهای تحت حمایت از سال ۱۳۹۰ آغازشده و یکی از پسران این خانواده‌ها می‌توانند از ماده شش بهزیستی استفاده کرده و مشمول معافیت خدمت سربازی شوند.

وی نداشتن غیبت سربازی را یکی از شرایط اصلی در بهره‌مندی از معافیت ماده شش دانست و افزود: این نوع معافیت شامل افرادی می‌شود که یکی از والدین دارای شرایط ویژه و تحت حمایت بهزیستی باشد، حداقل دو نفر از اعضای خانواده (خواهر و برادر) به‌واسطه معلولیت تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، همسر فرد معلول به‌واسطه معلولیت تحت حمایت بهزیستی هستند، فرزند مشمول به دلیل شرایط ویژه مددجوی بهزیستی باشد.

واگذاری ۱۶ کودک به خانواده‌های متقاضی سراسر استان

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه واکسیناسیون کرونا در مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در شهرستان انجام شد، ابراز داشت: در مرحله دوم ۱۱۲ دوز واکسن به سالمندان و پرسنل این مرکز تزریق شد، ۵۷ نفر از بیماران اعصاب و روان مرکز قائم شهرستان شاهرود اولین مرحله واکسن کرونا را دریافت کردند و ۱۲ نفر از پرسنل مرکز با واکسن چینی سینوفارم واکسینه شدند.

جهانسیر بابیان اینکه به ۴۳۷ زن سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آنان مستمری ماهیانه و کمک‌هزینه معیشت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۲۱۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و سازمان بهزیستی و ۶۰ نفر از محل بیمه روستاییان و عشایر، از بیمه بازنشستگی برخوردار شدند.

وی بابیان اینکه چهار مرکز در سطح شهرستان عهده‌دار نگهداری از ۸۳ کودک و نوجوان صفرتا ۱۲ سال بی‌سرپرست و بد سرپرست هستند، افزود: طی سال گذشته ۱۶ نفر از کودکانی که در مراکز شهرستان شاهرود نگهداری می‌شدند، به زوجین متقاضی فرزندخواندگی در سراسر استان واگذار شدند.

۲ پروژه بهزیستی در دست ساخت

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه عملیات عمرانی مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان شهرستان به همت مؤسسه خیریه قائم در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۷۵۰ مترمربع در حال انجام است، ابراز داشت: کار ساخت این پروژه بهمن‌ماه سال ۹۸ آغاز و تاکنون سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

جهانسیر مرکز نگهداری مراقبتی بیماران اعصاب و روان شاهرود ۴۰ درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: این مرکز درمانی و مراقبتی که ظرفیت نگهداری از ۱۰۰ بیمار اعصاب و روان را خواهد داشت شامل بخش‌های مختلف کلینیک کاردرمانی، روان‌درمانی، تفریح درمانی، بستری، سالن ورزشی و غیره است که تکمیل آن حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: پروژه مذکور توسط مؤسسه خیریه آمنه در زمینی به متراژ چهار هزار مترمربع، با زیربنای سه هزار و ۱۰۰ متری و در سه‌طبقه در دست احداث بوده که تاکنون بالغ‌بر چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که پیشرفت ۹۰ درصدی را دارد.

کمک ۵۰ میلیارد ریالی خیران

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه خیران ۵۰ میلیارد ریال به توان‌خواهان بهزیستی کمک کردند، ابراز داشت: خیرین همواره بدون هیچ چشم‌داشتی در صف اول یاری‌رسانی به مددجویان بهزیستی حاضر هستند به‌طوری‌که در سال گذشته به‌منظور کمک به وضع معیشتی توان‌خواهان تحت حمایت بیش از ۴۲ میلیارد ریال به مراکز دولتی و بیش از هشت میلیارد ریال به مؤسسات و مراکز غیردولتی به‌صورت نقدی و غیر نقدی کمک کردند.

جهانسیر ضمن بیان اینکه ۲۲ مؤسسه خیریه در شهرستان در کنار بهزیستی کار خدمت‌رسانی به جامعه هدف را انجام می‌دهند، تصریح کرد: تعدادی از آن‌ها اداره مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و مراکز شبه خانواده را بر عهده‌دارند که با توجه به محدودیت منابع مالی بهزیستی و به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر می‌طلبد که خیرین و نیکوکاران به کمک آن‌ها بشتابند.

وی جلب مشارکت‌های مردمی به‌منظور رفع نیازهای جامعه هدف را تأکید کرده و افزود: به همین منظور شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۳۴۱۸۰۳۵ و شماره‌حساب ۴۱۷۱۰۳۴۵۴۱۸۱۰۵۰۷ نزد بانک مرکزی به این نیت خیرخواهانه اختصاص‌یافته است.

معافیت ۸۰ مددجو از پرداخت انشعابات

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و در راستای پویش ضیافت همدلی ۴۵۲ سبد کالای ماه رمضان به توان‌خواهان اهدا شد، ابراز داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا درصدد هستیم در سال جاری به همت خیران شهرستانی برای رفع مشکلات معیشتی هفت هزار و ۶۰۰ فرد تحت حمایت بکوشیم.

جهانسیر بابیان اینکه ۸۰ مددجوی بهزیستی از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند، تصریح کرد: بیش از ۶۸۲ میلیون ریال اعتبار در راستای هزینه کرد معافیت انشعاباتی حامل‌های انرژی برای مددجویان بهزیستی شاهرود هزینه شده است.

وی بابیان اینکه هفت مرکز بهبودی اقامتی میان‌مدت وابستگی به مواد مخدر در شهرستان شاهرود وجود دارد که سال گذشته ۹۸۳ نفر در این مراکز پذیرش‌شده و تحت درمان قرار گرفتند، افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال طی سال ۱۳۹۹ به ۳۲ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد پرداخت‌شده است.

کد خبر 5261319

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته بهزیستی شاهرود مددجویان بهزیستی استان سمنان ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا ایلام گرگان سیلاب خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل شورای نگهبان قوه قضاییه حجاب و عفاف تحت حمایت بهزیستی شهرستان شاهرود میلیارد ریال میلیون تومان اعصاب و روان توان خواهان خانواده ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی