Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@08:06:23 GMT

صدور مجوز برگزاری مجمع بانک صادرات

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۷۹۳۰

صدور مجوز برگزاری مجمع بانک صادرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بانک صادرات که با نماد وبصادر در بورس اوراق بهادار تهران حاضر است با توجه به اینکه همچنان یکی از سهامداران عمده این بانک، دولت و وزارت اقتصاد محسوب می‌شود، بانک مرکزی در نامه‌ای به مدیرعامل این بانک از صدور مجوز برای برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام این بانک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اداره نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی به حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران نوشته شده آمده است برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک صادرات برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 99 بلامانع است.

در این نامه شرایطی برای برگزاری مجمع ذکر شده است، از جمله اینکه تأییدیه لازم از مراجع ذی‌صلاح در مورد شناسایی وجه التزام تأخیر تأدیه دین مطالبات از دولت اخذ شود همچنین ثبت‌های اصلاحی به منظور کفایت ذخایر مطالبات مشکوک‌الوصول اعمال شود.

در بند دیگری ثبت‌های اصلاحی و لحاظ نمودن ذخایر لازم به مبلغ 14 هزار و 134 میلیارد ریال بابت  جریمه اضافه برداشت از حساب جاری نزد بانک مرکزی اعمال شود.

همچنین اعمال ثبت‌های اصلاحیه و برگشت درآمد ناشی از تسعیر ارز ناشی از سرمایه پرداختی شعب خارجی به مبلغ 14 هزار و 922 میلیارد ریال انجام شود.

در بند دیگری از این شرایط اعمال ثبت‌های اصلاحی و برگشت درآمد ناشی از واگذاری سهام شرکت فرعی گروه مالی سپهر صادرات به مبلغ 14 هزار و 372 میلیارد ریال انجام شود و در بند ششم این شرایط تعیین تکلیف مبلغ 54 هزار و 389 میلیارد ریال کسری پرداخت سود به صاحبان سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بابت مابه‌التفاوت سود قطعی نسبت به علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌های مذکور انجام شود.

همچنین مقتضی است ضمن بارگذاری صورت‌های مالی حسابرسی شده پایان سال 1399 در سامانه مهتاب یک نسخه از صورت‌های مالی حسابرسی شده و مصوب سال مالی منتهی به 30 اسفند 99 آن بانک منضم به گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به همراه تصویر صورتجلسه مجمع و خلاصه تکالیف و تصمیمات مجمع مذکور را به این مدیریت در بانک مرکزی ارسال نمایند.


مجز مجمع وبصادر

همچنین در گزارش دیگری آمده بود بانک مرکزی مجوز برگزاری مجمع عمومی بانک تجارت در نماد وتجارت را نیز صادر کرده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات بورس اوراق بهادار تهران بانک صادرات ایران حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات برگزاری مجمع میلیارد ریال بانک صادرات بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند