Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مراد اکبری روز دوشنبه در آیین افتتاح استانی طرح‌های آبیاری و زهکشی کشور با اشاره به طرح‌های مهمی که در دولت کنونی در حوزه آب و خاک انجام شده اظهار داشت: طرح آبرسانی به ۵۵۰ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان و ایلام یکی از این طرح‌های مهم است که ۲۵۰ هزار هکتار آن در فاز اول در این ۲ استان به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه ۲۲۷ هزار هکتار آبیاری و زهکشی در غرب و شمال غرب کشور  که ۲۵ هزار هکتار آن امروز به بهره‌برداری می‌رسد یکی دیگر از این طرح‌های مهم است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد:طرح ۲.۵ هکتار توسعه سامانه های نوین آبیاری که ۱.۲ میلیون هکتار تاکنون انجام شده است طرح مهم دیگر در حوزه آب و خاک و کشاورزی بوده است.

وی اظهار داشت: برای استان کردستان ۷۰۰ میلیارد ریال در مرحله اول درنظر گرفته شده است و سهم استان هم از تخصیص کشوری هم محفوظ است.

وی یادآور شد: ۵۰ درصد پروژه‌های نوین آبیاری کردستان تجهیز شده  که ۲ برابر میانگین کشوری بوده است.

وی تاکید کرد: کردستان منشا عزت و سربلندی کشور بوده و دارای مردمی پرتلاش و زحمت‌کش است که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌ها نقش بی بدلیل خود را در تولید مواد غذایی در کشور ایفا کند.

نماینده مجلس: صنایع تبدیلی کشاورزی ایجاد شود

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران هم در این آیین گفت: طرح‌های آبرسانی حوزه کشاورزی کردستان سرانه درآمد مردم منطقه را بیشتر کرده و شاهد رونق معیشت مردم خواهیم بود.

محسن فتحی افزود: در شرایط کنونی که میزان تولیدات کشاورزی افزایش می‌یابد باید به فکر صنایع تبدیلی باشیم تا خام این محصولات فروشی نشود.

وی با بیان اینکه در صورت ایجاد صنایع تبدیلی محصولات ارزش افزوده می‌یابد و منبع درآمدی برای جوانان تحصیل کرده خواهد بود اضافه کرد: امیدواریم این خیر و برکت را در سفره مردم ببینیم.

استاندار کردستان: زمینه کار مهمی برای استان فراهم شده است

استاندار کردستان هم با اشاره به میزان تخصیص آب برای بیش از ۱۰۰ هزار هکتار در کردستان گفت: تخصیص این میزان و طرح‌های آبیاری و زهکشی اتفاق بسیار مبارک برای استان است و میزان تولید و اشتغالزایی را افزایش می‌دهد.

بهمن مرادنیا تاکید کرد: زمینه کار بزرگی برای استان کردستان فراهم شده است و در آینده اثرات آن بیشتر هم دیده می‌شود.

وی ضمن تشکر از معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: وی عرق خاصی به منطقه دارد و در تخصیص و توسعه طرح‌های آبی استان تاثیرگذار بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم گفت: استان رتبه ۶ سطح زیر کشت و رتبه ۱۷ تولید در کشور را دارد که این اختلاف مربوط به دیم بودن بخش زیادی از سطح زیر کشت است.

فرید سپری ادامه داد: ۸۸ درصد سطح زیر کشت استان به صورت دیم و رتبه اول سطح زیر کشت دیم کشور را داریم که امکان آبی شدن ۳۳۵ هزار هکتار سطح زیر کشت استان وجود دارد.

وی یادآور شد: ۱۰۰ هزار هکتار آب برای کردستان تخصیص در نظر گرفته شد و می‌توان این میزان را آبی کرد اما ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای عملی کردن آن اعتبار نیاز است.

سپری با اشاره به طرح آبیاری و زهکشی ۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار در استان افزود: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از این میزان در بخش باغات و ۹ هزار و ۲۴۲ هکتار در بخش زراعت است.

وی تاکید کرد: برای اجرای پنج هزار و ۴۷۰ هکتار از آن مقدار چهار هزار و  ۳۴۵ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح به یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال نیاز است.

سپری یادآور شد: با اجرای این طرح‌ها تولید کردستان پنج برابر می‌شود و برای یک هزار و ۸۰۰ نفر مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کردستان و نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران پنج هزار و ۴۷۰ هکتار از طرح آبیاری و زهکشی به بهره برداری رسید.

۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار کل طرح آبیاری و زهکشی استان کردستان است که در دستور کار قرار دارد.

طرح جامع شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در مجموع برای ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های این منطقه از کشور اجرا می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان کامیاران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان کامیاران وزارت جهاد کشاورزی کردستان کامیاران آبیاری و زهکشی میلیارد ریال جهاد کشاورزی سطح زیر کشت برای استان هزار هکتار آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید