Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:27:36 GMT

نظام مسئله محور در تبلیغات اسلامی شکل گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۸۰۶۱

نظام مسئله محور در تبلیغات اسلامی شکل گرفته است

ایسنا/اصفهان رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان گفت: امروز یک نظام مسئله محور در دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفته است که این نظام در مدار فعالیت‌ها و اقدامات، تأثیر مستقیم می‌گذارد.

حجت‌الاسلام محمد قطبی، امروز (دوشنبه-۲۸ تیر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی برای سنجش عملکرد خودشان از الگوهای مختلفی استفاده می‌کنند که "فاصله از مبدأ حرکت" یکی از این معیارهای سنجش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش دوم سنجش عملکرد در مقایسه با دستگاه هم‌تراز است که روش خوبی است، اما روش سومی هم برای سنجش عملکرد وجود دارد که در حوزه فرهنگی تازگی دارد و امروز افتخار داریم با توجه به این روش جایگاه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را بسنجیم و آن روش نزدیک شدن به مقصد است.

وی افزود: نظام مسئله محوری در این روش عیان است و ۱۴ مسئله اساسی و مورد نیاز جامعه در این نظام شناسایی شد و در چهار منظومه کنار هم قرار گرفتند. امروز اگر بخواهیم خودمان را معرفی کنیم خود را بر اساس میزان تأثیر در حل مسائل می‌سنجیم. مسئله محوری در مدار فعالیت‌ها و اقدامات تأثیر مستقیم می‌گذارد و در حوزه آموزش باید به سمت رشته‌های کاربردی و مسئله محور برویم و در دفتر اصفهان رشته‌های دوره دکترا را نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل موضوع خانواده است و منظومه خود را به سمت پژوهشکده خانواده بردیم. یک برنامه دقیق و منسجم برای اعتلای خانواده داریم و امروز دفتر تبلیغات اصفهان در منظومه مسئله محوری جز بهترین‌های منظومه‌های پژوهشی کشور است.

قطبی ادامه داد: در میدان تبلیغ عمومی بر اساس مسئله محوری تغییرات لازم را دادیم. نظام مسئله محوری با مدیریت رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم شکل گرفت و امروز در بخش‌های مختلف، کارآمدی دارد. میدان فضای مجازی در تمام اضلاع زندگی نفوذ کرده است. در زمینه فضای مجازی آموزش‌های زیادی دادیم و توسعه توان انجام شد و نگاه تحلیل گرایانه برای کنشگری در فضای مجازی نیاز یک طلبه است تا بداند چگونه با این فضا برخورد کند.

وی گفت: در فضای مجازی نیاز به کار زیاد و نیاز به تقاطع داریم که فضای حقیقی و مجازی را به یکدیگر متصل کند. بدون توجه به این دو ضلع این موارد نمی‌توانند موفق شوند. باید به سمت فعالیت‌های تاب آور برویم تا برای توسعه خود گام برداریم. امروز شرکت‌های دانش‌بنیان مایه افتخار نظام اسلامی هستند. امروز ۷ هزار شرکت دانش بنیان داریم و در حوزه نرم‌افزارهای خلاق ضرورت داشت دفتر تبلیغات ورود کند و مرکز علمی نوآوری و خلاقیت اشراق در محدوده فرهنگ در قم تأسیس شد و هم‌زمان در شعبه اصفهان این مرکز تأسیس شد و در فارس و اهواز هم تأسیس می‌شود.

رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان، افزود: امروز در منظومه فعالیت‌های فرهنگی در کنار میدان‌های فرهنگی که از دیرباز داشته‌ایم و در کنار فعالیت‌های حضوری لازم است فعالیت‌های فناورانه همراه ما شود. در حوزه فرهنگ وقتی بخواهیم آموزش دهیم ناچاریم از چند رسانه محدود استفاده کنیم. در حوزه تربیت فرزند نیاز به ابزارهای بومی شده یا تولید شده خودمان داریم. امیدواریم نتایج معطوف به حل مسئله جامعه اسلامی را در مسیر پیشرفت و تمدن اسلامی قرار دهد. قطعاً در کارهای اجرایی خطا داشته‌ایم که امیدواریم مدیر جدید، دفتر تبلیغات اصفهان را بالنده‌تر از قبل کند.

همچنین حجت‌الاسلام احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم – شعبه اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: منابع انسانی دفتر همواره از حوزه علمیه تأمین شده است و اساتید و مبلغان از فضلای حوزه علمیه هستند. توسعه ارتباط با زعمای حوزه از اهداف ما خواهد بود. بیش از پیش باید با روحیه جهادی کار کنیم و همکاران ما در دفتر اصفهان مجاهدان در حوزه فرهنگی هستند و دفتر مرکزی هم باید ارتباط و حمایت خود را از دفتر اصفهان بیشتر کند.

وی افزود: امروز مسئولیت خطیری بر عهده اینجانب گذاشته شده است که امیدوارم با همراهی طلاب از عهده وظایف خود برآیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم استانی فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان مسئله محوری نظام مسئله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای سفر زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فراهم کرده است و انتظار داریم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احساس تکلیف و حضور امروز ادارات در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی (ره) نشان دهنده این است که همه دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی افزود: امروز امام خمینی (ره) جهانی شده است و با وجودی که ۳۵ سال از تاریخ وفات ایشان می‌گذرد همچنان در دنیا محبوب هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمنان نظام هر آنچه که از توطئه بود را انجام دادند اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

رشیدی‌پور ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین تجمعات و بیعت‌هایی است که سالانه نمونه آن را در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) می‌بینیم.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزار نفر عاشق امام خمینی (ره) در استان کردستان به زیارت ایشان می‌روند و وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کمیته‌های هفتگانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل شده است و از دستگاه‌ها انتظار داریم که به تعهدات خود در این مورد عمل کنند.

رشیدی‌پور تصریح کرد: چهار هزار بسته فرهنگی نیز توسط ادارات برای تمام زائران استان تهیه خواهد شد و ایاب و ذهاب زائران نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 751053

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان