Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@10:25:41 GMT

پرداخت خسارات تنش آبی خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۸۲۷۳

پرداخت خسارات تنش آبی خوزستان

استاندار خوزستان درباره تنش آبی در خوزستان توضیحاتی ارائه کرد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز، ۲۸ تیرماه در خصوص آخرین وضعیت تنش آبی در استان اظهار کرد: در پی خشکسالی بسیار شدیدی که در سال زراعی جاری در خوزستان اتفاق افتاد، مردم استان صدمات زیادی دیدند. هم تالاب‌های ما هم ضرر و زیان زیادی دیدند، هم دامداران دام‌هایشان از بی‌آبی تلف شد و هم دچار تنش‌های آبی برای بخش کشاورزی و بخش شرب شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنده و همه همکارانم، همدرد، همگام و همراه با مردم بودیم و هستیم و تلاش کردیم که قسمتی از این آلام و مشکلات را برطرف کنیم. در این راستا با همه ارکان نظام چه اجزای حکومتی چه اجزای دولتی صحبت‌های زیادی داشتیم و تقریبا با همه دولتمردان از شخص آقای رییس جمهور تا معاون اول، وزرای کشور، جهادکشاورزی، اطلاعات، سایر وزرا، سازمان برنامه و بودجه، ستاد بحران کشور و نماینده دادستان محترم کل کشور صحبت کردیم و ماحصل این بود که یک گروهی از این ارکان به استان آمدند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در جلسه ستاد بحران کشور مصوبات بسیار خوبی داشتیم که تقریبا عین این مصوبات، روز گذشته به تصویب نهایی دولت محترم رسید و در این مصوبات حدود ۱۲۷۲ میلیارد تومان کمک‌های نقدی بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو تا سه مصوبه دیگر داشتیم که شامل اعتبارات تنش آبی وزراتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو می‌شود و قرار شد ۱۵ درصد از این اعتبارات را به استان خوزستان بدهند و این اعتبارات ۱۰۰ درصد در استان تخصیص داده شود. علاوه بر این‌ها، قرار شد صندوق بیمه دامداران و کشاورزی با تضمین دولت خسارات را پرداخت کند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در کل علاوه بر این‌ها امکانات خوبی از نهادهای انقلابی از جمله سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام یعنی بنیاد برکت و ستاد کل نیروهای مسلح در اختیار ما قرار گرفت و در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در پروژه آبرسانی به حدود ۴۶۰ تا ۴۷۰ روستا مشارکت نزدیکی دارند و از حدود ۱۴۰ میلیارد تومانی که هزینه کل این پروژه‌ها است، تقریبا ۴۵ میلیارد تومان به ما کمک کرده است.

وی اظهار کرد: امروز هم شاهد سفر آقای مخبر هستیم که ان‌شاالله بتوانیم امکانات زیادتری را کمک بگیریم؛ البته قرار شده ستاد اجرایی و ستاد نیروهای مسلح تانکرهای آبرسانی زیادی به ما کمک کنند تا ان‌شاالله جلو برویم.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیات امنای یادمان شهدای کربلای چهار (علقمه) درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان کربلای چهار برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای کربلای چهار گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارایه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زایران شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای عملیات کربلای چهار و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان گفت: تمامی زیر ساخت‌های یادمان طبق طرح جامع یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور است و حل مشکلات اساسی یادمان‌ها برای ما اولویت دارد.

وی افزود: ستاد مرکزی در صدد پای کار آوردن تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها می‌باشد.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید محمدجواد ضیاییان معاون خادمین و خدمات زایران ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097309 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ویسی نقره داغ شد؛ ۲ میلیارد تومان، ادامه فعالیت به شرط پرداخت در یک هفته!
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت