Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه تا کنون طرح ها و ایده های زیادی در ورند مذاکرات وین مطرح شده به طرح سه مرحله‌ای تروئیکای اروپایی برای برچیده شدن زیرساخت‌های الکترونیکی صنعت هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و گفت: یک کلمه خارج از متن برجام انجام نخواهیم داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به آنچه طرح پیشنهادی تروئیکای اروپایی برای برچیده شدن زیرساختهای الکترونیکی سانتریفیوژهای نسل جدید کشور علاوه بر انبار شدن این دستگاه های نغی سازی در رسانه های آمریکایی به نقل از منابع دولتی این کشور اشاره شده در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین گفت: در پذیرش و اجرای تعهدات و محدودیت ها ما یک کلمه بیشتر از برجام را انجام نخواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب زاده با بیان اینکه طرح ها و ایده‌ها و پیشنهادهای مختلفی در طول این مذاکرات مطرح و روی میز قرار داده شده، افزود: ما در خصوص تعهداتمان بر مبنای آنچه قبلا در توافق ۲۰۱۵ مکتوب شده عمل می‌کینم و این مذاکرات صرفا برای احیای آن توافق است. سیاست اصولی ما اینست که هیچ چیزی فراتر از برجام را نپذیریم.

شرکتهای هندی به تعهداتشان برای توسعه بندر چابهار عمل کنند

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه های وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره پیشنهاد وزیر خارجه هند برای فعال شدن و قرارگرفتن بندر چابهار در کریدور جنب و به شمال در طرح ایندو پاسیفیک و مسیر ترانزیتی هند تا آسیای میانه هم با اشاره به اینکه چابهار یکی از بنادر مهم جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه تجارت و ترنزیت آبی کشور است، گفت: این بندر نزدیک به دو دهه است که در کریدور جنوب به شمال قرار دارد و به همین دلیل هم توسعه و تجهیز این بندر بخشی به شرکتهای هندی واگذار شده که انتظار داریم به تعهداتشان در شرایط جدید عمل کنند.

وی اضافه کرد: بی شک زیرساختهای ترانزیت ایران می‌تواند در گسترش همکاری‌های منطقه از جمله در کریدور جنوب به شمال تا آسیای میانه بکار گرفته شود، البته در چارچوب های سیاستهای کلان جمهوری اسلامی ایران

حتی در مذاکره  غیر مستقیم با آمریکایی‌ها ها هم دچار حیرت می‌شویم

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره ناکار توافق تهران-لندن و واشنگتن برای مبادله 10 زندانی هم اظهار داشت: وقتی با آمریکایی ها مذاکره می‌کنیمریال حتی به صورت غیر مستقیم هم که هست همواره به مرز حیرت می‌رسیم.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: ما در کنار گفتگوهای برجامی در وین و موازی با آن اما به صورت جداگانه گفتگوهایی را با آمریکایی ها به صورت با واسطه و با انگلیسی‌ها برای مبادله برخی از زندانیان به عنوان یک موضوع انسانی داشته‌ایم و همواره نیز گفته‌ایم آزادی برخی ایرانیان که به بهانه های واهی و به خاست آمریکا در نقاط مختلف زندانی شدند اولویت ایران است.

وی افزود: آنچه آمریکا انجام می‌دهد گره زدن یک موضوع انسانی با مسائل سیاسی است. گفتگوها در وین در این مورد به نتیجه رسید و قرار شد همه گروه‌ها به پایتخت هایشان بروند و  مقدمات را انجام دهند اما دیروز وقتی که تهران اعلام کرد دور بعدی مذاکرات وین  در دولت بعدی ادامه خواهد یافت آمریکا تصمیم گرفت این توافق را مبادله به برجام گره بزند

وی تاکید کرد: رویکردی غلطی ست و باعث می شود همه مسیرها دچار سختی شود. همین امروز اگر آمریکا بپذیرد امکان مبادله 10 زندانی قابل انجام است.

ادامه دارد....

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه سانتریفیوژهای پیشرفته طرح اروپا کارشکنی در مذاکرات وین بندر چابهار مبادله زندانیان ایران و آمریکا طالبان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • واکنش رییس دانشگاه تهران به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد