Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از ملزم شدن سازندگان مسکن در شهر تهران به معرفی مجری ذی صلاح از چهارم مردادماه خبر داد.

به گزارش برنا؛ افشین حبیب زاده، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جلسه تصمیم گیری درباره آغاز الزامی شدن استفاده از مجری ذی صلاح در ساخت و سازهای شهر تهران گفت: از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران و به لحاظ اینکه معتقد بودم کلیه ساختمان ها باید توسط افراد صاحب صلاحیت ساخته شود، پیگیر اجرایی شدن مجری ذی صلاح در شهر تهران شدم و از این رو به طور مرتب جلساتی با مدیران معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی برگزار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه صدور شناسنامه فنی ساختمان بدون مجری ذی صلاح امکان اجرایی شدن ندارد، اظهار کرد: همه مشکلات موجود در حوزه فنی ساختمان ناشی از عدم اجرای موضوع مجری ذی صلاح است که باید جدی گرفته شود.

او به امضای تفاهنامه استفاده از خدمات سازندگان ذیصلاح مسکن در شهریور ماه سال گذشته میان شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی استان تهران اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهنامه ساختمان های بیش از 6 طبقه در مناطق 22گانه ملزم شدند که برای ساخت و ساز نسبت به انتخاب سازندگان و مجریان ذی صلاح اقدام کنند.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به منظور عملیاتی شدن این تفاهمنامه روز گذشته جلسه ای با حضور بنده، آقای محمد سالاری عضو و رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر، مدیران معاونت معماری و شهرسازی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزار و آخرین مباحث مرتبط با اجرایی شدن موضوع مجری ذی صلاح مورد بررسی قرار گرفت.

حبیب زاده در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه سازمان نظام مهندسی استان تهران مکلف شد فرم قرارداد مجری ذی صلاح را تا پایان تیر ماه در اختیار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران قرار دهد تا در سایت «تهران من» جانمایی و برای عموم شهروندان قابل دسترس باشد.

او ادامه داد: قرار شد از تاریخ چهار مردادماه سال 1400 ،همزمان با اعلام عوارض پروانه ساختمان و تخریب و نوسازی از سوی شهرداری، مالکین ملزم به معرفی مجری ذی صلاح شوند. همچنین در روز چهارم مردادماه سامانه مجری ذی صلاح با حضور مسئولان مربوطه رونمایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران معماری شهرداری تهران شورای اسلامی مشکلات مسکن شهرداری استان تهران ساخت و ساز فناوری اطلاعات و ارتباطات فناوری اطلاعات سازندگان مسکن شورای اسلامی شهر تهران سازمان نظام مهندسی شهرداری تهران مجری ذی صلاح رییس کمیته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی

شماری از شهروندان بندرعباسی از بسته بودن سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن گلایه دارند و خواستار اعلام زمان بازگشایی سامانه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در این خصوص گفت: سامانه به محض تعیین تکلیف متقاضیانی که پیش از این نام نویسی کرده اند برای ثبت نام مجدد در دسترس قرار می‌گیرد.

سعید حاجبی افزود: طی مدت سه سال فراهم بودن امکان ثبت نام در سامانه ۸۰ هزار نفر در بندرعباس نام نویسی کرده اند که تاکنون پالایش ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: مبلغ آورده برای متقاضیان تغییر نکرده و ۴۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده برای هر واحد براساس تاریخ روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس