Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، همزمان که بحران در کانادا درباره مسئله مدارس شبانه روزی وابسته به کلیسای کاتولیک ادامه دارد، یکی از مهم ترین خواسته های مردم بومی این کشور یعنی افشای اسناد مربوط به این مدارس نهایتا اجابت شد.

«بابی کامرون» رئیس اتحادیه اقوام بومی مستقل در کانادا اعلام کرد که کلیسای کاتولیک اسناد حداقل ۱۳ مدرسه شبانه روزی را منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با شبکه خبری سی تی وی (CTV) گفت: این خبری خوشایند و نقطه شروعی است برای دیگر کلیساها در سراسر کانادا که اقدامی مشابه انجام دهند، یعنی اسناد را به بازماندگان و فرزندان و نوه های (بومیان) ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، چندی پیش و در ادامه کشف سریالی گورهای جمعی کودکان بومی کانادا، در یک گور دسته جمعی در جزیره «کوپر» منطقه «بریتیش کلمبیا» بقایای اجساد ۱۶۰ کودک کشف شد.

این چهارمین گور دسته جمعی متعلق به کودکان بومی کانادا است که در هفته‌های اخیر در این کشور کشف می‌شود. پیش از این از گورهای کشف شده، بقایای اجساد یک هزار کودک به دست آمده بود.

پیشتر «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در پی پیدا شدن نزدیک به یک هزار جسد دیگر در گورهای دسته جمعی، از پاپ فرانسیس خواسته بود برای عذرخواهی از طرف کلیسای کاتولیک به دلیل اداره مدارس شبانه روزی کودکان بومی به کانادا بیاید.

ترودو به خبرنگاران گفته بود: من شخصاً و مستقیماً با پاپ فرانسیس صحبت کرده‌ام تا بر وی فشار بیاورم که تنها عذرخواهی مهم نیست و او باید از بومیان کانادا در همین سرزمین عذرخواهی کند. من می‌دانم که رهبری کلیسای کاتولیک، بسیار فعال و پیگیر اقدامات بعدی است.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از بابت کشف گور جمعی در کانادا که حاوی بقایای اجساد دست کم ۲۱۵ کودک بومی بود؛ ابراز تاسف کرده بود اما حاضر نشد از بابت نقش کلیسای کاتولیک در این جنایت عذرخواهی کند.

کشف گورهای جمعی از کودکان بومی یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می شود که طی آن، دولت این کشور کودکان اقوام بومی را در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از خانواده و قبیله شان جدا می‌کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می‌فرستاد.

گزارش‌های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، از این کودکان منتشر شده است و اسناد موجود نشان می‌دهد دانش‌آموزان این مدارس در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست می دادند.

کد خبر 5261405 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانادا پاپ فرانسیس مدارس شبانه روزی حقوق بشر گور جمعی ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی طالبان لبنان فلسطین ایران روسیه ترکیه مسجدالاقصی سوریه سعد الحریری مذاکرات صلح افغانستان کلیسای کاتولیک کودکان بومی شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 6093129

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است