Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@02:18:33 GMT

استقلال وکلا از جوهره وجودی کانون‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۸۸۷۵

استقلال وکلا از جوهره وجودی کانون‌هاست

رئیس اسکودا در سومین نشست خبری خود با اشاره به آیین‌نامه تازه تصویب از سوی رئیس قوه قضائیه، اجرای آن را مغایر با استقلال وکلای کانون دانست.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران صبح دیروز در سومین نشست خبری خود درباره آیین‌نامه‌ای که بتازگی از سوی رئیس قوه قضائیه مصوب و ابلاغ شد، گفت:  در این آیین‌نامه تشریفات ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون‌های وکلا رعایت نشده و بین مرجع تنظیم و تصویب تفکیک قائل شده است؛ ما یک بار در سال ۱۳۳۴ آیین‌نامه را نوشتیم و عده‌ای معتقدند آیین‌نامه جدیدی نمی‌توانیم، بنویسیم مگر اینکه اصلاحیه جدیدی تدوین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال وکلا از جوهره وجودی کانون‌هاست و اگر این استقلال زیر سؤال برود، ما کانون‌های وکلای قوه قضائیه می‌شویم.
کوشا با بیان اینکه در اصلاحیه تغییراتی اعمال شده که نه تنها مورد نظر کانون نیست بلکه مغایر مواد قانونی است، گفت: در این اصلاحیه اعلام شده که تسلیم نسخه‌ای از وکالتنامه برای وکیل ضروری است در صورتی که اکنون قراردادها کاملاً الکترونیکی و از طریق ثبت در سامانه است. همچنین ماده ۱۷ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۳۳ تصریح کرده که از تاریخ اجرای این قانون هیچ وکیلی را نمی‌توان از شغل وکالت معلق کرد مگر به حکم دادگاه انتظامی؛ در صورتی که در این آیین‌نامه گفته شده که تعلیق وکلا منحصراً به‌عهده حکم دادگاه انتظامی نیست.
رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا ادامه داد: ما یک بار آیین‌نامه را اصلاح کردیم و برای قوه قضائیه فرستادیم و قرار شد اگر نیاز به اصلاح دارد دوباره به ما برگرداند که متأسفانه خودشان با الحاقات و اضافات آن را تصویب کردند و جناب رئیسی نیز در آخرین روزهای حضورشان آن را امضا کردند.
وی گفت: در قانون اساسی مشروطیت که برای ما نقطه عطفی است هیچ‌گاه در مورد نهاد وکالت ماده یا اصلی نیامد اما در قانون اساسی دارای اصلی با عنوان اصل ۳۵ شدیم و قانون اساسی جمهوری اسلامی مترقی‌تر بود اما آیین‌نامه اجرایی ۱۳۳۵ را با آیین‌نامه ۱۴۰۰ مقایسه کنید، چطور است که در قانون اساسی اصلی را به وکالت اختصاص دادیم اما با آیین‌نامه استقلال آن را زیر سؤال بردیم.
وی در ادامه درباره سرنوشت آیین‌نامه با حضور رئیس جدید قوه قضائیه نیز گفت: حضور محسنی اژه‌ای که از خانواده قوه قضائیه هستند را به فال نیک می‌گیریم. طبق قانون ما باید آیین‌نامه را با رعایت تشریفات اجرا کنیم و اما اگر تشریفات رعایت نشود بحث اجرا مختل می‌شود.‌

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کانون های وکلا قانون اساسی قوه قضائیه آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است