Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه قرار است به زودی هواپیمای جنگی بدون سرنشین رادار گریز «اوختونیک» که به شکارچی (هانتر) هم معروف است را وارد عرصه نظامی خود کند.

سرگئی اسمیرنوف، عضو هیئت مدیره کمیسیون نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرد: شکارچی یک (پهپاد) ساخت روسیه با فناوری رادار گریزی است که  توسط شرکت سوخو به عنوان یک جنگنده نسل ششم در حال توسعه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جزئیات و زمان تحویل این پهپاد در حال انجام است و در واقع، درخواستی ازسوی وزارت دفاع برای تسریع در کار توسعه، انتقال و تحویل وجود دارد.

ابرشرکت هوافضا و صنایع دفاعی روسیه (UAC) گفته است که قصد دارد نیروی هوا فضای روسیه را با پهپاد اوختونیک در سال ۲۰۲۴ تأمین کند. نخستین پرواز آزمایشی اوختونیک در اوت ۲۰۱۹ انجام شد.

یک منبع صنایع دفاعی در اوایل سال جاری اعلام کرد اوختونیک دارای یک سیستم ناوبری پیشرفته است که امکان استفاده از مهمات را با دقت بالا فراهم می‌کند.

چندی پیش نیز روسیه اعلام کرد در نظر دارد در نمایشگاه بین‌المللی هوافضا که در روز‌های آتی در این کشور برگزار خواهد شد، از یک فروند جنگنده چندمنظوره خود رونمایی کند.

بخش صنایع هوایی روسیه در این باره گفت که در نمایشگاهِ آتی بین‌المللی هوافضا در مسکو یک فروند جنگنده جدید روسیه رونمایی خواهد شد. این جنگنده در حال حاضر به پارکینگی در فرودگاه «ژوکوفسکی» نزدیک شهر مسکو انتقال داده شده است تا سه‌شنبه هفته جاری در این نمایشگاه از آن رونمایی شود.

همچنین گفته می‌شود قرار است «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، نیز از این نمایشگاه بازدید کند. بنابر اعلام رسانه‌های روسی، سازنده این جنگنده شرکت سازنده هواپیما‌های «سوخو» روسیه است، که این جنگنده را به‌عنوان طرحی برای توسعه جنگنده‌های تاکتیکی سبک ساخته است.

این جنگنده، کوچک‌تر از جدیدترین جنگنده رادارگریزِ دو مورتوره «سوخو-۵۷» است و تنها یک موتور دارد. سوخو-۵۷ پیش‌تر برای مقابله با جنگنده رادارگریز آمریکای «اف-۲۲ رپتور» ساخته شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه هواپیمای بدون سرنشین صنایع دفاعی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی

اوکراین تلاش گسترده‌ای را برای در اختیار گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» به‌کار بسته است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی خبر داده اوکراین در مدت اخیر به تلاش‌های خود برای بهره‌مندی از پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ ریپر افزوده است.

وبگاه پالتیکو روز جمعه و به نقل از منابع آگاه نوشت، درحالی‌که درخواست اوکراین از آمریکا برای ارسال این پهپاد به کی‌یف موضوع تازه‌ای نیست اما آن‌ها در چند ماه اخیر به تلاش‌های خود افزوده‌اند.

اوکراین در فصل تابستان قصد داشت از پهپادهای ام‌کیو-۹ ریپر به‌عنوان بخشی از برنامه‌های نظامی خود به‌منظور کمک به شناسایی اهداف نظامی روسیه در پشت خطوط مقدم استفاده کند.

اوکراین همچنین پیشتر قصد داشت از ام‌کیو-۹ ریپر برای هدف قرار دادن مواضع و همچنین ماموریت‌های شناسایی استفاده کند اما منابع پالتیکو می‌گویند اوکراین اکنون مدعی است تنها قصد دارد از این پهپادها برای عملیات‌های شناسایی استفاده کند.

این رسانه آمریکایی خبر داده آمریکا درباره ارسال این پهادها به اوکراین مردد است چراکه نگران است روس‌ها آن‌ را سرنگون کنند.

پیش از این، شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی خبر داده بود سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • جنگنده سوخو 35 تحویلی به ایران به روایت اسکای نیوز
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند!
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!(فیلم)