Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-01@16:54:52 GMT

عرضه نفت روسیه در نیمه دوم امسال افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۹۰۲۵

عرضه نفت روسیه در نیمه دوم امسال افزایش می‌یابد

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که عرضه نفت این کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه روز یکشنبه (۲۷ تیرماه) اعلام کرد که روسیه به لطف توافق افزایش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس)، تولید نفت خود را در نیمه دوم امسال افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تولید نفت روسیه از ماه اوت ماهانه ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد و در ماه مه ۲۰۲۲ به سطح پیش از بحران ویروس کرونا می‌رسد.

وزیر انرژی روسیه افزود: روسیه افزون بر این، در سال آینده میلادی ۲۱ میلیون تن نفت تولید می‌کند.

وی همچنین در مصاحبه با کانال تلویزیونی راشا ۲۴ گفت: بودجه کشور به لطف توافق جدید اوپک پلاس - با میانگین قیمت نفت ۶۰ دلار برای هر بشکه - ۴۰۰ میلیارد روبل (۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار) بیشتر خواهد بود.

منبع: شانا

کلیدواژه: الکساندر نواک عرضه نفت خام افزایش تولید نفت توافق اوپک و غیر اوپک اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو ناصر اسکندری در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با وزیر نیرو با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، افزود: ضریب آمادگی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در تابستان سال گذشته در حالی به ۹۸ درصد رسیده است که میانگین جهانی این رقم در حدود ۹۵ درصد است و در تلاشیم امسال نیز نیروگاه‌های حرارتی را با آمادگی بالایی در مدار تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه راندمان نیروگاه‌های حرارتی در پایان سال گذشته با افزایش دو دهم درصدی به ۳۹.۳ درصد رسیده است، ادامه داد: در سال گذشته سوخت مصرفی نیروگاه‌ها در حالی ۲.۹۱ درصد افزایش یافته که میزان تولید برق این واحدها به دلیل افزایش راندمان نیروگاه‌ها بیش از این رقم بوده است.

اسکندری یادآور شد: تنها در مدت زمان فعالیت دولت سیزدهم ۱۴ واحد بخار سیکل‌ترکیبی جدید به ظرفیت دو هزار و ۱۷۱ مگاوات بدون مصرف سوخت جدید وارد مدار شده است که از محل احداث این واحدها سالانه ۳.۲ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیروگاه‌ها صرفه‌جویی شده و شاهد رشد راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور هستیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در ابتدای امسال ۲.۹ درصد افزایش یافته است، گفت: روند افزایش نیاز مصرف در ابتدای امسال رشد ۵.۵ درصدی داشته و با توجه به اینکه در سال جدید نیاز مصرف برق کشور رشد شتابانی دارد، باید آمادگی بیشتری برای تولید برق مورد نیاز مشترکان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال قابلیت تولید در نیروگاه‌های حرارتی را باید به ۵۲ هزار مگاوات برسانیم، اضافه کرد: این رقم از طریق پروژه‌های جدید نیروگاهی، طرح‌های رفع محدودیت و افزایش آمادگی در نیروگاه‌های مختلف ایجاد خواهد شد که در همین راستا از مهرماه سال گذشته حدود ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد از فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش مطابق برنامه آغاز شده و بیش از ۹۸ درصد از برنامه‌های تعمیراتی شروع شده نیز به پایان رسیده است و تا چند روز آینده با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور این واحدها آماده تولید برق مورد نیاز مشترکان در پیک تابستان امسال خواهند بود.

کد خبر 6094611 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد