Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:55:28 GMT

۳۷۰۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی گیلان شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۹۱۱۷

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسین نحوی نژاد روز دوشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران در رشت افزود: بر اساس اقدامات و برنامه ها امیدواریم تا پایان امسال  ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز به مددجویان فاقد مسکن واگذار شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۵ خانوار دارای دو معلول و بالاتر تحت پوشش بهزیستی گیلان فاقد مسکن هستند، اضافه کرد: تا پایان امسال همه این خانواده صاحب مسکن می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تشریح اقدامات بهزیستی برای اشتغالزایی مددجویان خاطر نشان کرد: سال گذشته در مجموع با پرداخت تسهیلات و حق بیمه سهم کارفرما برای افزون بر ٢ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که امیدواریم امسال نیز همین میزان اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در این استان مستمری دریافت می کنند، بیان داشت: ١٠ هزار نفر نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند که تا پایان امسال بخش زیادی از این تعداد بر اساس اولویت مستمری دریافت خواهند کرد ضمن اینکه از سال ۹۷ تاکنون میزان پرداخت مستمری ها ٣٠٠ درصد افزایش یافته است.

وی آمار معلولیت ها در زمینه های مختلف تحت پوشش بهزیستی گیلان را ۴۴ هزار نفر عنوان و اضافه کرد: ١٧ هزار خانوار آسیب دیده از جمله زنان سرپرست خانوار، زنان و دختران آسیب دیده به صورت " موقت و دایم" تحت حمایت و پوشش بهزیستی هستند.

دکتر نحوی نژاد با اشاره به ارایه خدمات به معلولان در مراکز نگهداری اظهار داشت: نزدیک به سه هزار نفر در ۴۱ مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند و حدود یک هزار نفر نیز در ۵۷ مرکز روزانه تحت آموزش و توانبخشی هستند. 

مدیرکل بهزیستی گیلان انجام  غربالگری بینایی کودکان ٣ تا ۶ سال و شنوایی نوزادان را از جمله دیگر کارهای بهزیستی عنوان و یادآوری کرد: پارسال ۵۵ هزار کودک و حدود ١٩ هزار نوزاد در استان تحت غربالگری بینایی و شنوایی قرار گرفتند.

٢٢ تا ٢٨ تیرماه هفته بهزیستی است و شعار امسال این هفته نیز بهزیستی در گام دوم انقلاب ، هوشمندسازی محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده نام گرفته است. 

براساس آخرین آمار افزون بر ۶۰ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می گیرند.

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور بهزیستی گیلان پوشش بهزیستی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی