Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:54:10 GMT

جنجال تعرض به دختر سفیر افغانستان در پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۹۶۹۱

جنجال تعرض به دختر سفیر افغانستان در پاکستان

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه پاکستان تاسف خود را بابت تصمیم افغانستان در فراخواندن سفیر و دیپلمات‌های ارشدش پس از ربوده شدن دختر فرستاده ویژه افغانستان در اسلام آباد ابراز کرد.

 به گفته کابل، تا وقتی که تمامی تهدید‌های امنیتی رفع نشوند، 

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم گرفته شده از سوی دولت کابل برای فراخواندن سفیر و دیپلمات‌های ارشدش از اسلام آباد تاسف آور و ناخوشایند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ربوده شدن و تعرض به دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد در دستورالعمل نخست وزیر در بالاترین سطح در حال بررسی و پیگیری است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، تدابیر امنیتی سفیر افغانستان، خانواده او و همچنین کارمندان در سفارت و کنسولگری‌های این کشور در پاکستان افزایش یافته است. وزیر خارجه پاکستان با سفیر افغانستان دیدار داشت و به تمامی اقدامات انجام شده از سوی دولت اسلام آباد در این باره و همچنین تضمین مجدد درباره همکاری کامل اشاره کرد. امیدواریم که دولت افغانستان این تصمیمش را مورد بازبینی قرار دهد.

وزارت امور خارجه افغانستان روز شنبه اعلام کرد که دختر سفیر این کشور در اسلام آباد برای چند ساعت ربوده شد و مورد شکنجه قرار گرفت. اواخر همان روز، این وزارتخانه «منصور احمد خان»، سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را به دولت این کشور اعلام کند و به اسلام آباد تاکید کرد تا عاملان این اقدام را مجازات کرده و از تضمین امنیت برای دیپلمات‌های افغان مطمئن شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر بحران آب خوزستان اصغر فرهادی وزارت خارجه پاکستان افغانستان افغانستان در پاکستان بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر بحران آب خوزستان اصغر فرهادی سفیر افغانستان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان