Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:36:54 GMT

۱۵ طرح نورپردازی در شهر اصفهان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۹۹۷۶

۱۵ طرح نورپردازی در شهر اصفهان اجرا شد

حسن موذنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح‌های نورپردازی با نظر متخصصان و کارشناسان حوزه نورپردازی و برگزاری کمیته‌های کارشناسی و فنی طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نورپردازی ساختمان‌های شهر با همکاری حوزه‌های دیگر است افزود: یکی از پروژه‌های سازمان زیباسازی، نورپردازی ساختمان کتابخانه مرکزی است که با همکاری طراح این ساختمان اجرا و در تیرماه جاری به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیان کرد: نورپردازی این کتابخانه عمومی با استفاده از ظرفیت پنجره‌های نمای این ساختمان با استفاده از ۹۳۲ چراغ دارای طیف نوری پنج رنگ انجام شد.

وی با اشاره به نحوه نورپردازی پل‌ دفاع مقدس بیان کرد: مجموعه پل‌های دفاع مقدس سال ۱۳۸۳ برای اولین بار در کشور به روش ال ای دی نورپردازی شد و در ۱۶ سال گذشته همواره روشن بود اما با توجه به به‌روز شدن روش‌های نورپردازی و چراغ های  ال ای دی  و اینکه دیگر تعمیرات و نگهداری این نورپردازی مقرون به صرفه نبود اکنون با همکاری شهرداری منطقه ۶ دوباره با نوع چراغ  جدید نورپردازی شده است.

وی همچنین درباره نورپردازی بقاع و تکایای تخت فولاد تصریح کرد: طرح‌های نورپردازی در چهار مکان تاریخی و مذهبی خانه حکمت، آرامگاه دهش و تکیه‌های بروجردی و تویسرکانی با همکاری منطقه ۶ شهرداری اصفهان و با مجموع اعتبار چهار میلیارد ریال اجرا شده است.

موذنی نورپردازی دهانه‌های فوقانی پل خواجو را یکی دیگر از نورپردازی های اجرا شده توسط سازمان زیباسازی عنوان کرد و یادآور شد: تمامی طراحی‌های نورپردازی این پل تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اظهارداشت: پل آذر نیز توسط سازمان زیباسازی و با همکاری شهرداری منطقه یک نورپردازی شده است.

وی با اشاره به نورپردازی گذر سعدی و گذر پشت مطبخ در جوار میدان تاریخی نقش جهان نیز خاطرنشان کرد: این نورپردازی‌ها به روش دفنی و با هماهنگی میراث فرهنگی و با همکاری شهرداری منطقه سه صورت گرفته است.

موذنی همچنین به پروژه نورپردازی درختان خیابان فردوسی با استفاده از ۳۰۰ چراغ در حدفاصل پل فردوسی تا خیابان منوچهری اشاره و تصریح کرد: تمامی نورپردازی‌ها با رعایت اصول فنی و زیست محیطی، طراحی، اجرا و نصب شده است.

وی همچنین گفت: نورپردازی ایستگاه مترو ۲۵ آبان با بهره گیری از ۴۰ هزار پیکسل ال ای دی  با سازه ای سبک و کم حجم با پوشش کامل دو نمای غربی و جنوبی ساختمان اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: این نورپردازی قابلیت نمایش افکت، انیمیشن، کارهای گرافیکی و تبلیغات مناسبت‌های ملی و مذهبی را دارد.

وی از نورپردازی عرشه‌ها و ستون‌های پل سردارشهید سلیمانی و روشنائی زیرگذر آن با صرف هزینه ۶۵ میلیارد ریالی خبرداد و افزود: در این طرح از حدود ۲ هزار و ۳۵۰ چراغ وال واشر، دفنی و پرژکتور استفاده شده است.

موذنی یادآورشد: پل تاریخی سی و سه پل در ۲ بخش نورپردازی دهانه‌های پایینی و فوقانی و بدون هیچ تخریب و آسیبی به این ابنیه تاریخی با استفاده از چراغ های ال ای دی با ولتاژ پایین برای حفط سلامت و امنیت شهروندان نورپردازی شده است.

وی همچین  از نورپردازی مسجد شیخ لطف الله واقع در میدان نقش جهان با استفاده از ۵۶ پرژکتور و با صرف هزینه هشت میلیارد ریالی خبرداد و گفت: این پروژه در دست اقدام است.

برچسب‌ها شهرداری اصفهان اصفهان بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان اصفهان بنای تاریخی شهرداری اصفهان اصفهان بنای تاریخی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نورپردازی شد ال ای دی اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از در دست اجرا بودن ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال 1403 با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از 120 هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی افزود: از این میزان 33 پروژه مشتمل بر 5 هزار و 225 واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر 12000 میلیارد تومان در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 11 پروژه با ظرفیت 1800 واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود 8000 میلیارد تومان است.

وی اعلام کرد: 35 پروژه سرمایه‌گذاری در 18 استان به ارزش حدود 100 هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد