Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:01:50 GMT

عامل نشر اکاذیب در استان یزد شناسایی و دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۰۱۳۸

عامل نشر اکاذیب در استان یزد شناسایی و دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به نقش موثر گزارش های مردمی در شناسایی مجرمان توسط پلیس، اظهار کرد: در پی دریافت مرجوعه قضایی از نماینده حقوقی یکی از ارگان‌های خدماتی مبنی بر نشرکلیپ جعلی و کذب علیه این مجموعه در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان مربوطه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این‌که انتشار اخبار کذب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی براساس قانون مجازات اسلامی تخلف بوده و برابر قانون با شخص خاطی برخورد می شود؛ پرونده با هماهنگی مقام قضایی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند.

رئیس پلیس فتا یزد گفت: متهم که یکی از کارکنان همان مجموعه بود، شناسایی و به پلیس فتا احضار شد در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه ارتکاب جرم شد اما در مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات محکم ارائه شده توسط کارشناسان پلیس فتا به اتهامات وارده اقرار کرد.

سرهنگ ابوطالبی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در شبکه‌های اجتماعی شاهد به اشتراگ‌گذاری مطالبی خلاف واقع هستیم که به واسطه عدم ‌آگاهی شهروندان نسبت به صحت اخبار در فضای مجازی باز نشرمی‌شود، لذا شهروندان ضمن عدم توجه به اخبار و مطالب کذب و شایعات منتشر شده در فضای مجازی از باز نشر اینگونه اخبار که منجر به تخریب و اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری نموده و در مواجهه با موارد مشکوک مخل نظم اجتماعی آن‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir به پلیس فتا اعلام نمایند.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: رئيس پليس فتا يزد خبرگزاری فارس استان یزد پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر