Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - درآستانه عیدقربان قرار داریم و هموطنان خود را برای برگزاری مراسم مخصوص این عید آماده می‌کنند، این درحالی است که مسئولان استان اردبیل برای جلوگیری از هرگونه تخلف بازرسی‌های میدانی خود را افزایش داده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،  در  آستانه عید قربان  قرار داریم  و هیجان خاصی برای اجرای مراسم مربوط به این عید در میان هموطنان و اهالی استان اردبیل شکل گرفته است؛ این درحالی است که هرساله برخی افراد سودجو تلاش می‌کنند از این هیجان به نفع خود بهره‌برده و سودهای بدون قاعده‌ای برای خود دست و پا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال ذبح گوسفند بدون نظارت پزشکی و فضای نامناسب در دوران همه‌گیری کرونا نیز باعث شده تا نگرانی‌های امسال متفاوت از هر سال باشد و به همین دلیل مسئولان و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی دامپزشکی استان اردبیل اهتمام جدی در راستای عرضه گوشت سالم و بهداشتی به مصرف‌کنندگان داشته و به تشدید بازرسی‌های خود اقدام کرده‌اند.

به همین منظور در آستانه عید سعید قربان سید عبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با همراهی معاون دادستان در حقوق عامه، اکیپی متشکل از بازرسین دامپزشکی استان، بهداشت و کار به منظور نظارت بر نحوه مدیریت تامین گوشت مورد نیاز مردم و ایجاد آرامش روانی در بین آحاد مردم شریف استان از مجتمع صنعتی گوشت اردبیل، سالن‌های ذبح، سردخانه گوشت‌های منجمد و قسمت‌های مختلف مجتمع بازدید کرد.

جزئیات دریافت نذورات عید قربان توسط کمیته امداد اعلام شدهشدار دامپزشکی درباره 3 بیماری مشترک دام و انسان/لیست مراکز ذبح بهداشتی در آستانه عید قربان

 اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دام در عید قربان 

در این باره بهلول تکلوی، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: 36 اکیپ دامپزشکی در روز عید قربان آمادگی دارند تا خدمات لازم را ارائه دهند که به همین منظور 14 تن فرآورد‌ه‌های خام دام غیربهداشتی کشف شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در استان افزایش یافته و  تمام کشتارگاه‌های استان اردبیل آماده پذیرش دام‌های قربانی و ارائه خدمات بهداشتی برای هم استانی‌ها هستند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از هم استان‌های درخواست می‌شود به خاطر اینکه جلوی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گرفته شود به خصوص امسال که در برخی استان‌ها از جمله در استان اردبیل نیز بیماری تب کریمه کنگو مشاهده شده حساسیت‌ها در این زمینه بیشتر شود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود حدالامکان از خرید دام‌های ذبح شده در کنار جاده‌ها و مراکزی که به صورت غیرمجاز کشتار می‌کنند خودداری کرده و گوشت‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌ها کشتار کنند.

تکلوی ادامه داد: تلفن‌های 1512 و 33394800 دامپزشکی استان اردبیل به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به هموطنان است.

وی افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به اکیپ های دامپزشکی که در عید سعید قربان در میادین اصلی تمامی شهرستانهای استان مستقر هستند و یا ضمن مراجعه به دامپزشکی محل اقامت خود و حضور اکیپ سیار دامپزشکی در منزل از سلامت دام قربانی اطمینان حاصل نمایند.

تکلوی تصریح کرد: بیش از 16 هزار مورد از اماکن تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان بازدید و 13 هزار و 906 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیربهداشتی و تاریخ گذشته ضبط و معدوم شده و در این راستا 57 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل به مراجع قضایی معرفی و 49 مرکز عرضه پلمب و از ادامه کار آنها جلوگیری به عمل آمده است.

انتظار می‌رود عید قربان امسال به واسطه گسترش کرونا و بیماری‌های مشترک حیوان و انسان به کام مردم تلخ نشود و در میان این همه شرایط سخت زندگی، یک روز خوب برای مردم رقم بخورد.

 

 

انتهای پیام/132/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دامپزشکی استان اردبیل عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران