Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@14:01:06 GMT

بحران سیاسی افغانستان تبعات حضور آمریکاست

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۰۲۶۱

‍‍‍‍‍‍

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست مجازی "افغانستان، صلح و امنیت پایدار" گفت: بحران سیاسی امروز در افغانستان از تبعات حضور نظامیان تروریست و اشغالگر آمریکا است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اکبر ولایتی در نشست مجازی «افغانستان، صلح و امنیت پایدار» با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت بزرگ افغانستان در مسیر صلح، امنیت و توسعه، گفت: تاریخ افغانستان آکنده از رشادت‌ها و مقاومت مردم در برابر استعمارگران و سلطه جویان از زمان حمله ارتش سرخ شوروی سابق تا مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا و ناتو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مردم افغانستان همواره در مقابل هرگونه تجاوز و زیاده‌خواهی ایستادگی کردند و نظامیان تا دندان مسلح شرق و غرب در مقابل اراده و ایستادگی آنان، شکست خوردند و مجاهدان افغانستان، فداکاری‌ها و رشادت‌ها کردند تا پرچم آزادی، مقاومت و ایستادگی در این کشور برافراشته شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: افغانستان به عنوان کشوری اسلامی، دارای ملتی شجاع و غیور و مهد شیرمردان و مبارزان دلاور و علمای بزرگی است که در مبارزه با اشغالگری، استقلال و سرافرازی، تاریخ معاصر این کشور را رقم زدند، بزرگانی، چون احمد شاه مسعود، عبدالعلی مزاری، برهان الدین ربانی، مولوی منصور و حدود یک و نیم میلیون شهید دیگر که مانند ستارگانی درخشان در آسمان این کشور می‌درخشند.

وی با انتقاد از رویکرد آمریکا در حمله نظامی به افغانستان، ۲۰ سال اشغال این کشور و اعزام صد‌ها هزار سرباز و میلیارد‌ها دلار بودجه افزود: آمریکا به جای آبادانی، رونق و شکوفایی، آثار زیانبار و سنگین، جنایت‌ها و فجایع بسیاری را در این کشور مرتکب شد و برغم توهمات اولیه با سرافکندگی و ذلت، کشور مجاهدان سرافراز را ترک می‌کند.

دبیرکل جنبش جهانی بیداری اسلامی گفت: البته باز در تلاش اند هر آن چه را که از آبادی بر جای مانده تخریب کنند و با تحریکات شیطانی در میان مردم شریف افغانستان، تفرقه ایجاد کنند، اما نخبگان و فرهیختگان افغانستان با آگاهی از نیت شوم آنان، توطئه‌ها را ناکام خواهند گذاشت.

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت برادری میان آحاد ملت شریف افغانستان است که سهم بزرگی در گذشته تمدن اسلامی داشتند و دارند.

وی گفت: متاسفانه تجربه بیش از ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد با تحریک بیگانگان، جنگی خونین و فراگیر میان اقوام مختلف افغانستان که هزاران سال با یکدیگر با دوستی و مسالمت زندگی کردند، روی داده و خسارات عظیم و غیر قابل جبرانی در پی داشته است به این علت باید با هوشیاری برای تقویت برادری، گام برداشت. برچسب ها: بیداری اسلامی ، افغانستان ، بحران سیاسی ، آمریکا ، اشغالگر ، تفرقه ، نخبگان ، فرهیختگان ، جنبش جهانی ، صلح و امنیت پایدار

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بیداری اسلامی افغانستان بحران سیاسی آمریکا اشغالگر تفرقه نخبگان فرهیختگان جنبش جهانی صلح و امنیت پایدار بیداری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد

شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در خبرگزاری تسنیم، با مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات عصر امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه با حضور در خبرگزاری تسنیم با خبرنگاران به گفت‌وگو پیرامون آخرین اخبار انتخاباتی نشست.

بر اساس این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور 24 مرداد 1402 طی حکمی شاهچراغی استاندار سابق قم را به‌عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات منصوب کرد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود