Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@05:03:17 GMT

۷ اشتباه مهم در کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۰۴۰۶

۷ اشتباه مهم در کاهش وزن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این روش ها کاملا بازدارنده اند و ممکن است در بسیاری از موارد حتی نتایج برعکس داشته باشند.

کاهش وزن در طی مدت کوتاه

عادتھای غذایی غلط یک فرد که به چاقی منجر میشوند، با یک ھفته و چند روز تغییر پیدا نمی کند و زمانبر است. بنابراین، با پایان این مدت کوتاه، فرد دوباره به عادات قدیمی خود بازمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 توجه به مصرف کالری

کالری، مھم است اما ھمیشه ھم اینگونه نیست که با کاھش کالری مصرفی، نتیجه دلخواه به دست بیاید. علت این است که وقتی که وزن کم می کنید، ھم چربی و ھم عضلات بدن شما کاھش پیدا می کنند و این خوب نیست. عضله، ماشین انرژی سوزی بدن است. اگر عضلات از دست بروند، بسیاری از اعمال حیاتی بدن مختل می شوند. اگر رژیم به گونهای باشد که توده عضلانی حفظ شود و فقط چربی بسوزد، شاید عدد ترازو وزن کمتری را نشان ندھد اما قطعا سایز بدن بسیار کاھش پیدا می کند.

اجتناب اغراق آمیز از مصرف کربوهیدرات

ھمه کربوھیدراتھا یکسان نیستند. ضمن این که یک رژیم غذایی سالم برای کاھش وزن ماندگار و ھمیشگی، رژیمی است که ھمه گروه ھای غذایی در آن وجود داشته باشند. حتی چربی ھم نباید از خوراکی ھا حذف شود. کافیست که از ھر گروه غذایی به شکل سالم استفاده کنیم.

یک ساعت ورزش در روز

اگر به جای یک ساعت ورزش مستمر و خسته کننده در روز، نیم ساعت ورزش کنیم و بقیه روز را ھم فعالیت داشته باشیم، اثر بسیار بیشتری ھم بر روی سلامتی و ھم بر روی کاھش وزن ما خواھد داشت. حتی می توان یک ساعت را به شش تا ده دقیقه تقسیم کرد و شش بار در روز، ھر بار به مدت ده دقیقه ورزش کرد.

حذف کامل گلوتن

گلوتن، یک نوع پروتئین موجود در گندم است. برخی از افراد فکر می کنند که با عدم مصرف گلوتن، لاغر می شوند. این در حالیست که کاھش وزن آنھا، نه به دلیل حذف گلوتن، بلکه به دلیل حذف کل آن گروه غذایی است که گلوتن دارد. رژیم بدون گلوتن، تنھا زمانی توصیه میشود که فرد به گلوتن حساسیت داشته باشد و دچار بیماری سلیاک باشد.

مصرف غذاهای بدون چربی

فقط ۶۰ درصد خوراکیھای کم چرب، انرژی کمتری نسبت به انواع معمولی آنھا دارند. علت این است که کارخانجات برای جبران بی مزگی خوراکی ھای کمچرب، به آنھا شکر اضافه می کنند. شاید این خوراکیھا مزه شیرین نداشته باشند اما در واقع حاوی شکر ھستند و مزه شیرین شکر در لابهلای سایر مزه ھای این خوراکیھا مخفی شده است.

اجتناب از وعده شام

اگر کل انرژی مجاز روزانه خودتان را به درستی در کل روز تقسیم کنید و در طول روز ھم به قدر کافی فعالیت بدنی داشته باشید، ھیچ مانعی برای اینکه میان وعده شب داشته باشید، وجود ندارد. قانون کلی رژیم کاھش وزن این است که انرژی که می سوزانید، از انرژی که از طریق غذا وارد بدن خود می کنید، بیشتر باشد. پس فرقی نمی کند که غذا را در روز مصرف کنید یا شب.

پربیننده ترین دلایل گردن درد و ۱۰ درمان خانگی ۲۹ خاصیت شگفت انگیز خیار ! نوشیدنی که قاتل فشار خون بالا است + عکس با این دمنوش به جنگ کرونا بروید + عکس برای پیشگیری از ریزش مو چه بخوریم؟ + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاهش وزن کاھش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، امروز در مراسمی با حضور ۲۰۰ اداره بزرگ شهر تهران، از اداراتی که در تابستان سال ۱۴۰۲ به منظور مدیریت مصرف با شرکت توانیر همکاری داشتند، تقدیر شد.
 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق نیروی تهران با بیان اینکه تهران دارای پنج هزار و ۵۲ اداره است، گفت: میزان مصرف برق این ادارات در فصل تابستان تا ۳۸۰ مگاوات ساعت برق می‌رسد که در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران سال گذشته، روزانه به طور متوسط مصرف برق این ادارات ۱۵۰ مگاوات ساعت، کاهش یافت. 
 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق نیروی تهران اضافه کرد: امسال ادارات موظف هستند تا ۱۵ خردادماه برچسب انرژی دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مسعود عزیزی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق نیروی تهران نیز درخصوص پیش بینی مصارف شهر تهران در تابستان پیش‌رو گفت:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد