Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در حالی که آبگیری سد النهضه در مرحله دوم آن با واکنش‌ها و انتقادهای جدی خارطوم و قاهره مواجه شده است، الجزیره به نقل از تلویزیون اتیوپی و این منبع اتیوپیایی گزارش داد : در این مرحله مشکلی وجود ندارد.

او گفت، مرحله دوم آبگیری سد بدون این که نیازی به بستن دریچه‌های سد باشد در مرحله نهایی خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایان مرحله دوم آبگیری سد النهضه در حالی اعلام می‌شود که نمایندگان پارلمان مصر از دخالت تل‌آویو در مناقشه آبی میان اتیوپی، سودان و مصر پرده برداشته‌اند.

«مصطفی بکری» چهره رسانه ای و نماینده پارلمان مصر سه روز پیش فاش کرد که بحران سد النهضه یک بحران سیاسی است که با هدف انتقال آب رود نیل به اسرائیل شکل گرفته است.

هشدارهای مصر و سودان به اتیوپی نسبت به آبگیری سد النهضه به سمت تهدید نظامی پیش رفته است؛ به گونه‌ای که مجله «اجیپت تودی Egypt Today » شنبه گذشته به نقل از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نوشت که امنیت ملی این کشور خط قرمز بوده و هیچ کس نمی‌تواند از آن عبور کند. مصر تمایل دارد به تمام کشورهای آفریقایی از جمله سودان و اتیوپی کمک کند اما نه به قیمت آب کشورش.

دولت اتیوپی چهاردهم تیر / پنجم ژوئیه اعلام کرد که دومین مرحله از آبگیری سد النهضه را آغاز کرده است؛ اقدامی که مصر، آن را تحولی خطرناک اعلام کرد.
وزیر خارجه مصر پیشتر گفته بود ساخت سد النهضه، موجودیت مصر را تهدید می‌کند و زندگی یکصد میلیون مصری و ۵۰ میلیون سودانی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها تل آویو سودان سد النهضه اسرائیل مصر اتیوپی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تل آویو سودان سد النهضه تل آویو سودان سد النهضه اسرائیل مصر اتیوپی آبگیری سد النهضه مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی
  • حماس پاسخ رسمی تل‌آویو درباره پیشنهاداتش درخصوص غزه را دریافت کرد
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • (تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره