Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح روز گذشته تعدادی از کارگران کارگاه سد شفارود با تجمعی مسالمت‌آمیز در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان رضوانشهر، نسبت به عدم پرداخت ۵ ماهه حقوق خود معترض شدند.

فرماندار و فرماندهی نیروی انتظامی با حضور در جمع معترضان و پس شنیدن صحبت‌های آنان، ضمن تشکر از کارگران به جهت رعایت قانون، نسبت به پیگیری مطالبات کارگران در اسرع وقت قول مساعد دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس پیگیری‌های رسانه‌ای، تنها نیمی از حقوق اسفند ۱۳۹۹ از سوی کارگران پروژه سد شفارود دریافت شده است و حقوق و مزایای این پرسنل از فروردین ۱۴۰۰ تا به امروز پرداخت نشده است‌.

به این منظور نماینده مردم شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی تذکری با استناد به بند (۶) ماده (۴۵) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به دولت و وزیر نیرو داد.

حسن محمدیاری با بیان اینکه وضعیت پروژه صد شفارود زیبنده استانی مثل گیلان نیست، اظهار کرد: کارگران سد شفارود از حدود پنج ماه پیش حقوق و دستمزد دریافت نکرده‌اند و این موضوع زیبنده مجلس انقلابی نیست که ما خود را انقلابی بدانیم اما عده‌ای از مردم حدود پنج ماه حقوق دریافت نکنند و شرمنده خانواده‌شان باشند.

وی با اشاره به تذکرهای متمادی خود به وزیر نیرو در خصوص وضعیت سد شفارود گفت: چندین بار به وزیر نیرو در مورد موضوع مذکور تذکر دادم که نظارت خود را در سد شفارود بیشتر کند ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

نماینده مردم شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌تفاوتی پیمانکار پروژه سد شفارود افزود: پیمانکار این پروژه بیشتر در فکر زندگی لاکچری بوده و اهلیت لازم را ندارد زیرا نمی‌تواند به درد مردم و کارگران که از وجود خود مایه می‌گذارند توجه کنند

به گفته محمدیاری مدیریت پیمان که منصوب وزارت نیرو است به‌جای نظارت بر عملکرد پیمانکار، بیشتر به زرق‌وبرق و اقامت لاکچری عوامل خود در منطقه اهتمام دارد و ماهانه میلیاردها تومان هزینه می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با درخواست از مجلس در خصوص احضار وزیر نیرو به مجلس بیان کرد: در روز گذشته کارگرانی که پنج ماه حقوق دریافت نکرده‌اند در برابر فرمانداری رضوانشهر تجمع کرده و در این رابطه به استاندار نیز تذکر دادم اما وی توجهی به این موضوع نداشت، از هیئت‌رئیسه می‌خواهم که وزیر مربوطه را به مجلس احضار کند.

سد مخزنی شفارود در ۶ کیلومتری غرب مرکز شهرستان رضوانشهر با حدود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی، جهت تأمین آب کشاورزی، صنعت، شرب و تولید انرژی در حال احداث است که شامل تأمین آب موردنیاز کشاورزی به مقدار ۴۵۵ میلیون مترمکعب در سال، تأمین آب موردنیاز حفظ محیط‌زیست ۳۳.۸ میلیون مترمکعب در سال، تأمین آب شرب شهرهای رضوانشهر، پره سر، تالش و ماسال ۲۳ میلیون مترمکعب در سال، تأمین آب موردنیاز صنایع به مقدار ۱۰ میلیون مترمکعب در سال، تولید انرژی برق‌آبی ۲۵.۳ گیگاوات ساعت متوسط سالیانه، سطح زیر کشت ۳.۴۵۰ هکتار است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران شفارود میلیون مترمکعب در سال وزیر نیرو سد شفارود تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"

به گزارش صدای ایران از تسنیم،امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین توسط پلیس این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیرو‌های پلیس انجامید.

به گزارش شبکه‌ای بی سی آمریکا، حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیرو‌های پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعار‌های خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد