Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:40:33 GMT

نحوه و زمان مصرف صنایع فولاد و سیمان ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۰۸۸۸

نحوه و زمان مصرف صنایع فولاد و سیمان ابلاغ شد

طبق مصوبه ستاد فرماندهی راهبری اوج‌بار کشور، زمانبندی محدودیت تامین برق واحدهای سیمان و فولاد کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، در پی دستور شرکت توانیر برای توقف فعالیت کارخانه‌های فولاد و سیمانی در شرایط خاموشی‌های سراسری و همچنین درخواست بازنگری در محدودیت‌های ابلاغی توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، هیات دولت تصمیم گرفتند تا صنایع سنگین همچون فولاد و سیمان از شب تا صبح به فعالیت بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، زمانبندی محدودیت تامین برق واحدهای سیمان و فولاد کشور طی روزهای آتی به شرح زیر خواهد بود:

- روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری ( ۲۸ و ۲۹ تیرماه)

برای صنایع سیمان:  ۲۴ الی هشت صبح، بدون محدودیت و  از هشت صبح الی ۲۴ شب، ۳۰ درصد دیماند مصرفی

برای صنایع فولادی: ۲۴ الی هشت صبح با ۵۰ درصد دیماند مصرفی و از هشت صبح الی ۲۴ شب با ۱۰ درصد دیماند مصرفی

- روزهای چهارشنبه الی یکشنبه هفته آتی ( ۳۰ تیر الی سوم مرداد ماه)

برای صنایع سیمان:  ۲۴ساعته بدون محدودیت

برای صنایع فولادی: ۲۴ ساعته با ۵۰ درصد دیماند مصرفی

 شایان ذکر است، نحوه ادامه همکاری صنایع فولاد و سیمان در جلسه روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ بررسی و اعلام خواهد شد. توجه و اقدام به  اطلاعیه‌های ارسالی مطابق با هر روز، ضروری است.

تلاش وزارت صمت در راستای حمایت از تولید خواهد بود

علاوه براین سعید زرندی- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت- نیز ضمن تاکید بر لزوم تداوم تولید در صنایع مختلف کشور، از ابلاغ مصوبه نحوه مصرف برق و برنامه‌ریزی برای فعالیت صنایع سیمان و فولاد (مطابق با آنچه که در این گزارش اعلام شد) خبر داد.

طبق اعلام وازت صنعت، معدن و تجارت، این مقام مسئول در رابطه با تامین برق مورد نیاز صنایع سیمان و فولاد کشور، ضمن تاکید بر ضرورت استمرار تولید در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی و اهمیت این دو صنعت در اقتصاد کشور اظهار کرد: با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حمایت از تولید در صنایع سیمان و فولاد، ستاد فرماندهی راهبری اوج بار کشور در مصوبه‌ ای نحوه مصرف در این دو صنعت را از امروز (دوشنبه) لغایت یکشنبه (سوم مرداد ماه) تعیین کرده است و فعالیت صنایع مذکور بعد از این بازه زمانی در جلسه هفته آینده بررسی و نتایج آن اعلام شود.

زرندی همکاری حوزه صنعت درخصوص مصرف برق را خوب توصیف کرده و افزود: تمام تلاش ما در وزارت صمت، حمایت از بخش تولید است و با توجه به شرایط فعلی سعی شده است تا با تنظیم این برنامه، ضمن فعالیت حداکثری این صنایع، نهایت صرفه‌جویی و همکاری را با شرکت توانیر داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولاد سيمان قطعی برق وزارت نيرو وزارت صنعت معدن و تجارت درصد دیماند مصرفی سیمان و فولاد فولاد و سیمان صنایع فولاد صنایع سیمان برای صنایع هشت صبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا؛ سیدابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است