Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس  سه رشته در مقطع کارشناسی پیوسته برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - 1401 در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبر داد.

دکتر رضا نقدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در مقطع کارشناسی پیوسته، مجوز تاسیس رشته مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر برای دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان و رشته های حسابداری و گرافیک  برای دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که تربیت مهندسان و تکنسین‌های مورد نیاز بازار کار، یکی از وظایف این دانشگاه است، افزود : 39 رشته کاردانی، 21 رشته کارشناسی ناپیوسته و 4 رشته کارشناسی پیوسته در این دانشگاه تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ی استان سمنان افزود: با اضافه شدن این سه رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به 63 رسیده است.

نقدی گفت: در راستای آمایش رشته‌ها و ضرورت های کارآفرینی استان و همچنین افزایش مهارت آموزی و برطرف کردن نیازهای صنعت، مجوز رشته های مهندسی حرفه ای کامپیوتر، حسابداری و گرافیک در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشکده های فنی وحرفه ای استان اخذ شده است که از مهرماه سال جاری دانشجو پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار کرد: مهمترین هدف این مراکز آموزشی توسعه آموزش عالی فنی و حرفه‌ای، گسترش شایستگی‌ها حرفه‌ای از طریق توسعه دانش و مهارت و نگرش به تربیت نیروهای متخصص در سطح کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان مشغول به فعالیت است گفت: 3000 نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان کارشناسی پیوسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در چالوس در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه دولت امسال افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است، گفت: جلسه شورای معاونین دانشگاه برگزار شد و در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

محمد مهدی طهرانچی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و آینده کشور را رقم می‌زند.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر هفته گذشته در رشته ریاضی، شش برابر این تعداد در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که حکایت از ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش آموزان دارد و اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد

طهرانچی با بیان اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته است و هنر و رسانه در این جنگ، نقش جدی را بازی می‌کنند، افزود: جامعه شناسی و مخاطب شناسی در هنر و رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد.

در این اجلاسیه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختند.

منبع: صداوسیما

کد خبر: 1228925 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری