Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، امین افقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد ۳۵ درصدی تخلیه روغن خوراکی خام با تخلیه بیش از ۸۸ هزار تن روغن در مجتمع بندری کاسپین از ابتدای امسال تاکنون، اظهار کرد: از دی‌ماه سال ۹۷ که نخستین محموله روغن خوراکی وارد مجتمع بندری کاسپین شد تاکنون ۹۰ فروند کشتی تانکر، ۴۳۴ هزار تن روغن خوراکی جهت مصرف در کارخانه‌های تولید روغن خوراکی وارد کشور شده است

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ درصد از میزان تخلیه روغن بنادر کل کشور به منطقه آزاد اختصاص‌یافته، افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۹ فروند کشتی تانکر، ۸۸ هزار تن روغن خام خوراکی در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی تخلیه کرده‌اند که آمارها بیانگر رشد ۳۵ درصدی تخلیه روغن در این مجتمع بندری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ است و در همین مدت در مجتمع بندری انزلی نیز حدود ۳۰ هزار تن روغن از کشور روسیه واردشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تخلیه یک‌میلیون و ۱۸۴ هزار تن روغن در بنادر کل کشور در سال گذشته بیان کرد: بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی، سال گذشته ۱۹۱ هزار تن روغن در بندر کاسپین و ۲۳ هزار تن روغن در بندرانزلی تخلیه‌شده بود که بر این اساس، بنادر منطقه آزاد انزلی ۱۸ درصد از میزان تخلیه روغن بنادر کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

 افقی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی سهم قابل‌توجهی از روغن خوراکی را وارد کشور می‌کند، گفت: با عنایت به نیاز کشور به روغن خوراکی و نیاز ۹۰ درصدی واحدهای تولیدی به واردات مواد اولیه، جهت فرآوری، تصفیه و بسته‌بندی، سازمان منطقه آزاد انزلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به ساخت و افزایش ظرفیت مخازن فله مایع در مجتمع بندری کاسپین کرده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت مخازن روغن، بازاریابی و جذب کالا در مجتمع بندری کاسپین، افزود: سرعت‌بالای تخلیه روغن در منطقه آزاد نسبت به سایر بنادر خزر موجب شده تا میزان جذب کالا و به‌تبع آن تخلیه روغن خوراکی در مجتمع بندری کاسپین افزایش یابد.

معاون بندری منطقه آزاد انزلی با اعلام اینکه بر اساس آمارهای موجود، ۱۳ هزار تن روغن در سال ۹۷ در بندر کاسپین تخلیه‌شده، گفت: این آمار در سال ۹۸ به عدد ۱۴۱ هزار تن رسید و به ۱۹۱ هزار تن در سال ۹۹ افزایش یافت.

افقی با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع بندری کاسپین حدود ۶۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن فله مایع دارد، افزود: هم‌اکنون روغن‌های موجود در آن مخازن در حال طی فرایندهای اداری و آزمایشات جهت ترخیص از بندر هستند.

افقی با اشاره به استمرار ترخیص و ارسال روغن به واحدهای تولیدی کشور از مبدأ بندر کاسپین تصریح کرد: با توجه به مزیت‌های اتحادیه اوراسیا، روغن‌های تخلیه‌شده در مجتمع بندری کاسپین از کشور روسیه واردشده و تجار و همچنین واحدهای تولیدی با استفاده از مزایای مناطق آزاد، محصولی با هزینه تمام‌شده کمتری تولید و روانه بازارهای می‌کنند.

وی با اشاره به دلایل افزایش تخلیه روغن در منطقه آزاد انزلی، افزود: علاوه بر مزیت‌های قانونی مناطق آزاد و اوراسیا در کاهش هزینه‌های واردات روغن خام خوراکی به‌عنوان ماده اولیه واحدهای تولیدی کشور، نزدیکی مخازن به اسکله دلفین باعث افزایش سرعت تخلیه کشتی‌های تانکر حامل روغن در این بندر شده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بندری منطقه آزاد انزلی بندرکاسپین روغن خوراکی مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی هزار تن روغن واحدهای تولیدی روغن خوراکی بندر کاسپین تخلیه روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده