Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که لبنان غرق در بحران‌های متعدد است واشنگتن و تل‌آویو در کنار سایر توطئه‌های خود درصدد فشار برای تصویب قطعنامه‌ای جهت تحمیل قیمومیت بین‌المللی بر لبنان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، استعفای «سعد حریری» از ماموریت تشکیل دولت در لبنان در حالی صورت گرفته که این کشور در میان اوج محاصره آمریکا و توطئه‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگونه که منابع فاش می‌کنند، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده اخیرا تحرکات خود را برای صدور قطعنامه از جانب سازمان ملل متحد جهت قرار دادن لبنان در قیمومیت بین‌المللی و تقویت قدرت نیروهای «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) افزایش داده‌اند.

منابع رسانه‌ای لبنان به نقل از منابع آگاه از اتاق کار سفارتخانه‌های آمریکا و فرانسه در بیروت گزارش می‌دهند که تحرکاتی از جانب اسرائیل با آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس جهت جلوگیری از رسیدن کمک‌های بین المللی به لبنان وجود دارد. روزنامه صهیونیستی معاریو نیز دو هفته قبل فاش کرده بود که اسرائیل به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس توصیه کرده حتی یک دلار هم به لبنان کمک نکنند.

اما کارشناسان معتقدند بعد از این که واشنگتن و تل‌آویو و متحدان آنها متوجه شدند جنگ سنتی بی فایده است، به نسل چهارم جنگ‌ها روی آوردند که شامل ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در کشورهای مختلف است؛ چراکه تجربه جنگ سنتی اخیراً در سوریه شکست خورد و محور مقاومت موفق شد سناریوهای خصمانه دشمن را خنثی کند.

پس از آن هدف محور آمریکایی- صهیونیستی به هرج و مرج کشیدن اوضاع کشورهای خاورمیانه بود و این دقیقا همان اتفاقی است که در کشورهای عربی به ویژه کشورهای وابسته به محور مقاومت همچون لبنان در حال انجام است.

آمریکا پس از ماه‌ها محاصره عادلانه علیه لبنان در سال 2019 همزمان با اداره ناآرامی‌ها و آشوب‌های عراق در ماه اکتبر همان سال درصدد تحریف اعتراضات مردمی لبنان بود؛ جایی که حشد شعبی در عراق که پیش از این پروژه شوم تروریسم را شکست داده بود موفق شد توطئه‌های آمریکا را نیز خنثی کند. پس از آن واشنگتن و همپیمانان آن برای اجرای سناریو مورد نظر خود علیه حزب‌الله تحت عنوان «غذا در مقابل سلاح» حساب باز کرده‌اند؛ جایی که دشمن صهیونیستی –آمریکایی که از پروژه موشک‌های دقیق حزب الله وحشت داشته و تلاش می‌کنند از هر راهی این پروژه را متوقف کنند.

خروج از قیمومیت غرب چگونه به حل بحران‌های لبنان کمک می‌کند؟سلاح اقتصادی-سیاسی آمریکا در لبنان/ سعد حریری چگونه به بحران‌های کشورش دامن زد؟

همچنین در دوره اخیر بحث درباره افزایش قدرت نیروهای یونیفل در لبنان به شکل مکرر در حال افزایش است؛ به طوریکه آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان تنها منحصر به محدوده کاری خود آنها نباشد و این نیروها جای عناصر لبنانی را در مرزها نیز بگیرد و ماموریت آنها تا مرز سوریه و نیز در داخل بندر و فرودگاه بیروت نیز کشیده شود.

در همین راستا کمیته دفاع و نیروهای مسلح در پارلمان فرانسه خواستار اعزام نیروهای بین‌المللی به لبنان به بهانه کمک‌های بشردوستانه تحت نظارت سازمان ملل متحد شده است.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی شروع به افزایش تهدیدهای خود درباره شروع جنگ سوم با لبنان کرده؛ به شکلی که انگار این جنگ قرار است فردا رخ دهد. هر چند که تهدیدات اشغالگران صهیونیست در این زمینه همواره تهدیداتی توخالی و بدون واکنش عملی بوده به ویژه اینکه ترس از موشک‌های حزب الله در گزارش‌های رسانه‌ای و نهادهای امنیتی این رژیم به خوبی دیده می شود؛ اما صهیونیست ها قصد دارند با ایجاد ارعاب و انتشار شایعات در خصوص جنگ به اوضاع آشفته لبنان دامن بزنند.

در این بین سوالات بزرگی در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد مبنی بر اینکه آیا این تهدیدها علیه لبنان و حزب‌الله منحصراً در چارچوب ارعاب قرار می‌گیرد یا نه؛ به ویژه اینکه اسرائیل از سال 2006 تاکنون درباره جنگ بعدی با حزب‌الله هشدار داده و تاکید کرده که توانایی‌های نظامی حزب الله و زرادخانه موشکی آن قابل مقایسه با سال 2006 نیست.

همچنین زمانی که رژیم صهیونیستی می تواند روی سیاست‌های همپیمانان غربی خود به ویژه ایالات متحده از طریق روش‌هایی همچون محاصره علیه لبنان حساب باز کند چرا باید خطر آغاز یک جنگ که پیامدهای زیادی برای جبهه داخلی اسرائیل خواهد داشت را به جان بخرد.

تحلیلگران معتقدند این ادعای رژیم صهیونیستی ناشی از مانورهای مقامات کابینه جدید آن است که قصد دارند توانایی خود را به شهرک نشینان صهیونیست اثبات کنند.

هفته گذشته «جک بارنیا» تحلیلگر امور خاورمیانه در مرکز امور امنیتی و استراتژیک اسرائیل که پیش از این به عنوان مشاور سیاست خارجی «اسحاق رابین» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و معاون رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل فعالیت می‌کرد در نشستی تاکید کرد که لبنان باید تحت قیمومیت بین المللی قرار بگیرد تا مقامات اصلی و دولت کنونی این کشور در تصمیمات خود به شکل مطلق زیر سلطه سازمان ملل باشند.

وی همچنین گفت که سازمان ملل باید کمیساریای عالی برای حکمرانی بر لبنان به مدت زمان مشخص تعیین کند که وظیفه اول آن تشکیل دولت تکنوکرات در این کشور خواهد بود.

به گفته این مسئول صهیونیست همچنین کمیساریای عالی سازمان ملل که باید برای لبنان تشکیل شود مسئولیت انجام سیاست‌هایی جهت خلع سلاح حزب الله را نیز باید داشته باشد.

اما این درخواست های مقام مذکور اسرائیلی دور از واقعیت بوده و بسیار جاه طلبانه است؛ زیرا به نظر می‌رسد او فراموش کرده که محور آمریکایی -فرانسوی که رهبری محاصره علیه لبنان را بر عهده داشتند پس از حمله اسرائیل به لبنان در تابستان 1982 هزینه زیادی برای ارسال نیروهای ناتو به این کشور پرداختند؛ اما پس از آن صدها تابوتی که حامل اجساد سربازان آنها بود را دریافت کردند. با این وجود آیا فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها جرات گسترش ماموریت نیروهای یونیفل در لبنان را دارند، آن هم به شکلی که این نیروها همانند نیروهای اشغالگر در لبنان عمل کرده و به این ترتیب جان خود را به خطر بیندازند.

با این حال در مرحله کنونی و به ویژه با نزدیک شدن به سالگرد انفجار مهیب بندر بیروت در 4 آگوست، لبنان اوضاع امنیتی مناسبی ندارد و باید برای مقابله با هرگونه گزینه احتمالی آماده باشد؛ چرا که منابع مطبوعاتی فاش کردند که طرحی برای انجام یک تحرک گسترده تحت نظارت و فرمان سفارت آمریکا در بیروت وجود دارد که خنثی کردن آن مستلزم هوشیاری لبنانی‌هاست.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان ملل علیه لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم چهارشنبه شب گزارش داد که کانال «۱۲» عبری فاش ساخت که تل آویو به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد که دیوان لاهه ممکن است تا قبل از پایان ماه جاری میلادی به صدور قرار دستگیری بازداشت مقامات ارشد این رژیم شامل نتانیاهو به همراه یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اقدام کند.

در همین ارتباط، کانال «۱۳» عبری گزارش داد که شورای امنیت داخلی این رژیم سناریوهای مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران سیاسی و نظامی این رژیم را مخفیانه بررسی کرده است.

این کانال عبری اعلام کرد که سناریوهای صدور قرار بازداشت بین المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش از انتشار خبر توسل نتانیاهو به متحدان غربی‌اش گزارش داده بودند که اسرائیل نگران است دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) ممکن است در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است