Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مجازی «افغانستان، صلح و امنیت پایدار» امروز دوشنبه (۲۸ سرطان) با حضور بیش از ۵۰ تن از شخصیت‌های مطرح و طراز اول افغانستان و همچنین شخصیت‌ها و نمایندگانی از کشور‌های همسایه و منطقه از سوی جمهوری اسلامی ایران و به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد کرزی، رئیس جمهور سابق کشور که در این نشست صحبت می‌کرد گفت: کار مبارزه با تروریسم به گونه‌ای پیش برده شد که در تضاد آشکار با شعاری بود که تبلیغ می‌کردند. من از همان آغاز این گونه نحوه مبارزه با تروریسم که باعث تقویت افراطی آن شود مخالفت کردم تا جایی که پیمان امنیتی با آمریکا را به ضرر کشور دانستم.

وی افزود: اینک خروج نیرو‌های آمریکایی در شرایطی انجام می‌شود که جنگ مردم افغانستان را به ستوه آورده است. هرچند باعث حل مشکلات آمریکا با طالبان شد، اما موجب خاتمه جنگ و خونریزی در کشور ما نشد.

کرزی خاطر نشان کرد: خروج غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان در حالی که غبار جنگ، فضا را تیره ساخته، می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که قابل قبول نباشد.

وی در ادامه گفت: طرحی که از سوی جو بایدن برملا شد، این بار به صورت ناخواسته بر مردم افغانستان تحمیل می‌شود. اما باید از پیامد‌های آن در منطقه جلوگیری شود و برقراری صلح هرچه زودتر در افغانستان صورت گیرد.

رئیس جمهور سابق کشور با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی در تهران گفت: مذاکرات صلحی که در تهران برگزار شد، قدم مهمی در جهت دستیابی به صلح بود. بنده از برادران ایرانی تشکر می‌کنم.

وی ابراز امیدواری کرد، مذاکراتی که در قطر هم جریان دارد به نتیجه دلخواه برای مردم افغانستان برسد، و در بهترین و کوتاه‌ترین زمان صلح در افغانستان اتفاق افتد.

به نوشته آوا، کرزی در پایان گفت: یکی از مکانیزم‌های مهمی که در حال انجام است، از سوی تروئیکای سازمان‌یافته با حضور روسیه، چین، آمریکا و پاکستان است که به صورت مشترک کار می‌شود. پیوستن ایران به این مکانیزم می‌تواند توسعه روند صلح را فراهم کند.

گفتنی است که بخش اول این نشست از صبح امروز تا ظهر ادامه داشت و قسمت دوم نیز از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۵ عصر در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حامد کرزی افغانستان آمریکا مردم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است