Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پتروشیمی امیرکبیر سه ماهه نخست 1400؛ را در مسیر تداوم و رشد سودآوری و ثبت رکوردهای بی نظیر در بخش تولید، نسبت به تمامی سنوات گذشته شرکت، قدم گذاشت. این شرکت که سال 1399؛رشد 10 برابری سود خالص را تجربه کرده بود؛ با تداوم این روند صعودی در سودآوری؛رشد 312 درصدی سود خالص را برای سه ماه ابتدای سال جاری در کارنامه خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا از پتروشیمی امیرکبیر، بر اساس گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای 3 ماهه منتهی به خردادماه سال جاری سود خالص اعلام‌شده پتروشیمی امیرکبیر در سه ماهه نسخت امسال 10،750میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( 2،610میلیارد ریال) 312 درصد رشد داشته و سود خالص در ازای هر سهم نیز برابر با 2،986ریال به ثبت رسیده است.

ثبت رکورد فروش صادراتی و پلیمری

پتروشیمی امیرکبیر همچنین در بخش فروش هم طی این دوره 3 ماهه برابر با 57،299 میلیارد ریال درآمد کسب کرده که این مقدار درآمد حاصل‌شده نسبت به 3 ماهه مشابه سال گذشته 194 درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین محصولات پلیمری شرکت که بیشترین ارزش افزوده و درآمد شرکت را ایجاد می کنند با فروش 166،590 تن علاوه بر تحقق 112 درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده ، 6 درصد نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی داشته و بالاترین رکورد فروش پلیمری طی دوره مشابه در تمامی سنوات گذشته را کسب کرده اند.

فروش صادراتی محصولات شرکت نیز به میزان 104،985 تن علاوه بر تحقق 143 درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده ، 22 درصد نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی داشته و بالاترین رکورد فروش صادراتی طی دوره مشابه در تمامی سنوات گذشته را داشته است.

ثبت رکورد تولید کل

پتروشیمی امیرکبیر با ثبت تولید 427،842 تن انواع محصولات ، نسبت به دوره مشابه سال قبل 13 درصد روند صعودی داشته است. لازم بذکر است این واحدها با تولید تناژ فوق موفق گردیده اند بالاترین رکورد تولید محصولات پلیمری در 3 ماهه ابتدای سال را طی دوره مشابه درتمامی سنوات گذشته را ثبت نمایند .

رکورد تولیدات پلیمری

واحدهای پلیمری شرکت که بیشترین ارزش افزوده و درآمد شرکت را ایجاد می کنند با تولید 192،619 تن علاوه بر افزایش 30 درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده، 25 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی را نشان می دهند. لازم بذکر است این واحدها با تولید تناژ فوق موفق گردیده اند بالاترین رکورد تولید محصولات پلیمری در 3 ماهه ابتدای سال را طی دوره مشابه درتمامی سنوات گذشته ثبت نمایند .

رکورد تولید پلی اتیلن سنگین

بر این اساس،واحد پلی اتیلن سنگین (HD) توانسته با تولید 39،445تن علاوه بر محقق کردن 100 درصد برنامه پیش بینی شده ، 25 درصد بیشتر از برنامه تولید نماید که علاوه بر افزایش 14 درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل توانسته نسبت به دوره مشابه گذشته بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره را برای اولین بارثبت نماید.

رکورد تولید پلی اتیلن سبک

واحد پلی اتیلن سبک (LDPE) با تولید 76،954 تن تولید علاوه بر محقق کردن 132 درصد برنامه پیش بینی شده توانسته رشد 74 درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته باشدکه نسبت به دوره مشابه گذشته بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره را برای اولین بارثبت نماید.

رکورد خوراک دریافتی

پتروشیمی امیرکبیر با دریافت 333،501تن انواع خوراک گازی و مایع توانسته ، 117 درصد برنامه پیش بینی شده خود را محقق سازد که با مشاهده روند دریافت خوراک طی دوره های مشابه در بازه زمانی بین سال های 1395 تا 1400 رکورد بالاترین مقدار دریافت را به ثبت رسانده است.

52 درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر متعلق به هلدینگ توسعه سرمایه رفاه؛زیر مجموعه بانک رفاه کارگران و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پتروشیمی امیرکبیر شکبیر نسبت به دوره مشابه سال قبل برنامه پیش بینی شده پتروشیمی امیرکبیر طی دوره مشابه بالاترین رکورد فروش صادراتی رکورد تولید سنوات گذشته تن علاوه روند صعودی پلی اتیلن ثبت رکورد سود خالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، سید رحیم بخشی شامگاه پنجشنبه در خصوص برگزاری نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: براساس راهبرد دولت سیزدهم و چشم انداز ۲۰ ساله کشور و تأکیدات استاندار بحث صادرات در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش نیاز سرمایه گذاری و تولید، صادرات است، تصریح کرد: مازندران به عنوان یک استان مرزی و با زیرساخت‌هایی که در آن وجود دارد از استان‌هایی است که با تولید ۷ میلیون تن کالای کشاورزی در ۱۷ محصول استراتژیک توان صادراتی بالایی دارد.

بخشی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد راهبرد توسعه استان، ۱۲ زنجیره ارزش تعریف شده که دو زنجیره ارزش مرکبات وکیوی و گردشگری و صنایع دستی به عنوان ارزش برتر در حوزه صادرات مازندران معرفی شده‌اند، اظهار کرد: رویکرد نمایشگاه اکسپوی امسال، بر این دو محصول است، در نمایشگاه سال گذشته ۵ واحد تولیدی از مازندران اما در سال‌جاری ۲۷ واحد تولیدی استان غرفه دارند و واحدهای لبنی و پایانه‌های صادراتی استان توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه براساس سیاست‌های دولت، استانداری‌ها هم در اکسپوی امسال غرفه دارند، بیان کرد: مازندران در سالن ۴۱ غرفه ۱۰ یک فضای ۵۵ متری را در اختیار دارد که کارهای شاخص انجام شده در حوزه صادرات در استان را به نمایش خواهد گذاشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه صادرات محصولات مرکبات مازندران در سال گذشته رشد داشته است، بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار تن مرکبات در گمرکات استان ثبت شد و در سال ۱۴۰۲، نیز ۷۰ هزار تن، در بخش کیوی ۱۰ هزار تن و سال ۱۴۰۲ میزان ۲۰ هزار تن از این محصول صادر شده است که نشان می‌دهد پیگیری زنجیره ارزش استان، می‌تواند در توان صادراتی استان تأثیر خوبی داشته باشد.

کد خبر 6088750

دیگر خبرها

  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد