Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری روسی «تاس» روز دوشنبه نوشت، پس از چند روز فضای متشنج در کوبا، آرامش به خیابان‌های این شهر بازگشته است.

تاس نوشت، در حال حاضر شبکه اینترنت تلفن همراه در کوبا بدون اختلال خاصی فعال است و شبکه‌های اجتماعی قابل دسترسی هستند.

این خبرگزاری افزود، با این حال گشت‌های پلیس در نواحی مرکزی «هاوانا» پایتخت کوبا در حال تردد هستند تا امنیت شهر را تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاس در ادامه نوشت، فروشگاه‌های پایتخت کوبا با رعایت استانداردهای مربوط به شیوع کرونا کار خود را از سر گرفته‌اند و رستوران‌ها نیز به‌صورت بیرون‌بر فعالیت دارند.

چند روز پیش اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکایی‌ها برای ریختن هیزم به آتش این نا‌آرامی‌ها و مداخله در امور داخلی کوبا، هزاران کوبایی روز شنبه در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

توافق دو کشور در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا برای عادی سازی روابط هم به رغم کاستن از شدت خصومت واشنگتن با هاوانا، سبب لغو محاصره کوبا نشد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷، او به توافق دولت اوباما با کوبا پشت کرد و دشمنی‌های آمریکا علیه کوبا را شدت بخشید.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کوبا شبکه های اجتماعی اینترنت تلفن همراه ناآرامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم

بخشی از تناقضات گفتاری و رفتاری دولت‌های غربی در خصوص اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا به تصویر کشیده شده است.   رفتار‌های تناقض‌آمیز دولت‌هایی که معنای لغوی آن حقوق بشر، بسته به زمانی که به کار می‌رود متفاوت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • درگیری مسلحانه اشرار در خیابان های زاهدان + جزئیات
  • درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم