Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا شما هم از آن دسته پدر و مادر‌هایی هستید که درصدد تبدیل کردن فرزند خود به یک فرد ناموفق هستید؟ یکی از واقعیت‌های جامعه امروز این است که برخی از والدین ناخواسته فرزند خود را به فردی منفعل و ناموفق تبدیل می‌کنند.

رویا نوری، جامعه شناس, در رابطه با آسیب های ناشی از متوقع کردن فرزند توسط برخی از والدین اظهار کرد: تکلیف برخی از پدر و مادر‌های امروز با خودشان مشخص نیست؛ به طوری که عده‌ای از آن‌ها به محض این که فرزندشان اعلام خواسته می‌کند و با وجود این که هنوز کلمات در دهانش نچرخیده است و صاحب هر آن چه که می خواهد، می شود؛ دقیقا غول چراغ جادوی او شده و حاضر به فرمان او می شوند تا آرزوی فرزند خود را برآورده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این گروه از والدین، یک رویکرد ویژه‌ای هم ابداع کرده اند و پیروان زیادی هم دارند و طبق رویکرد آن ها، بچه نباید متحمل محرومیت شود و هر آن چه می‌خواهد باید به سرعت تامین شود؛ به طوری که بچه‌های چنین خانواده ای, اصلا چیزی به نام " نمیشه " و " نداریم "  را نمی‌شناسند و به همین علت, به دنبال جهانی به منظور تامین آرزوهایشان پا به جامعه بزرگتر می‌گذارند. 

این جامعه شناس گفت: این والدین انسان‌هایی خودخواه و خودمحور را پرورش می دهند که تاب آوری در زندگی ندارند. فرزندانی که به محض این که چیزی خلاف میل شان باشد، آشفته و ناتوان می‌شوند و مفهومی به نام " تلاش " را مسخره می کنند و هرگز لذت رسیدن به یک آرزو را با تلاش تجربه نمی‌کنند.

نوری تصریح کرد: ژان ژاک روسو در کتاب " امیل "، این روش را راهی برای بدبخت کردن بچه‌ها تعریف کرده است و بدین صورت به این موضوع می‌پردازد که آیا می‌دانید مطمئن‌ترین راه برای بدبخت کردن فرزندتان چیست؟ در پاسخ باید گفت که مطمئن‌ترین راه برای بدبخت کردن فرزندتان این است که آن ها را عادت دهید هرچه می‌خواهند به زور بگیرند. زیرا هر قدر راحت تر به آرزوهایشان برسند، خواسته هایشان زیادتر خواهد شد و دیر یا زود به علت نداشتن قدرت مجبور می‌شوند برخلاف میل خود، خواهش‌های او را نادیده بگیرند.

وی ادامه داد: صدمه حاصل از این امتناع که فرزندان به آن عادت نکرده اند در مقایسه با محرومیت از آن چه میل به دست آوردنش را دارند، به مراتب بیشتر است و درواقع, بچه های لوس و پرتوقع, اول عصایی که در دست دارند و سپس ساعت والدینشان و مرغی که می‌پرد و در نهایت, ستاره‌هایی را که می‌درخشند، می‌خواهند و خلاصه این که این دسته از بچه ها, هر آن چه که می‌بینند را می‌خواهند و سوال این است که والدین چگونه می‌توانند او را راضی نگه دارند؟ 

این جامعه شناس در پایان خاطرنشان کرد: والدین نباید فراموش کنند انسان چیزی جز تلاش نیست و انسان در تلاش کردن رشد کرده و به قابلیت هایش دست پیدا می‌کند، خودش را می‌شناسد و راه زیستن با قوانین منطقی جهان و هستی را می‌آموزد و پدر و مادر با روشی متضاد با این قوانین، او را به سمت جهانی سوق می‌دهند که سرنوشتش, تنهایی و محرومیت عمیق وجودی است./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کردن فرزند فرزند خود بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم جشن تکلیف  ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهر نسر در بخش رخ صبح امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش جلگه رخ  و اولیاء دانش آموزان این شهر برگزار شد.


رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ در اين مراسم معنوی كه در جوار مزار شهدای نسر برگزار شد، اظهار داشت: سن تكليف نويدبخش شروع تكامل انسانيت و بندگی است تا مخلوق در راه رسيدن به خالق خود كوشا باشد.

 

حمید قلی زاده افزود: برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان در راستای ترويج فرهنگ دينی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاكم شود.

 

وی ادامه داد: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی هستند كه بايد با تأسی از رفتارهای اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنيا و آخرت خود را تضمين کنند.

 

قلی زاده بيان داشت:  مسائل فرهنگی و مذهبی به شکلی در هم آميخته اند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظيفه دارند تا با توجه به فرهنگ اسلامی در اعتلای اخلاق در جامعه تلاش کنند.

 

وي تصريح كرد: يكی از مهمترين اعمال بندگان نزد خداوند متعال برپايی نماز است زيرا نماز بهترين وسيله برای ارتباط نزدیک با خداوند متعال است و اگر دانش آموزان از ابتدای رسيدن به سن تكليف در انجام فرايض و واجبات خود تلاش كنند هيچگاه اسير هوای نفس نمی شوند.

 

قلی زاده گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با نهادينه كردن برگزاری نماز جماعت معنويت را در دانش آموزان تقويت كند.

 

دیگر خبرها

  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر