Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: مرکز فوریت‌های سایبری در پلیس فتا این استان با هدف تسریع در رسیدگی به جرائم اینترنتی و پیشگیری و مقابله با اینگونه جرایم راه اندازی و فعال شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: فعالیت کارکنان پلیس فتا در زمان اداری و فعال نبودن آنها در دیگر ساعت شبانه روز موجب تاخیر در رسیدگی به برخی از جرائم سایبری و دسترسی دیرهنگام مردم به کارشناسان این مرکز در صورت برداشت غیرمجاز پول و یا دیگر جرائم اینترنتی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در صورت بروز تخلف سایبری تنها افرادی که به اینترنت دسترسی و سواد رسانه ای دارند امکان پیگیری تخلف را داشتند حتی با این اوصاف با توجه به متصل شدن به مرکز رسیدگی به تخلف آنها به روز بعد و از طریق پلیس فتای استان موکول می شد.

رییس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه این رویه موجب متضرر شدن مردم می شد، گفت: بر این اساس پلیس فتا راه اندازی مرکز فوریت های سایبری را در دستور کار قرار داد که با ایجاد این مرکز مردم می توانند در هر ساعتی از شبانه روز تخلفات حوزه فضای مجازی را به مرکز فوریت های سایبری گزارش داده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: شهروندان می توانند در تمامی ساعات شبانه روز با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس برقرار کرده و پس از برقرار شدن ارتباط، کد استان (۰۸۱) را وارد و به مرکز فوریت های سایبری همدان متصل شوند همچنین می توانند با شماره ۰۸۱۲۱۸۲۲۱۰۰  در ارتباط باشند و پاسخ سوالات خود در حوزه فضای مجازی و جرایم سایبری را از کارشناسان پلیس فتا استان دریافت و شکایات خود را پیگیری نمایند.

وی از دیگر کارکردهای راه اندازی مرکز فوریت های سایبری را مقابله با حمله های سایبری در هر ساعت شبانه روز توسط نیروهای موسوم به «رعد» مستقر در پلیس فتای مرکز استان همدان دانست.

وی با بیان اینکه انتظامی همدان در راه اندازی مرکز سایبری پلیس فتا از استان های پیشگام است ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز و دسترسی آسان مردم به کارشناسان پلیس فتا، رسیدگی به تخلفات سایبری به صورت آنلاین و به لحظه صورت گرفته و از بروز تخلف هایی نظیر سوءاستفاده از کارت های بانکی و برداشت غیرقانونی از حساب شهروندان جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکز فوریت های سایبری راه اندازی شبانه روز پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است. 

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌نمایند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است. 

این مسئول انتظامی گفت: برخی از این کلاهبرداران با ادعا‌هایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعا‌هایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری