Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام احمد واعظی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، اگر همکاران ما در دفتر تبلغیات استان اصفهان موفق به فعالیت و تأثیرگذاری شده‌اند در درجه اول به نقش پررنگ و پدرانه آیت‌الله مظاهری برمی‌گردد که با نامه‌ای که به رهبر انقلاب نوشتند باعث ابقای دفتر تبلیغات شدند، حمایت معنوی و پشتیبانی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نیز بسیار مؤثر و دلگرم‌کننده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر تبلیغات مکمل حوزه‌های علمیه است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: دفتر تبلیغات در کلان مسؤولیت خود مکمل حوزه‌های علمیه است، یعنی کار اصلی حوزه‌های علمیه پرورش نیرو و طلاب فاضل و کار دفتر تبلیغات رصد محیطی نسبت به نیازهای مختلفی است که در عرصه علم و فرهنگ دینی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی کادر محدودی متشکل از فضلا و طلاب را شامل می‌شود اما این در حالی است که در عین حال به پشتوانه ابزار و وسایل خود می‌تواند با کمک فضلا و طلاب اقدامات محیطی مفیدی را انجام دهد.

واعظی تصریح کرد: تأکید بنده به رئیس جدیر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان این بود که افزایش تعاملات با حوزه‌های علمیه و نهادهای دیگر را داشته باشند که بتوان با هم‌افزایی کارهای مؤثری انجام داد؛ دفتر تبلیغات تلاش می‌کند عرصه‌های نوین را در مسأله تبلیغ دین و حضور علمی و تأثیرگذاری شناسایی و عمل کند، دفتر تبلیغات هرچند نامش دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم است اما واقعیت این است که دامنه مسؤولیتش خیلی گسترده بوده و یک نهاد چندوجهی است.

دفتر تبلیغات رصدگری قوی نسبت به اقتضائات فرهنگی و محیطی و نیازها باشد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که برای رئیس دفتر و هیأت امنا حکم دادند و نشست‌ها و جلساتی که در حضور ایشان تشکیل شد و می‌شود ایشان سیاست و خطوط اصلی دفتر تبلیغات را مشخص میکنند و در عرصه‌های مختلف از جمله تبلیغ، فرهنگ عمومی دین و علوم انسانی اسلامی از دفتر تبلیغات انتظار دارند؛ رهبر معظم انقلاب در دی ۹۷ در دیدار با هیأت امنای دفتر بر فعالیت در فضای مجازی تأکید کردند.

وی اضافه کرد: مدتی بعد از این جلسه معاونتی جدید در دفتر تبلیغات تحت عنوان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه را تعریف کردیم تا بتوانیم نقش مؤثری در فضای مجازی ایفا کنیم؛ دفتر تبلیغات باید رصدگری قوی نسبت به اقتضائات فرهنگی و محیطی و نیازها باشد، جامعه ما در معرض تحولات فرهنگی شگرفی است و ذائقه‌ها و ابزار تأثیرگذاری فرهنگی دائم در حال تغییر است.

واعظی در ادامه مطرح کرد: در گذشته چه کسی تصور می‌کرد که این حجم اقبال نسبت به فضای مجازی ایجاد شود و این تکنولوژی‌های نو بتواند این طور اذهان، خانواده‌ها و جوانان را تسخیر کند که به گونه‌ای تأثیرگذاران و مولدان فرهنگی این حجم گسترش پیدا کنند و بازیگران صحنه تغییر ذائقه و جهت‌دهی فکری و عقیدتی این قدر متکثر شود و در مناطق مختلف دنیا بتوانند در ذهن و جان افراد تأثیر بگذارند و شبهات ایجاد کنند و اخلاق و دیانت را تحت تأثیر قرار دهند، این مسائل مسؤولیت ما را بسیار خطیر می‌کند.

تأسیس مرکز نوآوری و خلاقیت در قم

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد: دفتر تبلیغات در رصد محیطی به این جمع‌بندی رسید که ما باید عرصه‌های نوینی برای فعالیت بگشاییم، تقویت تأثیرگذاری در فضای مجازی و جدی گرفتن فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای را در کنار وظایف ذاتی دفتر از جمله پرورش مبلغ و پشتیبانی از گروه‌های تبلیغی و حرکت‌های جهادی مبلغان قرار دادیم، بر اساس این مهم نسبت به تأسیس مرکز نوآوری در قم اقدام کردیم که مسؤولیت آن به محمد قطبی سپرده شد که در اصفهان و مشهد هم شعبه فعال دارد و در شیراز و خوزستان هم فعال خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: در دفتر تبلیغات یکی از وظایف را جانشین‌پروری و جوان‌گرایی و فکر کردن برای آینده دفتر می‌دانیم و به دنبال میدان دادن به جوانان هستیم، جوانان انرژی بیشتری برای کار و خلاقیت دارند و تا زمانی که میدان نبینند نمی‌توانند برای مسؤولیت‌های بزرگ آماده شوند.

امروز نیاز به تعامل فضای مجازی و فضای واقعی داریم

محمد قطبی، مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق و رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این آیین ابراز کرد: دستگاه‌های فرهنگی در جهت سنجش عملکرد و همچنین میزان تأثیرگذاری اقدامات خود از الگوهای مختلف استفاده می‌کنند که «فاصله با مبدأ حرکت» و مقایسه با «دستگاه‌های همطراز» از قدیمی‌ترین الگوهای سنجش عملکرد دستگاه‌ها هستند.

رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: البته دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با حفظ و به کارگیری این دو روش، روش سومی را ابداع کرده که روش سنجش «نزدیک شدن به مقصد» است و این الگو در اصطلاح مسأله‌محوری نام گذاشته شد، در این راستا و برای شناخته شدن مسائل مهم و حیاتی جامعه تحقیقات متعددی در دفتر تبلیغات اسلامی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مطالعات وسیعی انجام شد و تا حدود ۱۵ مسأله حیاتی مورد نیاز جامعه شناسایی شد، توضیح داد: امروز وقتی می‌خواهیم خودمان را معرفی کنیم بر اساس حل طیفی از مسائل بنیادی، نظری و ... است؛ مسأله‌محوری در منظومه فعالیت‌ها تأثیر می‌گذارد، در حوزه آموزش باید به دنبال رشته‌های کاربردی و مسأله‌محور از جمله مشاوره اسلامی، فقه خانواده، تربیت دینی کودک، حقوق سیاسی و ... برویم، در همین راستا یک دگرگونی در عرصه رشته‌ها صورت گرفت که امروز در جامعه به آن احتیاج داریم.

قطبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش و پژوهشکده نیز باید این اتفاق را رقم بزنیم، یکی از مهم‌ترین مسائلی که لازم است با هر مدلی آن را بررسی کنیم موضوع خانواده بوده، این در حالی است که در این راستا منظومه موضوعات پژوهشی را در قالب یک ابرپروژه و به عنوان پایداری و کارآمدی خانواده تعریف کردیم که در این زمینه نیز یک برنامه دقیق و منسجم را جمع‌آوری کرده‌ایم.

رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در حوزه‌های تخصصی از جمله خانواده، مشاوره و امداد فرهنگی گروه‌های تبلیغ تخصصی داریم، گفت: امروز نیاز به تعامل فضای مجازی و فضای واقعی داریم به گونه‌ای که لازم است امروزه در منظومه فعالیت‌های فرهنگی و در کنار میدان‌های فرهنگی که از دیرباز داشته‌ایم، فعالیت‌های فناورانه نیز انجام شود؛ امروزه فضای مجازی به شدت گسترش یافته و در تمامی ابعاد زندگی نفوذ کرده است، بنابراین ناچار هستیم که در این زمینه نیز کنشگری‌های فعالانه و مؤثر داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: تبلیغات اصفهان رهبر انقلاب علم احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم محمد قطبی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه حوزه علمیه قم فضای مجازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت

 

تابناک _ بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است. در این حوزه‌های انتخابیه ۹۰ نفر برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

برای دومین دور از انتخابات مجلس دوازدهم  حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در نظر گرفته شده است که شامل شعب شهری، روستایی، ثابت و سیار می‌شود.

عوامل اجرایی در کل ۲۲ حوزه انتخابیه مشخص شده و تا ۱۳ اردیبهشت در سامانه جامع انتخابات نهایی خواهد شد.

تبلیغات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغات که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود. البته امکاناتی در استان‌ها از ناحیه دستگاه‌های اجرایی در اختیار نامزدها قرار گرفته که می‌توانند استفاده کنند.

در استان تهران، صرفا حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس الکترونیکی خواهد بود و در حوزه انتخابیه ورامین و قرچک ثبت رأی به صورت تعرفه است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت