Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرده که دولت آمریکا در حال بررسی تحریم های شدیدتر علیه فروش نفت ایران به چین است.

در این گزارش گفته شده اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به عنوان راهی برای کشاندن و تشویق تهران به انعقاد و به نتیجه رساندن توافق هسته ای و افزایش هزینه های ترک مذاکرات صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال استریت ژورنال همچنین می گوید: مذاکره کنندگان آمریکایی در حال کار با اروپایی ها و دیگر شرکای بین المللی در وین در ارتباط با مذاکرات هسته ای هستند و همزمان که این مذاکرات در حال تضعیف و کمرنگ شدن است، آمریکا نیز گزینه هایی در دست دارد تا ایران به ادامه مذاکرات تشویق و یا این کشور را مجازات کند.

اطلاعات این گزارش در وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و افراد نزدیک به پرونده هسته ای ایران در واشنگتن که نامشان پنهان است، عنوان شده است.

از جمله طرح های در دست بررسی کاخ سفید علیه ایران همزمان با مذاکرات هسته ای وین که از سوی مقام ناشناس آمریکایی عنوان شده، آماده سازی طرحی است که بدنبال مسدودکردن فروش نفت خام ایران به چین است و تحریم های جدید شبکه کشتیرانی و فروش نفت خام ایران به چین که حدود یک میلیون بشکه نفت در روز تخمین زده می شود را هدف قرار خواهد داد.

در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که اگر مذاکرات به شکست بینجامد، گام های لازم برای تحریم های جدید برداشته خواهد شد و این تحریم ها شامل تشدید تحریم های فعلی علیه نفت و فروش آن از سوی ایران خواهد بود.

در ادامه گزارش گفته شده اقدامات آتی احتمالی در ارتباط با تحریم های ایران شامل کارزاری دیپلماتیک برای ترغیب و تشویق چین، هند و سایر خریداران عمده نفت به کاهش واردات کالا و معاملات غیرنفتی با ایران و اعمال محدودیت بر نقل و انتقالات مالی این کشور است.

کد خبر 5261755

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ایالات متحده امریکا تحریم اقتصادی ایران تحریم اقتصادی مذاکرات هسته ای برجام ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی طالبان لبنان ایران فلسطین ترکیه روسیه سوریه مسجدالاقصی سعد الحریری مذاکرات صلح افغانستان تحریم های جدید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟

منابع آگاه اعلام کردند دولت جو بایدن و عربستان درحال بررسی‌های نهایی درباره توافقی درخصوص ضمانت‌های امنیتی آمریکا به عربستان و کمک به این کشور در زمینه هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی هستند.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه اعلام کردند دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره توافقی درخصوص ضمانت‌های امنیتی آمریکا به عربستان و کمک به این کشور در زمینه هسته‌ای برای اهداف غیرنظامی هستند. این درحالی است که توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان در چارچوب یک معامله بزرگ در منطقه هنوز دور از دسترس است.

طبق گزارش رأی الیوم، این منابع اعلام کردند مذاکره کنندگان آمریکایی و عربستانی در حال حاضر اولویت را به معاهده امنیتی دوجانبه‌ای می‌دهند که ممکن است بخشی از معامله بزرگتری باشد که به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه می‌شود و وی باید تصمیم بگیرد که آیا امتیاز‌هایی را برای تضمین عادی سازی تاریخی روابط با ریاض خواهد داد یا خیر.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه اعلام کرد: ما به توافقی درباره بخش آمریکایی-عربستانی معامله بسیار نزدیک هستیم. می‌توانیم در یک زمان بسیار کوتاه جزئیات را حل کنیم.

به گفته دیپلمات‌های خارجی در کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس و منابعی در واشنگتن احتمالا این بخش از طرح مربوط به ضمانت‌های رسمی آمریکا برای دفاع از عربستان و دستیابی عربستان به سلاح‌های آمریکایی پیشرفته‌تر باشد.

منابع آگاه پیش بینی کردند توافق امنیتی ریاض و واشنگتن شامل تبادل تکنولوژی‌های مدرن با ریاض از جمله تکنولوژی مربوط به هوش مصنوعی باشد.

یک مسئول آمریکایی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود بند‌های توافق ظرف چند هفته تکمیل شود.

این درحالی است که عربستان بر لزوم توقف جنگ غزه قبل از هرگونه صحبت درباره عادی سازی روابط با تل آویو تأکید دارد.

میلر گفت: عربستان توضیح داد تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد توافق عادی سازی روابطی وجود نخواهد داشت.

اخیرا آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا سفری به منطقه داشت و مذاکرات جداگانه‌ای با بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار کرد.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، توماس فریدمن، تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز شروط عربستان را به عنوان بخشی از مذاکرات بین واشنگتن و ریاض برای عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی فاش کرد.

این شروط عبارتند از ایجاد یک روند سه تا پنج ساله برای تشکیل کشور فلسطین، توقف شهرک سازی در کرانه باختری و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو