Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از شبکه الجزیره، براساس تحقیقات گاردین، ​​واشنگتن پست و 15 سازمان‌ خبری دیگر، فعالان، سیاستمداران و روزنامه نگاران - از جمله از خبرنگاران شبکه الجزیره - در سراسر جهان در یک عملیات نظارتی با استفاده از نرم افزار فروخته شده توسط شرکت صهیونیستی «ان اس او» هدف قرار گرفتند. 

گزارش های منتشر شده نشان داد بر اساس گزارش واشنگتن پست، از نرم افزار پگاسوس، برای هک کردن تلفن های هوشمند سوء استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گاردین، ​​این درز اطلاعات حاوی لیستی از بیش از 50،000 شماره است که از سال 2016 مورد توجه مشتریان ان اس او قرار گرفته است.

با این حال، ذکر شماره تلفن ها در داده های فاش شده به معنای هک شدن این دستگاه ها نیست.

واشنگتن پست گفت که شماره های این لیست نیز متعلق به روسای کشورها و نخست وزیران، اعضای خانواده های سلطنتی عرب، دیپلمات ها و سیاستمداران و همچنین فعالان و مدیران بازرگانی است.

به گزارش گاردین، روزنامه نگاران سازمان های رسانه ای در سراسر جهان از جمله خبرگزاری فرانسه، وال استریت ژورنال، سی ان ان، نیویورک تایمز، الجزیره، فرانس 24، رادیو اروپای آزاد، مدی پارت، ال پائیس، آسوشیتدپرس، لوموند، بلومبرگ، اکونومیست و رویترز در این فهرست قرار داشتند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، در همین راستا طبق تجزیه و تحلیل آزمایشگاه امنیتی عفو بین الملل، دو زن نزدیک به «جمال خاشقچی» ستون نویس مقتول سعودی، توسط جاسوس افزار پگاسوس هدف قرار گرفتند. این روزنامه ای که خاشقچی برای آن می نوشت، گزارش داد تلفن نامزد خاشوقچی چند روز پس از قتل وی در کنسولگری عربستان در استانبول به بدافزار آلوده شد.

یک جاسوسی پیچیده

پگاسوس، یک ابزار نظارتی پیشرفته که توسط شرکت صهیونیستی ساخته شده است، گوشی هوشمند کاربر را آلوده می کند و تمام اطلاعات تلفن، از جمله هر نام تماس و شماره تلفن، پیام کوتاه، ایمیل، پیام فیس بوک، همه چیز از اسکایپ، وی چت، وایبر، تلگرام و ... را سرقت می کند. 

در این لیست هویت مشتریان مشخص نشده است اما گزارش ها حاکی از آن است که بسیاری از آنها در 10 کشور - جمهوری آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی جمع شده اند.

«ناتالیا کراپیوا» مشاور حقوقی فناوری در شرکا «اکسس ناو» به الجزیره گفت: «صنعت جاسوسی در تاریکی کار می کند - محصولات آن برای فریب و مقصر دانستن جرم و جنایت طراحی شده است. با این حال ما از خود می پرسیم چطور ممکن است چنین چیزی اتفاق بیفتد؟ ما به مقررات، شفافیت و پاسخگویی نیاز داریم و اکنون به آنها احتیاج داریم.»

ادعاهای دروغین!

در ابتدا عفو بین الملل و «داستانهای ممنوع» (Forbidden Stories) یک سازمان غیرانتفاعی رسانه ای مستقر در پاریس، به این اطلاعات دسترسی پیدا کردند و سپس آنها را با سازمان های رسانه ای از سراسر جهان به اشتراک گذاشتند.

ان اس او قاطعانه آنچه را «ادعاهای دروغین» خواند، رد کرد.

این سازمان در مورد گزارش منتشر شده توسط گاردین گفت: «گروه ان اس او قاطعانه ادعاهای دروغین گزارش شما را انکار می کند. بسیاری از آنها نظریه های تأیید نشده ای هستند که شک و تردید جدی در مورد قابلیت اطمینان منابع شما و همچنین اساس داستان شما ایجاد می کنند.»

به گفته این شرکت، دلیل خوبی دارد که «باور کند ... ادعاها ... بر اساس تفسیر گمراه کننده اطلاعات درز شده از اطلاعات اساسی قابل دسترسی و آشکار است.»

سازمان نظارت اینترنت Citizen Lab که طی دو سال گذشته فعالیت های ان اس او را دنبال می کند نیز در ماه دسامبر گزارش داد که ده ها روزنامه نگار در شبکه رسانه ای الجزیره مستقر در قطر ارتباطات تلفن همراه خود را با نظارت الکترونیکی پیچیده رهگیری کردند.

عفو بین الملل در ژوئن سال گذشته گزارش داد که مقامات مراکشی از نرم افزار پگاسوس برای قرار دادن نرم افزارهای جاسوسی بر روی تلفن همراه «عمر رادی» روزنامه نگار محکوم شده به علت انتشار یک پست در رسانه های اجتماعی استفاده کردند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 صهیونیستی نرم افزار جاسوسی صهیونیستی پگاسوس جاسوسی از خبرنگاران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه

منابع خبری از شهادت یک خبرنگار فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، محمد بسام الجمل، خبرنگار فلسطینی شب گذشته در جریان بمباران خانه‌اش در منطقه الجنینه در شرق رفح توسط رژیم صهیونیستی به شدت مجروح شد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، این خبرنگار صبح امروز به شهادت رسید.

سندیکای خبرنگاران فلسطینی در اواخر فروردین امسال در گزارشی از شهادت و زخمی‌شدن ۱۵ خبرنگار در جنایات رژیم صهیونیستی طی ماه مارس در نوار غزه خبر داد.

 در ماه مارس، نیروهای اشغالگر ۱۰۵ جنایت و تخلف علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی مرتکب شدند که طی آن ۶ خبرنگار شهید و ۹ تن دیگر مجروح شدند.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، کمیته آزادی‌ها وابسته به سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد از این ۶ خبرنگار سه تن به دلیل بمباران خانه‌هایشان به شهادت رسیدند. سه خبرنگار دیگر هم بر اثر اصابت گلوله و ترکش شهید و ۹ تن دیگر زخمی و در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

این بیانیه می‌افزاید که ارتش اشغالگر ۱۰۵ جنایت و تخلف از جمله تخریب ۱۲ مؤسسه و خانه متعلق به خبرنگاران در نوار غزه، دستگیری هشت خبرنگار، ۲۴ مورد تخریب و ضبط تجهیزات روزنامه‌نگاری و ۲۲ مورد بازداشت تیم روزنامه‌نگاری برای اخلال در کار را مرتکب شده است.

نقض آزادی مطبوعات به‌ویژه با بسته‌شدن شبکه تلویزیونی فلسطین در شهر قدس و با اخراج تعدادی از خبرنگاران برای پوشش‌ندادن رویدادهای این شهر و اطراف مسجدالاقصی تشدید شده است.

طبق گزارش منابع خبری از هفتم اکتبر تا کنون بیش از ۱۳۰ خبرنگار در غزه به شهادت رسیدند.

این اتحادیه اطمینان داد که همواره به دنبال تعقیب رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه‌های بین‌المللی برای جنایات ارتکابی علیه روزنامه‌نگاران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه