Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@17:14:28 GMT

۴۰ مبلغ دینی در بیجار به مناطق روستایی اعزام شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۳۰۳۳

۴۰ مبلغ دینی در بیجار به مناطق روستایی اعزام شدند

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد ایستگاه های صلواتی، تهیه و توزیع غذای گرم نذری، برگزاری مسابقات فرهنگی و جشن های مذهبی و مناسب مردم منطقه طی برنامه ریزی های صورت گرفته، هر یک از مبلغان اعزامی بیش از ۱۰ برنامه اجرا خواهند کرد.

وی افزود: در هر پنج شهر شهرستان نیز، روحانیت مستقر و امامان مساجد سطح شهرها، برنامه های متنوعی با همین موضوعات و متناسب با جامعه هدف و همسایگان مسجد در دستور کار خواهند داشت و هر ۱۰ شب در ۱۰ مسجد، تجلیل از سادات مداح و هیات امنای مساجد، خانواده شهدای سادات از دیگر برنامه های دهه ولایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: بصورت میدانی و در نقاطق مختلف شهر بیجار نیز با ورود هیات مذهبی و جوانان، برپایی ایستگاه صلواتی، ماشین نویسی با جملات غدیر و عید ولایت، برگزاری کارروان خودرویی، برگزاری مراسم در پیاه راه جدید مرکز شهر بیجار و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی با اهدای جوایز نفیس از عمده برنامه های این دهه در شهرستان بیجار می باشد.

وی با اشاره به اینکه در کنار برگزاری برنامه های متنوع در فضای حقیقی و میدانی شهرستان، در فضای مجازی هم مسابقاتی برگزار می شود افزود: ایجاد یک مسابقه فرهنگی و مناسب سازی شده در سامانه شاد با همکاری آموزش و پرورش ویژه دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا تشریح کرد: تهیه و توزیع ۵۰۰ عدد پرچم نصبی درب منزل، فضای سازی شهری با همکاری شهرداری، ترویج و نشر محتوا در فضای مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگی و اعتقادی در کلیه روستا با بیش از ۱۰۰ مورد از جمله های واحد فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار است.

وی گفت: طرح مبشران فرهنگی در کنار امامان جماعت، با محوریت مدیریت و فعالیت در امورات فرهنگی و آموزشی مساجد با همکاری حوزه علمیه حضرت امام صادق (ع) به زودی اجرایی خواهد که در این طرح، در یک مسجد می توان در کنار امام جماعت ، ۲ تا چهار طلبه جوان هم حضور خواهند داشت تا در بسیاری از امور مسجد، محله و سایر موضوعات، کمک کار امام جماعت مسجد باشند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها عید سعید قربان عید سعید غدیرخم کردستان سازمان تبلیغات اسلامی بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان عید سعید غدیرخم کردستان عید سعید قربان عید سعید غدیرخم کردستان سازمان تبلیغات اسلامی بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با اعلام این خبر گفت: جشنواره های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و روستای خوزنین با هدف معرفی آداب و رسوم و فرهنگ گل و گیاه، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل و گلاب از امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در مجموعه گردشگری تالار شهر قزوین و مجموعه گردشگری کشاورزی روستای خوزنین آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: جشنواره گل محمدی و آیین گلابگیری مجموعه تالار شهر از تاریخ سیزدهم به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود که ویژه‌برنامه این مراسم همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی – هنری در روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آیین کهن پنجاه به در خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: جشنواره گل محمدی خوزنین برای دومین سال متوالی از تاریخ ۱۳ تا ۲۸ اردیبهشت در مجموعه گردشگری کشاورزی واقع در باغستان این روستا و ویژه‌برنامه آن نیز در روز ۲۰ اردیبهشت که در تقویم ملی روز گل محمدی نامگذاری شده، برگزار خواهد شد.

خزائلی خاطرنشان کرد: جشنواره‌های گل محمدی معمولا با استقبال خوبی از سوی مردم و گردشگران روبه‌رو بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ که برگزاری این دو رویداد انجام شده شاهد حضور گسترد علاقمندان به آیین‌های سنتی و گردشگران در این مراسم باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902115

دیگر خبرها

  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • برگزاری رقابت های هفته چهارم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره شهرستان گنبدکاووس