Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا نیک پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهاد راشت: هیچ مشکلی از نظر تامین نیاز  در شرکت سیمان کردستان وجود ندارد و تنها  موجود در راه تولید، قطعی برق است، در هفته های اخیر به دلیل بی برقی نتوانستیم ظرفیت های تولیدی خود را محقق کنیم اما این مشکل مقطعی است و با تدبیر دولت و رفع مشکل برق، تولید سیمان از سر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در روزهای اخیر قیمت سیمان تولیدی کردستان افزایش چشمگیری پیدا کرده است و برخی تلاش دارند این اتفاق را به حضور این شرکت سیمانی در بورس کالا گره بزنند اما این ادعا صحیح نیست.

مدیر عامل شرکت سیمان کردستان تاکید کرد: سیمان کردستان یکی از شرکت های فعال استان و کشور است که با ظرفیت تولیدی روزانه ۳۰۰۰ تن سیمان و کلینکر سهم خوبی را در رفع نیاز داخلی کشور به این محصول بازی می کند.

نیک پور با اشاره به اینکه بر هیچ کس پوشیده نیست که دولت برای تامین نیاز مشترکان خانگی خود، مجبور به قطع برق صنایع شده است و این یعنی توقف تولید اظهارداشت: هنگامی که چرخ تولید یک محصول استراتژیک خاموش گردد،  طبیعی است که محصولی وارد بازار نمی شود و سیمان نیز دپویی ندارد که بگوییم از آن دپو و از داخل انبارها تامین نیاز کنیم.

او ضمن بیان این مهم که بازی جدید برخی افراد ذی نفع از بازار سیمان به زودی نقش برآب می شود گفت: بی شک قرار نیست بی برقی صنایع به مدت طولانی ادامه پیدا کند و این بدان معنی است که به زودی سیمان کردستان با توان بالا در تولید به چرخه و بازار برخواهد گشت و قیمت ها کاهش پیدا می کند.

نیک پور ضمن اشاره به این که نرخ جهانی سیمان نسبت یک به هشت با قیمت فولاد دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به قیمت آهن در بورس کالا، افزایش قیمت سیمان به نسبت سایر نهاده های ساختمانی دور از انتظار نیست.

وی افزود: فروش سیمان در بورس کالا به دلیل اینکه با توجه به عرضه و تقاضا قیمت گذاری می شود، باعث خروج دلالن از چرخه و سرازیر شدن سود سیمان به بنگاه های تولیدی می شود، که این موضوع می تواند به نفع مصرف کننده واقعی تمام گردد.

نیک پور تاکید کرد: بسیاری از شرکت های سیمانی در طی سال های گذشته همواره زیان‌ده بودند و سود این محصول استراتژیک در جیب دلالان ریخته می شد؛ اما حالا با ورود این محصول به بورس کالا و حذف دلالان از چرخه بازار، این امید وجود دارد که شرکت های سیمانی بتوانند سود واقعی فروش محصول خود را دریافت و برای توسعه و نوسازی مجموعه های خود هزینه کنند.

مدیر عامل کارخانه سیمان کردستان اضافه کرد: کارخانه سیمان کردستان ضمن تامین نیاز داخلی و افزایش سطح کیفیت سیمان، به ۱۱ کشور جهان سیمان صادر می کند که در ارز آوری نقش مهمی ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بازار مصالح ساختمانی، قیمت هر کیسه سیمان سیاه از ۱۵۰ هزار ریال به ۸۰۰ هزار ریال افزایش یافت است و  آسیاب سیمان خط ۲ این کارخانه که مدت سه سال به علت نقص فنی متوقف شده بود، در اسفندماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای داخلی تعمیر، راه اندازی و این مانع از مقابل چرخه تولید برداشته شد.

کارخانه سیمان کردستان در شهر بیجار با تولید ۲۴ نوع سیمان، ۴۰۰ نفر نیروی فعال دارد و زمینه اشتغال غیر مستقیم بیش از چهار هزار نفر را در استان فراهم کرده است. این واحد تولیدی در کارنامه خود، صادر کننده برتر و کارفرمای برتر سال را دارد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان بازار محصولات سیمان بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بازار محصولات سیمان کردستان بازار محصولات سیمان بیجار سیمان کردستان تامین نیاز بورس کالا نیک پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»