Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که دولت آمریکا در حال بررسی تحریم‌هایی سخت‌تر علیه صادرات نفت ایران به چین است تا از این طریق تهران را در به نتیجه رساندن توافقی هسته‌ای و بالا بردن بهای ترک مذاکرات احیای توافق هسته ای که به طول انجامیده است، ترغیب کند. 

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات رسمی آمریکا و افراد مطلع با توجه به مذاکرات اخیر در وین بر سر احیای توافق هسته ای نوشت: چون این مذاکرات در حال متزلزل شدن هستند، آمریکا در حال بررسی گزینه هایی است که ایران را ترغیب به حفظ و ادامه مذاکرات کرده یا اگر چنین نکرد، آن را تنبیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه به ادامه ادعای مقامات آمریکایی مذکور پرداخته و نوشت: یک برنامه که در مرحله پیش نویس است، از طریق تحریم‌هایی جدید که شبکه های حمل و نقل را که به صادرات حدود یک میلیون بشکه در روز کمک کرده و منابع مالی مهمی را برای ایران فراهم می کند، موجب قطع کردن فروش رو به افزایش نفت ایران به چین، مشتری اصلی نفت این کشور، می شود. 

این گزارش در ادامه مطرح می کند: این مقامات می گویند، اقدامات جدید در صورت شکست مذاکرات هسته ای انجام خواهند شد. آن ها همچنین می گویند، این برنامه شامل اجرای سلطه جویانه تحریم های فعلی می شود که از طریق اعلام موارد جدید تحریمی یا اقدامات قانونی انجام خواهد شد. 

وال استریت ژورنال به نقل از یکی از این مقامات آمریکایی نوشت: چیز زیادی در اقتصاد ایران برای تحریم باقی نمانده است، فروش نفت ایران به چین غنیمت است. 

این روزنامه ادامه داد: این مقامات می گویند، هیچ تصمیمی برای پیش بردن این برنامه گرفته نشده است؛ خطر این وجود دارد که چنین اقدامی دارای نتیجه معکوس باشد، یعنی باعث شود ایران برنامه هسته ای‌اش را سرعت ببخشد. آن ها همچنین اظهار کردند گزینه های دیگر نیز در حال بررسی شدن هستند. 

 وال استریت ژورنال همچنین به نقل از نفر دومی از این مقامات آمریکایی نوشت: این گزینه ها شامل کارزاری دیپلماتیک برای متقاعد کردن چین، هند و دیگر مشتریان بزرگ نفت خام به قطع کردن واردات این محصول، کالاهای تجاری غیر نفتی، تامین مالی بدهی و نقل و انتقالات مالی می شود. 

بر اساس این گزارش، طی ماهای گذشته مذاکرات احیای توافق هسته ای میان اعضای کمیسیون مشترک برجام با حضور آمریکا در وین، محل برگزاری مذاکرات در جریان بوده است. مذاکرات در مسیری پیش می رود که احیای توافق از طریق بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و بازگشت ایران به پایبندی دوباره به تعهدات برجامی که آن ها را طی اقدامات جبرانی در نتیجه خروج آمریکا از برجام کاهش داده بود، محقق شود. 

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می‌کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره