Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:01:14 GMT

۲ خبر کوتاه از جمعیت هلال احمر کردستان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۳۳۰۴

۲ خبر کوتاه از جمعیت هلال احمر کردستان

به گزارش ایرنا، مراسم سومین سالگرد شهید کوهسار فاتحی از امدادگران جمیعت هلال احمر استان با حضور خانواده آن شهید، جمعی از مردم و تعدادی از امدادگران جمعیت هلال احمر بر سر مزار آن مرحوم در کامیاران برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در این مراسم گفت: شهید کوهسار فاتحی نمونه یک امدادگر موفق بود و مردم منطقه از خدمات آن شهید والامقام همواره بهره مند بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام جلالی با اشاره به اینکه او سال‌ها تمام تلاش و کوشش خود را در عرصه خدمات رسانی به همنوعان خود بکار بست، افزود: متاسفانه در تیرماه ۹۷ با حمله عوامل معلوم الحال ضدانقلاب به آمبولانس هلال احمر این امدادگر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی خودروهای امدادی حتی در جنگ ها نباید مورد تعرض گروه‌های متخاصم قرار بگیرند، این در حالی است که شهید فاتحی در حال خدمت به مردم مورد تعرض گروهک‌های معاند نظام قرار گرفت و به شهادت رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: وظیفه تک تک ماست که در راه خدمت به همنوعان خود ادامه دهنده راه این عزیز سفر کرده باشیم.

کاروان سلامت هلال احمر به دورترین روستای دیواندره رسید

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان از ارایه خدمات سلامت در روستاهای "بست" و روستای "که کوسان" دیواندره خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی روستای "بست" و نبود پزشک در روستا، جمعیت هلال احمر دیواندره طبق برنامه ریزی اولیه برنامه کاروان سلامت را با همکاری شبکه بهداشت در این روستا پیش بردند و این برنامه با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بهبود سطح سلامت محرومان و ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستا اجرا شد.

پیام جلالی با اشاره به اینکه در این برنامه یک روزه با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر و نیروهای شبکه بهداشت، ویزیت رایگان پزشک عمومی، ماما و تست قندخون، فشارخون و توزیع داروی رایگان انجام شد، افزود: در طول این برنامه ۳۵۰ نفر توسط پزشک عمومی و ۵۰ نفر توسط ماما ویزیت شدند و علاوه بر انجام ۳۵۰ مورد تست فشارخون، داروی رایگان و اقلام بهداشتی (شامپو، مسواک، محلول ضدعفونی و نواربهداشتی) نیز در بین اهالی روستا توزیع شد.

وی عنوان کرد: در محل اجرای طرح کاروان سلامت، به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت پروتکل های بهداشتی، از قبل محدوده ساعت مراجعه به روستاییان اعلام شده بود تا مراجعه کنندگان در محدوده زمانی مشخصی در محل ارائه خدمات پزشکی حاضر شوند.

طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان اجرا می شود.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

برچسب‌ها سلامت کردستان دیواندره سنندج کامیاران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت کردستان دیواندره سلامت کردستان دیواندره سنندج کامیاران جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جمعیت هلال احمر کردستان کاروان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار