Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع آمریکایی از تلاش دولت این کشور برای آماده سازی طرح های تحریمی جدید علیه ایران با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای خبر داده اند.

به گزارش مشرق، پایگاه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرده که دولت آمریکا در حال بررسی تحریم‌های شدیدتر علیه فروش نفت ایران به چین است.

در این گزارش گفته شده اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به عنوان راهی برای کشاندن و تشویق تهران به انعقاد و به نتیجه رساندن توافق هسته‌ای و افزایش هزینه‌های ترک مذاکرات صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال استریت ژورنال همچنین می‌گوید: مذاکره کنندگان آمریکایی در حال کار با اروپایی‌ها و دیگر شرکای بین المللی در وین در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای هستند و همزمان که این مذاکرات در حال تضعیف و کمرنگ شدن است، آمریکا نیز گزینه‌هایی در دست دارد تا ایران به ادامه مذاکرات تشویق و یا این کشور را مجازات کند.

اطلاعات این گزارش در وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و افراد نزدیک به پرونده هسته‌ای ایران در واشنگتن که نامشان پنهان است، عنوان شده است.

از جمله طرح‌های در دست بررسی کاخ سفید علیه ایران همزمان با مذاکرات هسته‌ای وین که از سوی مقام ناشناس آمریکایی عنوان شده، آماده سازی طرحی است که بدنبال مسدودکردن فروش نفت خام ایران به چین است و تحریم‌های جدید شبکه کشتیرانی و فروش نفت خام ایران به چین که حدود یک میلیون بشکه نفت در روز تخمین زده می‌شود را هدف قرار خواهد داد.

در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که اگر مذاکرات به شکست بینجامد، گام‌های لازم برای تحریم‌های جدید برداشته خواهد شد و این تحریم‌ها شامل تشدید تحریم‌های فعلی علیه نفت و فروش آن از سوی ایران خواهد بود.

در ادامه گزارش گفته شده اقدامات آتی احتمالی در ارتباط با تحریم‌های ایران شامل کارزاری دیپلماتیک برای ترغیب و تشویق چین، هند و سایر خریداران عمده نفت به کاهش واردات کالا و معاملات غیرنفتی با ایران و اعمال محدودیت بر نقل و انتقالات مالی این کشور است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کاخ سفید توافق هسته ای مذاکرات هسته ای آمریکا دولت آمریکا پرونده هسته ای ایران واشنگتن تحریم های جدید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای درخواست مشترک کره جنوبی، ژاپن، آمریکا و ۴۷ کشور دیگر مبنی بر ارزیابی «عینی و مستقل» تحریم‌های اعمال‌شده علیه پیونگ‌یانگ را قویاً محکوم کرد.

حکم هیات ناظر بر تحریم‌ها علیه کره شمالی ماه گذشته پس از وتوی درخواست تمدید ماموریت توسط روسیه، منقضی شد. در پی این وتو، واشنگتن اعلام کرد که در تلاش است تا با همکاری سئول، برای جایگزین کردن هیات ناظر که هم‌اکنون منحل شده است، روش‌هایی «خلاقانه» حتی «خارج از ساختار سازمان ملل» پیدا کند.

کیم سونگ در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، اعلام کرد: نیروهای دشمن احتمالاً دومین و سومین هیات ناظر را در آینده تشکیل دهند اما با گذشت زمان مشخص می‌شود که تمام این تلاش‌ها خودزنی است.

وی افزود: این هیات ابزاری در دست آمریکا و کشورهای غربی برای سرکوب حق موجودیت حکومتی مستقل است. در صورتی که آمریکا و حامیانش به‌جای عبرت گرفتن از اتفاق اخیر (وتوی روسیه)، همواره به دنبال اتخاذ سیاست‌های خصمانه منسوخ علیه کره شمالی باشند، آنگاه با شکستی راهبردی و مصیبت‌وار مواجه خواهند شد.

کد خبر 6097133

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند