Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@23:20:02 GMT

تلفات سنگین تروریست های الشباب در جنوب سومالی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۳۹۵۳

تلفات سنگین تروریست های الشباب در جنوب سومالی

حداقل ۱۵ نفر از اعضای گروه تروریستی الشباب در جنوب سومالی در جریان عملیات ارتش این کشور به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از شین هوا، حداقل ۱۵ عضو گروه تروریستی الشباب در جنوب سومالی از سوی ارتش این کشور کشته شدند.

گفته شده اعضای تروریستی الشباب در عملیات امنیتی در روستاها و شهرک‌های منطقه جوبا السفلی واقع در جنوب سومالی به هلاکت رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان عملیات امنیتی ارتش سومالی، مخفیگاه‌های عناصر الشباب که از آن برای اجرای عملیات‌های تروریستی استفاده می کردند نیز تخریب شد.

الشباب هنوز به این عملیات واکنش نشان نداده است.

ارتش سومالی همچنین اعلام کرده است که در جریان عملیات اخیر موفق شده شهرک عماره در استان جلجدود را از کنترل الشباب خارج کند. این دومین روستایی است که ارتش سومالی از ابتدای هفته کنترل آن را پس گرفته است.

نیروهای نظامی سومالی و نیروهای شبه‌نظامی منطقه روز شنبه نیز کنترل شهرک کوچک بعدوین واقع در منطقه مدج را از الشباب پس گرفتند.

سومالی از زمان تاسیس الشباب در ابتدای سال ۲۰۰۴ نبردی را علیه این گروه وابسته به القاعده آغاز کرده است. این گروه تا امروز مسؤولیت عملیات‌های متعددی را که به کشته شدن صدها تن انجامیده، برعهده گرفته است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان شینهوا گروه تروریستی الشباب ارتش سومالی القاعده الشباب سومالی جنوب سومالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در چارچوب عملیات هماهنگ نیرو‌های سازمان اطلاعات (میت) و پلیس موسوم به "عملیات بوزدوغان-۳۴ " در ۱۲ استان بازداشت شده اند.
دو روز قبل نیز هشت مظنون داعشی به همراه مقادیر زیادی مواد شیمیایی کاربردی در ساخت بمب، در منطقه بیکُز استانبول بازداشت شده بودند.
به گفته یرلی کایا این افراد قصد داشتند در روز جهانی کارگر دست به عملیات تروریستی بزنند.
در ۱۱ماه گذشته در هزار و ۳۵۷ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، سه هزار و ۲۳۰مظنون داعشی بازداشت، ۷۰۳ بازداشتی زندانی و ۶۱۹ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد بقیه مظنونان نیز ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب