Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد تقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در سفر به تایباد و بازدید از روند خروج اتباع خارجی از مرز دوغارون به کشور افغانستان گفت: این تعداد دانش آموز در قالب طرح مشترک با آموزش و پرورش در مدارس مختلف استان و در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت نام رایگان دانش آموزان اتباع خارجی و فراگیری علم و دانش از سوی این افراد، در حال حاضر ۲۰ هزار دانش آموز که در چند سال گذشته به صورت غیر قانونی وارد کشور شده اند در مدارس استان مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر ۶ هزار نفر از اتباع خارجی در دانشگاه‌های استان و افزون بر پنج هزار طلبه شیعه و اهل سنت از اتباع خارجی در حوزه‌های علمیه استان در سطوح مختلف حوزوی مشغول تحصیل می‌باشند.

هاشمی بیان کرد: کمبود فضا‌های آموزشی یکی از مهمترین معضلات حوزه آموزش برای اتباع خارجی خراسان رضوی است که در این باره از سوی سازمان‌های بین المللی اقدامات خوبی انجام شده که در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست.

او تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح حمایتی بیمه اتباع خارجی، تاکنون ۲۴ هزار نفر از این افراد در خراسان رضوی زیرپوشش بیمه‌های درمانی مختلف قرار گرفته اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۶ درصد اتباع خارجی غیرمجاز در مشهد سکونت دارند تاکید کرد: خراسان رضوی بعد از تهران یکی از استان‌هایی می‌باشد که بیشترین تعداد اتباع خارجی را دارد.

هاشمی اظهار کرد: با شیوع کرونا در کشور ۱۰ درصد اتباع خارجی خراسان رضوی گرفتار این ویروس شدند.

او افزود: در حال حاضر مرحله ۱۶ طرح آمایش و تمدید یک ساله اقامت پناهندگان و اتباع خارجی دارای کارت آمایش در خراسان رضوی در حال اجراست که تا یک ماه دیگر ادامه دارد و از اتباع خارجی استان درخواست داریم برای ثبت نام طبق برنامه نوبت دهی به دفاتر کفالت استان مراجعه کنند.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتباع خارجی ثبت نام دانش آموزان حوزه آموزش خراسان رضوی اتباع خارجی خارجی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع

 یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

گفتنی است استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان به طور کامل اقامت اتباع در آنها ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است