Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:32:56 GMT

سمیرم؛ سرزمین هزار چشمه

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۴۴۵۲

سمیرم؛ سرزمین هزار چشمه

در بخش جنوبی استان اصفهان، بلندترین شهر ایران که به سرزمین هزار چشمه شهرت فراوانی نیز یافته و با واقع شدن در کوهستان دارای آب و هوای خنکی هست که برای سفرهای کوتاه مدت بسیار مناسب می‌باشد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام سایت ایران گرد، این شهر کوچک و زیبا با نام سمیرم در بیشتر اوقات به خصوص آخر هفته‌ها و یا ایام تعطیلات شلوغ می‌شود و تمامی مسافرها جهت اقامت، اجاره ویلا  را به هتل ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با ما همراه شوید تا در ادامه این مطلب از اجاره ویلا سمیرم، آب و هوا، سوغات و صنایع دستی و آداب و رسوم این شهر بیشتر صحبت کنیم. 

معرفی دیدنی‌های سمیرم

در این شهر خوش آب و هوا آبشار و دریاچه‌های فراوانی برای بازدید وجود دارد که یکی از این آبشارها با صخره‌های زیبای اطراف آن عروس زاگرس نام گرفته، در اطراف این آبشار منحصر به فرد و زیبا رستوران، چای‌خانه و محل استراحت برای مسافرها فراهم شده. پارک دریاچه که پر از درختان بلند می‌باشد و در این دریاچه قایق‌سواری نیز انجام می‌شود، از جاهای دیدنی دیگر به چشمه ناز می‌توان اشاره کرد که از چند چشمه درست شده و آب بسیار تمیز و گوارایی دارد. در سمیرم در مسیر رودخانه آبشاری با سنگ بزرگ و از جلبک تشکیل شده که آبشار آب ملخ هست.

اگر به پیاده‌روی و آب‌تنی علاقه دارید، رفتن به آبشار بی بی سیدان را فراموش نکنید. در اطراف سمیرم، روستای خفر قرار گرفته که  با هوای سرد به جهنم سفید معروف شده و پر از آبشار و یخچال‌های طبیعی است و یا غار دنگزلو که تالاب دارد و برای رد شدن از آن  قایق بادی استفاده می‌کنند و یا منطقه شکار و سد حنا که در بالای سمیرم قرار گرفته و با بارش باران، گیاهان سرسبز در آن رشد بسیاری داشته و باعث به وجود آمدن طبیعت بکر شده، در سمیرم منطقه ییلاق چالقفا قرار دارد که در برخی اوقات حیواناتی مانند: خرس و پلنگ از آن رد می‌شوند.

در این شهر زیبا و خنک دشت حنا علیشاه هست که پر از گل و گیاهان معطر و خوش‌بو هست، همچنین مانند: شهرهای دیگر دارای مسجد قدیمی که در دوره سلجوقی ساخته شده که قلعه نام دارد و یا حمام خانعلی که ساخته دوره قاجار و چشمه‌ای همیشه در حال جوش در این مسجد هست که باعث زندگی مرغابی‌های رنگی می‌شود و یا بسیاری دیگر از دیدنی‌ها که در داخل و یا اطراف شهر با فاصله کمی قرار گرفته که با اجاره ویلا سمیرم می‌توانید تمام این دیدنی‌ها را از نزدیک ببینید. اما ویلاهای اجاره‌ای گوناگون و  طبق سلیقه همه افراد موجود است.

اگر از اقامت در ویلاهای بزرگ با چشم‌انداز زیبا و با تمام امکانات مانند استخر و سونا و امکانات ورزشی لذت می‌برید، ویلاهای بسیاری ساخته شده و یا اگر با جمعیت زیاد به سمیرم می‌روید ویلاهای دوبلکس جهت اجاره گذاشته شده، شرایط اجاره ویلا در کنار آبشار و چشمه هم وجود دارد تا با اقامت روز بسیار خنکی را تجربه کنید و یا برخی از این ویلاها به شکل سوئیت و کوچک هستند تا هزینه اقامت کمتر گرفته شود،  همچنین برخی از این ویلاها در مناطق ساکت و بی سروصدایی قرار گرفته که با اقامت در آن‌ها چند روزی از سر و صدای ماشین دور خواهید بود.

بهترین سوغات سمیرم

در سمیرم هم مانند شهرهای دیگر خوراکی و صنایع دستی بسیاری وجود دارد که بسیار مشهور هستند. یکی از خوراکی‌های معروف آن سیب سمیرم می‌باشد که بسیار خوش‌مزه و خوش عطر و بو هستند و یا ماست، کره و یا کشک سمیرم که به شکل کاملاً طبیعی و ارگانیک تهیه می‌شوند. از صنایع دستی سمیرم به انواع لوازمی که با نمد بافته شده، قالی بافی و لباس محلی می‌توان اشاره کرد.

شرایط آب و هوایی سمیرم

اما بهترین زمان سفر به این شهر خنک و اجاره ویلا چه زمانی هستید؟ اگر در فصل بهار و یا تابستان به دنبال اقامت در این شهر خنک هستید، بهترین شهر سمیرم می‌باشد که با وجود آبشار و چشمه‌های گوناگون باعث خنکی هوا می‌شود و یا  فصل پاییز و زمستان با وجود آب‌وهوای سرد و در برخی مواقع یخبندان، سفر خالی از لطف نیست. اجاره ویلا سمیرم به فصل و یا مکان بستگی دارد. در صورتی که با امکانات عالی و بزرگ و یا در فصل بهار و یا تابستان اجاره ویلا  صورت گیرد، قیمت آن گران‌تر در نظر گرفته می‌شود و یا اگر اجاره ویلا سمیرم در زمانی که هجوم مسافر کمتر هست، صورت گیرد و یا کوچک‌تر و امکانات کمتری داشته باشد، اجاره‌های ویلا با قیمتی مناسب‌تر صورت می‌گیرد.

آداب و رسوم مردم سمیرم

به دلیل آن‌که کشور ما از قدمتی کهن و قدیمی برخوردار هست در هر شهر و یا روستایی آداب و رسوم خاصی دیده می‌شود که برخی از مسافرها صرفاً برای آشنا شدن به این آداب به شهرها سفر می‌کنند، مانند: شهر سمیرم که از گذشته به هیچ وجه وسیله‌ای که رنگ سفید داشته باشد را از در خانه بیرون نمی‌گذاشتند، مگر در صورتی که زغال سیاه همراه آن باشد و یا آب بر روی آتش نمی‌ریزند. یکی دیگر از رسوم جالب سمیرم، مولودی و تغذیه‌خوانی می‌باشد که در مراسم خاصی انجام می‌شود.

مردم سمیرم به دیدن اقوام بسیار اهمیت می‌دهند و به چشم زخم نیز اعتقاد دارند که با اجاره ویلا از نزدیک با آداب و رسوم سمیرم نیز آشنا می‌شوید. در پایان  به این مطلب می‌توان اشاره کرد که ویلاهای اجاره‌ای در سمیرم به شکل شبانه روزی و یا ساعتی می‌باشد که هر چه مدت اقامت بیشتر باشد از قیمت بهتری بهره خواهید برد و یا ویلاهای اجاره‌ای در آخر هفته در مقایسه با اول هفته نسبتاً گران‌تر خواهد بود. برای اجاره ویلاهای متنوع نیز می‌توانید به صورت آنلاین از پلتفرم‌ ایرانگرد برای رزرو و اجاره استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهر سمیرم سرزمین هزار چشمه آداب و رسوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اجاره خفت گیر و شرخر چقدر آب می‌خورد؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901142

دیگر خبرها

  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ببینید | اجاره خفت گیر و شرخر چقدر آب می‌خورد؟
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • گل مادوئکه به استون ویلا (استون ویلا ۲-۱ چلسی)
  • گل راجرز به چلسی (استون ویلا ۲-۰ چلسی)