Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@17:00:16 GMT

غذاهایی که بعد از 40 سالگی باید مصرف کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۴۸۹۴

اگرچه بیماری های قلبی و سرطان‌ها، جزو نگرانی های اکثر افراد تا قبل از ۴۰ سالگی نیست اما بعد از این سنین و در صورت اتخاذ یک سبک زندگی ناسالم، خطر ابتلا به این بیماری ها چند برابر می شود.

به گزارش برنا؛ سرطان یکی از قاتلان زنان در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی است و بیماری های قلبی نیز قاتل شماره دو به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیابت و سکته مغزی نیز در زنان در سنین ۵۰ تا ۶۰ سالگی شایع است.

با این حال اتخاذ یک رژیم غذایی سالم بعد از سنین ۴۰ سالگی از بسیاری از بیماری های مزمن می کاهد و منجر به افزایش طول عمر سالم می شود:

کدو تنبل: هرگونه سبزی قرمز، زرد، بنفش یا نارنجی و همچنین سبزیجات سبز برگ تیره منبع خوبی برای کاروتنوئیدها محسوب می شوند. اما هویج های نارنجی و کنسرو کدو تنبل را باید فوق ستاره های بتاکاروتن در نظر گرفت.

گوجه فرنگی پخته: یک آنتی اکسیدان قدرتمند دیگر به نام لیکوپن با سرطان مبارزه می کند. میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، هندوانه، پاپایا، فلفل دلمه ای قرمز - منابع خوبی برای لیکوپن هستند. گوجه فرنگی پخته می تواند کمک بیشتری به بدن در جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان مفید کند.

غلات جوانه زده: جوانه غلات که حاوی سبوس، جوانه و اندوسپرم هستند، یکی از معدود منابع غذایی برای توکوترینول ها، نوعی از ویتامین E که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مغزی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر را کاهش دهد، محسوب می شوند.

گردو: اسیدهای چرب غیر اشباع چند پیوندی که در گردو یافت می شوند ممکن است به محافظت از شما در برابر این بیماری کمک کنند. مغزهای خوراکی و دانه های دیگر نیز منابع خوبی برای این اسیدهای چرب سالم هستند.

روغن زیتون: در شرایطی که روغن سویا و روغن آفتابگردان منابع خوبی برای این اسیدهای چرب هستند، اما روغن زیتون بهترین گزینه در این زمینه است.

ماهی سالمون: ماهی یک از اجزا اصلی رژیم مدیترانه ای است و در شرایطی که بیشتر انواع ماهی برای سلامت انسان مفید هستند، اما ماهی های چرب مانند سالمون بیشترین فایده را برای سلامت قلب ارائه می کنند. از دیگر ماهی های چرب می توان به ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و قزل آلای دریاچه ای اشاره کرد.

تمشک: مشکلات مرتبط با گوارش نادرست با انواع بیماری های خودایمنی مرتبط با التهاب که زنان را از اواسط عمر خود تحت تاثیر قرار می دهند، پیوند خورده است. کمبود فیبر غذایی بخشی از مشکل محسوب می شود. میزان مصرف توصیه شده روزانه فیبر ۲۰ تا ۳۰ گرم است. در میان میوه ها، تمشک از نظر محتوای فیبر یک گزینه عالی محسوب می شود. یک فنجان تمشک حاوی هشت گرم فیبر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان بیماری های قلبی سکته مغزی رژیم غذایی طول عمر سبزیجات سرطان میوه ها و سبزیجات فلفل دلمه ای گوجه فرنگی ویتامین خطر ابتلا به بیماری آلزایمر روغن زیتون سلامت بیماری های قلبی خطر ابتلا به بیماری زنان قلب میوه ها و سبزیجات بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در سی و پنجمین جشنواره امتنان که با محوریت تجلیل و تقدیر از جامعه کارگری و شهدای کارگر برگزار شد، گفت: اقتصاد به عنوان یک زیرساخت و پایه امنیت در جامعه محسوب می‌شود که اگر ضعیف باشد بحران‌های زیادی را می‌تواند به وجود آورد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان داخلی و خارجی منتظر هستند تا ضربه‌های خود را به این سرزمین وارد کنند و اقتصاد می‌تواند به عنوان عاملی برای اتحاد در جامعه محسوب شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: کارگرانی که در راه رزق و روزی خانواده با زحمت کار می‌کنند در واقع یک مجاهد در راه خدا محسوب می‌شوند که در اقتصاد جامعه تاثیر موثر و مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: همه عالم، آدم و تولیدات جهان امروز نتیجه کار خداوند است، بنابراین شغل کارگری محترم و بسیار نورانی است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همه مسئولان و مدیران جامعه باید به اقتصاد اهمیت دهند و با یاد و نام خداوند گام‌های موثری بردارند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • عکس| استایل خاص نانسی عجرم در لس‌آنجلس
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • (عکس) لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • عکس‌| لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!