Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی از سومین بازارچه مجازی تولیدات دانشجویی کشور در دانشگاه شهرکرد گفت: حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله فضاهایی است که می‌تواند ظرفیت، فرصت و بستر لازم را برای کسب تجربه و توانمندی دانشجویان فراهم کند و مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های کشور نیز با وجود امکانات و منابع مالی محدود تاکنون توانسته‌اند به پشتوانه خلاقیت و ابتکار در این بخش نقش‌آفرینی موثری را داشته باشند و به بالندگی دانشجویان کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا غفاری با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه‌های تولیدات دانشجویی با عنوان چرتکه توانسته است هوشمندی، محاسبه‌گری و کنشگری مبتنی بر خلاقیت را در جمع دانشجویان رقم بزند، افزود: این گونه فعالیت‌ها در متقاعد کردن دانشجویان برای ارائه مهارت‌های فردی که در دوره تحصیل و یا فراتر از برنامه‌های درسی کسب کرده‌اند اثرگذار است و کنشگری آن‌ها را در مقام عمل محقق می‌کنند.

وی تصریح کرد: تنوع تولیدات و محصولات ارائه شده در بازارچه‌های چرتکه، امیدبخش و چشمگیر است و امیدآفرینی حاصل از آن تنها محدود به صاحبان اثر نمی‌شود و دیگر فضاهای دانشگاهی را نیز به حضور فعالانه در عرصه‌های مختلف ترغیب خواهد کرد.

غفاری نیاز دانشگاه به نشاط و امید را یادآور شد و گفت: اگر چه به دلیل شرایط پیش آمده و تعطیلی دانشگاه‌ها رویه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز با تغییراتی روبه‌رو شده است اما حضور در فضای مجازی، نوعی فرصت و دستاورد جدید را پیش روی دانشجویان و مسوولان قرار داده است تا قابلیت‌های جدید نیز در این حوزه سنجیده و به کار گرفته شود.

وی همچنین همکاری مجموعه‌های اداری در برپایی بازارچه‌های تولیدات دانشجویی را قابل توجه دانست و افزود: همراهی وزارت کشور، سازمان امور اجتماعی و معاونت سیاسی و اجتماعی استان‌ها تاثیر مثبتی در تداوم این گونه فعالیت‌های دانشجویی دارد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در ادامه این آیین که به صورت مجازی برگزار شد، هدایت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های اجتماعی را یکی از سیاست‌های محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه دانست و گفت: تجربه فضای دل‌انگیز و امیدآفرین در دوران پس از تحصیل برای دانشجویان و خانواده‌ها نیازمند جدی گرفتن موضوع مهارت افزایی و آموزش کارآفرینی است.

محمد هادی عسکری افزود: اگر بنا است که دانش‌آموختگان در بخش‌های دولتی و غیردولتی جذب شوند باید بتوانند در دوران تحصیل علاوه بر حضور در دانشگاه و درس خواندن به مهارت‌های ویژه‌ای نیز دست یابند تا این مهارت وجه تمایز آن‌ها برای حضور در فضای کسب‌وکار و اقتصاد کشور باشد.

وی با بیان اینکه از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود به عنوان کانون خردورزی و عقلانیت بتوانند استعدادهای بالقوه دانشجویان را شکوفا کند، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی، تمامی دانشجویان و خانواده‌ها انتظار دارند پس از پایان تحصیل، زمینه اشتغال برای آن‌ها در کمترین فرصت فراهم شود و دانشگاه ناگزیر است برای غلبه بر این فضا به دانشجویان کمک کند تا توانمندی‌های خود را برای ایجاد شغل به کار گیرند.

عسگری یادآور شد: ذهنیت غالب در جامعه امروز این است که صندلی‌های پیش‌ساخته‌ای برای اشتغال دانش‌آموختگان در فضای کسب‌وکار وجود دارد و اگر بتوان این تفکر را تغییر داد بدون شک نقطه عطفی در سیاست‌گذاری‌های حوزه اشتغال ایجاد می‌شود و می‌توان دانشجویان را به مشارکت در کسب مهارت‌های همراه با تحصیل ترغیب کرد.

رییس دانشگاه شهرکرد نیز در این آیین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از توسعه و تقویت کارآفرینی دانشجویان، ایجاد اشتغال برای دانشجویان و آشنایی آن‌ها با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی، ایجاد بستر مناسب برای بازاریابی و فروش محصول و ظهور پرورش و شکوفایی ایده‌های تولیدی و همچنین ایجاد فرصت برای جذب سرمایه‌گذار و ارتقای محصولات را از جمله اهداف برپایی این بازارچه مجازی بیان کرد.

سعید کریمی با بیان اینکه نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، محصولات چاپی و آموزشی و گل و گیاه از جمله محورهای تولیدات سومین بازارچه دانشجویی کشور به شمار می‌رود، افزود: نسخه اندروید این بازارچه نیز تهیه شده است و تمامی دانشجویان کشور می‌توانند به صورت رایگان در این بازارچه نام‌نویسی کرده و در فضایی امن و در رقابتی سالم به ارائه محصولات و تولیدات خود بپردازند.

وی تصریح کرد: بررسی بازارچه‌های دانشگاهی به صورت استانی، امکان دسترسی به محصولات به صورت دسته‌بندی‌شده، قابلیت پیگیری سفارش‌ها و خرید و پرداخت آنلاین و بهره‌مندی از برنامه‌های آموزشی مرتبط با استارتاپ های کارآفرینی از دیگر امکاناتی است که در وب‌سایت و نسخه اندوریدی سومین بازارچه چرتکه در نظر گرفته شده است.

کریمی به پیش ثبت‌نام ۲۰۰ نفر از دانشجویان کشور در این بازارچه نیز اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون کارگاه‌های آموزشی با محوریت دانشجو و هویت شغلی و ثروت آفرینی نیز برای توانمندسازی دانشجویان عضو بازارچه برپا شده و با همکاری تعدادی از دانشجویان نخبه و متخصص نیز دوره‌های مهارت افزایی برای اعضا در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، سومین بازارچه مجازی تولیدات دانشجویی کشور به نشانی chortkemarket.ir ایجاد شده است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشتغال زایی دانشگاه شهرکرد غلامرضا غفاری دانشجو چهارمحال وبختیاری کارآفرینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشتغال زایی دانشگاه شهرکرد وزارت علوم تحقیقات و فناوری اشتغال زایی دانشگاه شهرکرد غلامرضا غفاری دانشجو چهارمحال وبختیاری کارآفرینی تولیدات دانشجویی فرهنگی و اجتماعی بازارچه مجازی سومین بازارچه دانشجویی کشور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مالک حسنی بعد از ظهر امروز در تجمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد در اعلام حمایت و همبستگی با آزادی خواهان حامی مردم غزه در جهان، اظهار کرد: دنیای غرب شعار توخالی بود که به خورد عالم می‌داد؛ دنیایی که با شعار پیشرفت و تکنولوژی برای تمدنی که می‌خواست بسازد از مقدس‌ترین کلمات سو استفاده کرد.

وی بیان داشت: کشوری که حرف از دموکراسی، آزادی بیان و نظم نوین جهانی می‌زند؛ این کشور بالغ بر ۷۰۰ پایگاه نظامی در کل عالم دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد افزود: ما مقابل ظلم و سو استفاده از مقدس‌ترین کلمات عالم، مقابل ابرقدرت‌هایی که به دنبال چپاول نظام و دولت‌های کل دنیا هستند، ایستاده‌ایم.

وی درباره هدف از تجمع در دانشگاه شهرکرد خاطر نشان کرد: ما کنار مظلومین عالم و مظلومین غزه هستیم؛ تا شعار سر بدهیم که ابر قدرت‌های عالم تاریخ مصرف آنان تموم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با اشاره به ظلم توأمان در عالم اذعان داشت: کشورهای غربی استانداردهای دوگانه علیه بشریت خرج و ظلم علیه بشریت اعمال می‌کنند.

وی به بیداری دانشجویان اشاره و افزود: ما در کنار کودکان مظلوم غزه هستیم؛ امروز در قلب آمریکا و اروپا علارغم امپراطوری بزرگ رسانه‌ای که راه انداخته و حرف‌هایشان را به عالم دیکته می‌کردند؛ وجدان دانشجویان عالم بیدار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه سازمان ملل دستاویزی برای قدرت‌ها می‌باشد، اظهار کرد: ابر قدرت‌های دنیا به دنبال منفعت، قدرت و ثروت‌های خودشان هستند؛ ما امروز کنار هم ایستاده‌ایم تا این دوگانگی را به آنان گوشزد کنیم.

وی با بیان اینکه امروز روز تلاقی خون و وجدان است، گفت: خون جوانان و کودکان مظلوم غزه در دل جوانان عالم جوانه خواهد زد؛ تمام این بی نظمی عالم زیر سر صهیونیسم جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی با اشاره به جنبش دانشجویان، دانشگاه آمریکا بیان داشت: دانشجویان مقابل ظلم در عالم ایستاده‌اند و وجدان‌های بیدار به رهبری مظلومین عالم به سر منزل مقصود می‌رسد.

کد خبر 6091267

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • مقابل ابرقدرت‌های چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند