Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از اول مرداد بازی‌های المپیک توکیو آغاز می‌شود. با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا بازی‌های امسال را دستخوش تغییر کرده است و بار‌ها شاهد لغو و تعویق مسابقات کسب سهمیه بودیم، اما بالاخره کمیته برگزاری بازی‌های توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی می‌توانید عکس‌های دوره‌های گذشته را مشاهده می‌کنید.

المپیک ۱۹۶۴ توکیو

المپیک تابستانی ۱۹۶۴ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد هجدهم» شناخته می‌شود، از ۱۰ اکتبر تا ۲۴ اکتبر ۱۹۶۴ میلادی در شهر توکیو در کشور ژاپن و با حضور ۵٬۱۵۱ ورزشکار زن و مرد از ۹۳ کشور و در ۱۹ رشته ورزشی برگزار شد.

المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

المپیک تابستانی ۱۹۶۸ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد نوزدهم» شناخته می‌شود از ۱۲ تا ۲۷ اکتبر ۱۹۶۸ میلادی در شهر مکزیکوسیتی در کشور مکزیک، با حضور ۵٬۵۳۰ ورزشکار زن و مرد از ۱۱۲ کشور و در بیست رشته ورزشی برگزار شد.

رقبای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۸، شهر‌های دیترویت آمریکا، بوئنوس آیرس آرژانتین و لیون فرانسه بودند.

المپیک ۱۹۷۲ مونیخ

المپیک تابستانی ۱۹۷۲ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد بیستم» شناخته می‌شود، از ۲۶ اوت تا ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۲ میلادی در شهر مونیخ در آلمان غربی و با حضور ۷٬۱۱۳ ورزشکار زن و مرد از ۱۲۱ کشور و در ۲۱ رشته ورزشی برگزار شد.

بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ مونیخ، پس از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۳۶ برلین، دومین میزبانی کشور آلمان از این رقابت ها بود. در این المپیک رشته تیراندازی با کمان پس از ۵۲ سال دوری از المپیک، و هندبال که‌ آخرین بار در المپیک ۱۹۳۶ برگزار شده بود، دوباره به برنامه این بازی‌ها اضافه شدند. قایقرانی کانو در آب‌های خروشان برای اولین بار به برنامه مسابقات اضافه شد. بدمینتون و موج‌سواری هم به عنوان ورزش نمایشی به مسابقات المپیک اضافه شد.

المپیک ۲۰۰۸ پکن

المپیک تابستانی ۲۰۰۸ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد بیست و نهم» شناخته می‌شود از ۸ تا ۲۴ اوت ۲۰۰۸ میلادی در شهر پکن در کشور چین برگزار شد. بازی‌ها دقیقاً در ساعت ۰۸:۰۸:۰۸ شب به وقت پکن (۱۲:۰۸:۰۸ به وقت گرینویچ) با روشن شدن مشعل المپیک به‌طور رسمی آغاز شد و با حضور تقریبی ۱۰٬۵۰۰ ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی به کار خود ادامه داد.

المپیک ۲۰۱۲ لندن

المپیک تابستانی ۲۰۱۲ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد سی‌ام» شناخته می‌شود از ۲۷ ژوئیه تا ۱۲ اوت ۲۰۱۲ در شهر لندن در کشور انگلستان برگزار شد. بیش از ۱۰۰۰۰ ورزشکار از ۲۰۴ کشور عضو کمیته المپیک در این رقابت‌ها شرکت کردند. شهر لندن در سال‌های ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ میزبان بازی‌های المپیک بود.

شهر لندن در ۱۱۷امین اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک در تاریخ ۶ ژوئیه ۲۰۰۵ که در کشور سنگاپور برگزار شد پس از رقابت با شهر‌های مادرید، مسکو، نیویورک و پاریس پس از چهار دور رأی‌گیری به عنوان میزبان این دوره از بازی‌های المپیک انتخاب شد.

المپیک ۲۰۱۶ ریو

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که با نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و یکم» و «المپیک ریو» شناخته می‌شود از ۵ تا ۲۱ اوت ۲۰۱۶ میلادی در شهر «ریو دو ژانیرو» در کشور برزیل برگزار شد.

شهر ریو دو ژانیرو به عنوان میزبان این بازی‌ها در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۰۹ میلادی، توسط کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شد.

بیشتر بخوانید 

تصاویر جذاب ادوار گذشته بازی‌های المپیک تابستانی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک المپیک توکیو بازی های المپیک تابستانی طور رسمی با نام بازی های المپیاد شناخته می شود میلادی در شهر رشته ورزشی برگزار شد بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعود داور فینال آسیا شد

به گزارش ورزش سه، مسابقه فینال جام ملت های زیر 23 سال آسیا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه در دوحه قطر در حالی برگزار می شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری ایران این بازی را سوت خواهد زد.

موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک های وی قضاوت این بازی را برعهده دارند.

داور چهارم از کشور قطر و ناظر داوری از کشور عربستان برای این دیدار انتخاب شده است.

فینال این رقابت‌ها بین ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تاتنهام با دو سناریو به سراغ نقل و انتقالات تابستانی می‌رود
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد
  • عکس/نشست سخنگویان ادوار قوه قضائیه
  • نشست سخنگویان ادوار قوه قضاییه