Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:45:20 GMT

شرکت‌های اصفهانی بازار سرمایه در مدار سوددهی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۴۹۶۳

شرکت‌های اصفهانی بازار سرمایه در مدار سوددهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاخص بورس امروز ۸ هزار و ۴۰۰ واحد رشد کرد و توانست در جایگاه ۱ میلیون ۳۱۱ هزار واحد قرار بگیرد. شاخص کل هموزن هم با ۲ هزار و ۷۰۰ واحد رشد، نشان داد که کلیت بازار امروز مثبت و سبزپوش بوده است، نمادهای تاپیکو، رمپنا و فارس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وپارس، کبورس و فایرا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشته‌اند، بیشترین ارزش معاملات هم مربوط به گروه شیمیایی، صنایع چند رشته‌ای و سیمان و بیشترین تغییر مثبت نیز در شاخص گروه‌های اطلاعات و ارتباطات، فنی مهندسی و معادن رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش معاملات خرد معادل ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که در بخش خرید، ۸۳ درصد خریدها توسط حقیقی‌ها و ۱۷ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شده است، همچنین در بخش فروش ۸۲ درصد فروش‌ها توسط حقیقی‌ها و ۱۸ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شده است، علاوه بر این در جریان این معاملات، ارزش سبد سهام عدالت ۰.۶ درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان و ارزش سبد ۱ میلیونی به ۲۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

نمادهای اصفهانی بازار بورس نیز در مدار سودهی قرار گرفته‌اند و  با انتشار گزارش عملکرد ۳ ماهه خود و همچنین برگزاری مجامع و تقسیم سودهای سهام، سوددهی خود را نشان داده‌اند.

آن گونه که خبر می‌رسد مجمع عمومی پالایشگاه نفت اصفهان با نماد شپنا با حضور ۶۲ درصد سهامداران برگزار شد و در این مجمع مقرر گردید ۱۲۰ تومان سود نقدی بین سهامداران تقسیم شود.

همچنین پتروشیمی اصفهان با نماد شصفها نیز از فروش ۵۳۵ میلیارد تومانی خود در ۳ ماهه منتهی به خرداد خبر داده است که طبق برآوردها، ۵۲۵ میلیارد آن مربوط به ماه خرداد می‌باشد و رشدی ۹۳ درصدی را به نسبت با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

شرکت سیمان اصفهان با نماد سصفها که با عرضه آن در بورس کالا موافق شده، در گزارش ۳ ماهه خود، برای هر سهم ۵۴۱ ریال سود محقق کرده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، حاکی از رشد ۳۸۱ درصدی می‌باشد.

شرکت فولاد افزا سپاهان در ۳ ماهه منتهی به خرداد برای هر سهم ۱۶۰ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل کاهش ۵۳ درصدی داشته است.

شرکت سامان گستر اصفهان با ثامان نیز با افشای اطلاعات با اهمیت الف، از انعقاد قرارداد فروش زمین و تهاتر با ۱۱۰۰ دستگاه آپارتمان خبر داد، گفتنی است این سهم ۵ ماه قفل در صف فروش است، ولی این صف از ارزش ریالی کمی برخوردار می‌باشد و با این وجود، در روند بهبود بازار، هیچ حمایتی از سهم برای خروج از صف فروش صورت نمی‌گیرد و مشکل نقدشوندگی یکی از اصلی‌ترین مشکلات سهامداران این نماد است.

گفتنی است بنا بر تصمیم سازمان بورس اوراق بهادار تهران، بورس از فردا سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده به مدت ۶ روز تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار شپنا شرکت سیمان اصفهان شاخص کل ۳ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس در سکوت

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سهام اولین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می‌رسد فعلا نه انگیزه‌ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جرئی به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۱۴۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «کرمان» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۱ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته‌ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می‌خورد، بازگشایی منفی صندوق‌های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز ۱۶۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۶۶ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۰ نماد در محدوده مثبت و ۱۸۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا