Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «زلمای خلیلزاد» امروز در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات افغانستان و لزوم تسریع در روند صلح این کشور گفتگو کردند.

این دیدار همزمان با استقبال دولت پاکستان از بیانیه مشترک در پایان مذاکرات بین الافغانی در دوحه صورت گرفت که اسلام‌آباد برگزاری نشست دو روزه مذاکراتی میان هیات کابل و گروه طالبان را یک پیشرفت مثبت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای به نقل از سخنان عمران‌خان در دیدار نماینده ویژه آمریکا اعلام کرد: نخست وزیرپاکستان تلاش‌های سازنده این کشور برای تسهیل روند صلح افغانستان جتهت دستیابی به یک توافق سیاسی فراگیر و گسترده با هدف پایان دادن به درگیری‌های طولانی مدت در این کشور همسایه را برجسته کرد.

وی گفت که تشدید درگیری و بی‌ثباتی در افغانستان به نفع پاکستان نیست، زیرا این امر منجر به چالش‌های جدی برای اسلام‌آباد در زمینه‌های امنیتی و هجوم پناهندگان می‌شود این درحالی است که صلح پایدار در افغانستان روزنه‌های جدیدی به سوی ارتباطات اقتصادی در منطقه باز می‌کند.

عمران‌خان یادآور شد که بحران افغانستان هیچ راه حل نظامی ندارد. همچنین تحمیل یک دولت با زور به حل منازعه منجر نمی‌شود و تنها یک توافق با مذاکره باعث ایجاد صلح و ثبات پایدار در افغانستان خواهد شد.

وی با تاکید مجدد بر حمایت مداوم پاکستان از افغانستان صلح آمیز، با ثبات و متحد، افزود: امنیت در مرز‌های غربی به نفع خود پاکستان است و ما صادقانه درپی همکاری نزدیک با ایالات متحده و سایر کشور‌های مربوطه برای صلح هستیم.

نخست وزیر پاکستان بر لزوم انعطاف پذیری و تعامل معنادار همه طرف‌های افغانستانی با یکدیگر تأکید کرد.

وی با یادآوری اظهارات خود در کنفرانس آسیای میانه و جنوبی در تاشکند گفت که برای همسایگان افغانستان و کشور‌های منطقه مهم است که به طور سازنده با یکدیگر برای یک حل و فصل سیاسی پایدار در افغانستان همکاری کنند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز ساعاتی پیش با استقبال از بیانیه پایان مذاکرات دو روزه دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه ابراز امیدواری کرد که رویکرد معنی دار تمامی ذی نفعان تا رسیدن به یک راهکار پایدار ادامه یابد و با جلوگیری از نقش عناصر خرابکار، زمینه برای برقراری صلح پایدار در افغانستاب فراهم شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان روز عرفه موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اصغر فرهادی وزارت امور خارجه پاکستان عمران خان فرستاده آمریکا در امور افغانستان بحران آب طالبان روز عرفه موج پنجم کرونا بحران آب خوزستان اصغر فرهادی عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی