Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران ضمن اعتراف به ناکارآمدی اقتصادی دولت روحانی، ‌می‌گوید: آقای روحانی کجاست؟(!)

محمود میرلوحی عضو فعلی شورای شهر تهران (و معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات) به ایلنا گفت: من به عنوان یک شهروند ایرانی این حق را دارم که عرض کنم، کشور امروز با چالش‌های متنوع و متعددی روبروست و پیام این انتخابات نیز همین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم و کرونا به شدت به زندگی مردم فشار آورده است و دامنه فقر به شدت گسترده شده است و طبقه متوسط در حال انتقال به طبقه آسیب‌پذیر هستند.

وی تأکید کرد: باید تیم اقتصادی دولت سیزدهم تیمی باشد که بتواند این تورم را مهار کند و این تلاطم‌های ارزی و بانکی را حل و فصل کند تا به دوره آقای احمدی‌نژاد بازنگردیم.

این عضو «جبهه اصلاحات» ایران اظهار کرد: مسئله کاهش هزینه تولید هنوز حل نشده و برای تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصادی باید راهکاری اندیشیده شود تا بخش تولید بیش از این دچار اختلال نشود.

میرلوحی گفت: امروز نزدیک به نصف بودجه کسری دارد بنابراین امیدواریم آقای رئیسی با استفاده از نیروهای باتجربه، پاکدست و دانشمند و شایسته بتواند این چالش‌ها را حل و فصل کند چرا که به مردم قول حل این معضلات را دادند.

وی در ادامه گفته است: آرا باطله نشان می‌دهد که اشخاصی که به آقای روحانی رای دادند، در این دوره در عرصه حاضر نشدند که باید اینها را بازگردانیم. آیا دولت اصولگرا می‌تواند این اشخاص را بازگرداند؟ با چه روشی قصد چنین کاری را دارد؟ پس همان اصلاحات خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر با همین روش پیش برویم، میزان مشارکت در انتخابات بعدی از این انتخابات نیز کمتر خواهد شد. اگر شورای نگهبان با همین فرمان جلو برود، جامعه قبول نخواهد کرد. اگر شورای نگهبان همین اقدام را تکرار کند، رای باطله از رای اصلی بیشتر خواهد شد.

میرلوحی گفت: درست است که آقای رئیسی پیروز انتخابات شده‌ اما آرا آقای روحانی کجاست؟ ما از ابتدا به اصولگرایان گفتیم که با این رفتارها آرا اصلاحات به سمت شما نخواهد آمد. مطالبات جامعه نباید نادیده گرفته شود چون برای نظام هزینه‌آفرین خواهد بود.

ژست طلبکاری این عضو جبهه اصلاحات و سایر افراد مشابه از نظام، درباره ریزش رأی خودشان و رأی روحانی، در حالی است که آنها در دو انتخابات 92 و 96 (و همچنین انتخابات 94 مجلس) وعده‌های خلاف به مردم داده و در عین حال مدعی شده بودند تضمین وعده‌های روحانی هستند. اما حالا که با روگردانی مردم روبه‌رو شده‌اند، توپ را زمین نظام می‌اندازند و حتی ابایی ندارند از این که آرای باطله را هم به نام خود مصادره کنند!

اما حقیقت روشن این است که با وجود حمایت خاتمی و 16 حزب اصلاح‌طلب از همتی و ائتلاف جمهور (شورای شهر)، همتی کلاً 2/4 میلیون رأی کسب کرد و نفر اول لیست جمهور نیز، بیش از 32 هزار رأی را در تهران حائز نشد. بنابر اعلام برخی اصلاح‌طلبان، مقبولیت روحانی به زیر 6 درصد رسیده است. در شورای شهر نیز، اعضای اصلاح‌طلب فعلی غیر از جابه‌جایی سه شهردار ظرف 4 سال و تغییر نام چند خیابان و برخی مجادلات سیاسی، کار قابل اعتنایی انجام ندادند. و حتی محسن هاشمی رئیس شورای شهر بارها تصریح کرد که حتی یک متر به خط مترو تهران یا چند اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه نشده است./کیهان

منبع: فردا

کلیدواژه: دولت روحانی عضو شورای شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟

بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟

کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد:
در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903290

دیگر خبرها

  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت سردار فدوی
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • راند دوم
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند