Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: اقدامات سختگیرانه و قرنطینه و رعایت موارد بهداشتی موجب شده تا با اطمینان اعلام کنم یک درصد هم امکان ندارد، ورود کرونا به بندر از طریق کشتی‌ها انجام شود.

وی افزود: چون ارسال فرم‌ها به صورت غیردستی و ایمیل انجام می‌شود، خدمه کشتی اصلا پیاده نمی‌شوند و ما هم روی عرشه کشتی نمی‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در تشریح آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ورود و خروج کشتی‌ها به بندر شهید بهشتی چابهار در شرایط کرونایی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در ماه‌های گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را دقیق‌تر کرده‌ایم و وضعیت تحت کنترل است.

«کشتی‌ها قبل از ورود به بندر ۱۴ روز در لنگرگاه می‌مانند»

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین کشتی‌هایی که از مبدا هند وارد بندر می‌شوند، حتماً باید ۱۴ روز بمانند و بعد پذیرش می‌شوند. از بنادر دیگر و اروپا نیز وقتی کشتی‌ها وارد لنگرگاه می‌شوند، باید ۱۴ روز بمانند و قبل از پهلوگرفتن باید تست‌های کرونای مربوطه را برای ما ایمیل کنند.

وی اظهار داشت: فعلا تردد روی کشتی‌ها در بندر انجام نمی‌شود، فرم‌های خوداظهاری وجود دارد که از سوی کشتی برای بندر از طریق ایمیل ارسال می‌شود، تست کرونا و خوداظهاری از سوی کشتی ایمیل و بررسی می‌شود که یقین پیدا کنیم خدمه کشتی در کشور مبدأ پیاده نشده‌اند.

ورود ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر چابهار

آقایی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر در حال ارسال به نقاط مختلف کشور است، همچنین ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی هم در بندر موجود است که ورود و خروج آن‌ها به صورت روان در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ادامه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار باوجود تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فعالیت‌های اداری در این استان خبر داد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون به دلیل مصوبه شب گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت‌های ادارات برخی شهرهای استان سیستان بلوچستان به طور کامل و برخی دیگر به صورت نیمه تعطیل درآمده و متوقف شده است.

او با بیان اینکه محدودیت‌ها به دلیل حاد شدن کرونا، خیلی افزایش یافته افزود: به همین دلیل بیشترِ کامیون‌داران رعایت می‌کنند و به بندر چابهار نمی‌آیند.

آقایی با تاکید بر اینکه مشکلی در ورود و خروج کالاهای اساسی نداریم، ادامه داد: کالاهای اساسی که وارد می‌شود، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بارگیری شده و به داخل کشور منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار تعطیل نیست گفت: ورود و خروج کالا انجام می‌شود و شیفت‌های عملیاتی در بندر مستقر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان داشت: تداوم ورود و خروج کشتی از بندر چابهار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی این بندر زمینه ایجاد اشتغال، تحرک حمل و نقلی و پویایی اقتصادی را بویژه در استان رونق بخشیده است.

وی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار پس از بهره برداری در فاز اول با برخورداری از پنج پست اسکله و افزایش ظرفیت به هشت و نیم میلیون تن، تجهیزات مدرن و بهره‌برداری از ترمینال های کانتینری و یخچالی برای پذیرش و پهلوگیری انواع کشتی‌ها با تنوع کالاهای صادراتی، وارداتی، کانتینری، فله و تنوع کالاهای یخچالی و مواد نفتی فراهم شده است.

آقایی افزود: خوشبختانه با زیرساخت ها و تجهیزات بندر چابهار برای پهلوگیری و تخلیه و بارگیری انواع کشتی و کالا و تعامل و مشارکتی که با گمرک و دستگاه‌های مرتبط وجود دارد کالاها با رویه‌های گمرکی و بدون رسوب به مقاصد مورد نظر حمل خواهد شد.

وی با اشاره به ترانزیت، صادرات و واردات کالاهای اساسی بندر چابهار در سال جاری گفت: از ابتدای امسال نیز به رغم محدودیت‌های کرونا، فعالیت‌های بندری، تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کامیون‌های حامل بار با افزایش پروتکل‌های بهداشتی تداوم داشته است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی مازندران کرونا ویروس دلتا کرونا مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان کالاهای اساسی بندر چابهار ورود و خروج کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همزمان با آغاز هفته ایمن سازی، مرحله اول واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان گروه‌ سنی ۲ ماهه در تمامی مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این واکسن به شکل تزریقی است و در گام بعدی کودکان گروه های سنی 4 و 12 ماهگی نیز، همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی واکسینه  خواهند شد.

به گفته دکتر زنگنه، پنومونی پنوموکوکی یکی از شایع ترین علل عفونت های تنفسی و مرگ و میر کودکان زیر5 سال در سراسر جهان به شمار می رود که پیشگیری از آن با واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی گفت: به عبارتی باکتری پنوموکوک موجب بیماری هایی مثل سینوزیت، مننژیت، عفونت گوش میانی، پنومونی و عفونت خون شده و ممکن است منجر به بستری شدن کودک در بیمارستان، ایجاد عوارض و یا مرگ وی شود.

 زنگنه افزود: فاز اول این واکسن ها توسط  وزارت بهداشت تهیه و تحویل واحدهای بهداشتی شده است، از هم استانی های عزیزی که کودک در سن 2ماهگی دارند درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، نسبت به واکسیناسیون بهنگام آنها اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: امیدواریم به زودی شاهد اضافه شدن واکسن روتاویروس نیز به سبد واکسیناسیون کشور باشیم.

گفتنی است:در حال حاضر کودکان در کشور ما بر علیه بیماری های از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت B، هموفیلوس آنفلوانزا و پنوموکوک واکسینه می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان