Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، امیراسماعیل ثقفی نیا، عضو کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز با اشاره به سابقه شرکت درسا دارو در تامین دارو‌های قلبی و عروقی با منشاء نیتروگلیسیرین، گفت: حدود ۲۴ سال قبل کار‌های تحقیقاتی در زمینه تولید این محصولات را بنا به نیاز سازمان غذا و دارو آغاز کردیم؛ خطر کمبود ید در میان رده‌های مختلف سنی در کشور جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون سرمایه گذاریو توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز افزود: سرانجام بعد از ۹ سال کار آزمایشگاهی، تولید نیمه صنعتی و صنعتی و همچنین انجام آزمایش های فارماکوپه‌ای و بالینی محصولات متنوع نیتروگلیسیرین را به تولید انبوه رساندیم و در حال حاضر ۶ محصول نیتروگلیسیرین دارویی در کشور تولید می‌شود که بخشی تولید درسا دارو و بخشی دیگر تولید ۱۱ شرکت دارویی دیگر است که مواد اولیه را از این تولیدکننده تهیه می‌کنند.

ثقفی نیا با بیان این که در حال حاضر ۷۶ محصول دارویی توسط شرکت درسا دارو تولید می‌شود، گفت: علاوه بر محصولات نیتروگلیسیرین دارویی محصولات دارای ریز مغذی ید که با همکاری پژوهشکده غدد بعد از ۴ سال فرآیند تحقیق و توسعه تولید شده است از دیگر فرآورده‌های دارویی عرضه شده توسط این شرکت دارویی است.

او در مورد هدف مهم از تولید دارو‌های دارای ریزمغذی ید، گفت: ایران در کمربند کمبود ید جهانی قرار دارد و خطر این کمبود در میان رده‌های مختلف سنی در کشور جدی است، به همین دلیل با اضافه کردن ید به نمک سعی به جبران این کمبود شده است.

ثقفی نیا گفت: زنان باردار از مصرف نمک پرهیز می‌کنند و از طرف دیگر دو برابر فرد عادی نیازمند دریافت ید هستند، در این راستا محصول یدوفولیک به منظور تامین ریز مغذی ید برای مادران باردار و جنین تولید شده است.

عضو کمیسیون سرمایه گذاری  و توسعه خدمات اتاق بازرگانی البرز افزود: بر اساس پایش ملی کمیته کشوری جلوگیری از کمبود ید تاثیر داروی یدوفولیک در جبران این کمبود در مادران باردار و شیرده اثبات شده است.

انتهای پیام/ ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مادران باردار سازمان غذا و دارو کمبود ید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: کمبود ظرفیت تولید برق در این شهرستان مانعی برای توسعه مراکز تولید صنعتی و کشاورزی شده است.

علی محمدی کیا، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در نشست مشترک فعالان اقتصادی تیران و کرون با حضور مدیر توزیع برق منطقه اصفهان و مدیرعامل شرکتبرق استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعتی در این شهرستان، اما کمبود ظرفیت برق‌رسانی مانعی برای راه‌اندازی گلخانه و شرکت‌های صنعتی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ درخواست راه‌اندازی گلخانه به جهاد کشاورزی ارائه شده اما به دلیل کمبود ظرفیت برق امکان صدور مجوز برای آنان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به گفته فرماندار تیران و کرون با توجه به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در این منطقه توسعه شبکه برق برای فعالیت آن نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود گاز برای گلخانه‌ها طی سال‌های گذشته وجود داشت، اما با احداث یک ایستگاه تقلیل، این نگرانی رفع شد و امروز معضل کمبود برق پیش روی فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

به اعتقاد محمدی‌کیا تسریع شرکت برق در تأمین انرژی مشکل کمبود برق مصارف خانگی در فصل تابستان را نیز رفع خواهد کرد.

پروژه‌های برق‌رسانی در دستور کار وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در این جلسه به معضل کمبود برق در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی منجر به کمبود برق شده که چند پروژه جدید برای تأمین این نیاز پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

سعید محسنی افزود: پست جدید انتقال برق در حال احداث و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال در مدار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پست جدید نیز در دستور کار برای انتقال برق منطقه نجف‌آباد و حومه پیش‌بینی شده که این بستر نیز تا ۱۴۰۴ روی خط بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تقاضا برای تأمین برق صنعتی و خانگی افزایش‌یافته و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این انرژی، شرایط سخت اقتصادی برای وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی مشارکت بین بخش‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای را راهکاری برای تأمین هزینه‌ها و تسریع در اجرای این پروژه اعلام کرد.

محسنی با بیان اینکه افت ولتاژ در بعضی از مناطق اصفهان داریم، تصریح کرد: فاصله زیاد پست توزیع با پست بالادستی منجر به این مشکل می‌شود که باید پست‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟