Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:53:26 GMT

کرونا و تاثیر آن در رونق فروش کالا در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۶۴۱۹

کرونا و تاثیر آن در رونق فروش کالا در فضای مجازی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری شیوع ویروس کرونا تقریبا بخش‌های بسیاری از زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر تبعات خود قرار داد، در این ایام همچنین سبک زندگی افراد نیز دچار تغییرات بسیاری شد، تعطیلی برخی از مشاغل یکی از مهم‌ترین آسیب‌های این ویروس ناشناخته بود و این مسئله درآمد صاحبان این مشاغل را نیز به شدت کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران به‌صورت رسمی از اواخر بهمن‌ماه رسانه‌ای شد، در روزهای نخست شیوع این بیماری در ایران محدودیت‌هایی برای بسیاری از مشاغل در کشور ایجاد شد و به‌دنبال آن نیز مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند، هر ساله در هفته‌های منتهی به سال نو خرید و فروش اجناسی مانند پوشاک، وسایل منزل، آجیل، شیرینی‌جات و ... رونق خاصی پیدا می‌کرد، اما باتوجه به توصیه کادر بهداشت و درمان برای قرنطینه خانگی افراد و همچنین واهمه مردم از ابتلا به این ویروس ناشناخته، کاسبانی که تنها امیدشان به فروش در ایام منتهی به سال نو بود با اعلام محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازار با مشکلات بسیاری روبرو شدند.

شاید در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا کمتر کسی گمان می‌کرد این ویروس برای مدت طولانی مهمان ناخوانده کشورمان باشد، اما امروز حدود یکسال و پنج ماه از ورود این ویروس به ایران می‌گذرد و به‌نظر می‌رسد قصد ترک کردن کشورمان را ندارد، محدودیت‌های کرونایی همانند سابق مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بسیاری از مشاغل به روند عادی فعالیت خود بازگشته‌اند، اما هنوز هم بسیاری از کاسبان با مشکلات بسیاری در فروش اجناس خود مواجه هستند.

پیک‌های کرونا یکی پس از دیگری کشور را درگیر تبعات خود می‌کند، با تغییر وضعیت رنگ شهرها از زرد و نارنجی به قرمز گروه‌های شغلی دو، سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند و این مسئله کسب و کار این گروه‌های شغلی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، به‌همین دلیل بسیاری از کاسبان دست به ابتکاری جدید زدند و باتوجه به شرایط ایجاد شده کسب و کار خود را به فضای مجازی انتقال دادند و خوشبختانه امروزه این نوع کسب و کار رونق بالایی پیدا کرده است.

تاثیر بالای شیوع ویروس کرونا در زمینه رشد کسب و کارهای اینترنتی

علی بهداروند- کارشناس مسئول اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص توسعه کسب و کارهای اینترنتی، اظهار کرد: گسترس کسب و کارهای اینترنتی با شیوع ویروس کرونا سرعت بالایی پیدا کرده است، فروشگاه‌ها و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای جدیدی در ایران و به‌دنبال آن در استان تاسیس شد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی بسیاری در زمینه خرید اینترنتی از طریق صدا و سیما، مطبوعات و سامانه‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن، تجارت انجام شد، به‌همین دلیل استقبال خوبی از سوی مردم نسبت به خرید اینترنتی شکل گرفت و این نوع کسب و کار در ایران و چهارمحال و بختیاری رونق خوبی پیدا کرده است.

بهداروند ادامه داد: شیوع کرونا تاثیر بسیاری در زمینه رشد کسب و کارهای اینترنتی دارد و استقبال مردم به انجام امور و خریدهای اینترنتی نسبت به دوران قبل از شیوع این ویروس بسیار متفاوت است، اما پیش‌بینی می‌شود پس از پایان همه‌گیری کرونا و بازگشت مردم به زندگی عادی نیز رونق کسب و کارهای اینترنتی حفظ شود، زیرا خرید و انجام امور در بستر فضای مجازی و اینترنت در حال تبدیل به یک فرهنگ در جامعه امروزی است.

کارشناس مسئول اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: فروشندگان کالا و عرضه‌کنندگان خدمات نیز استقبال خوبی نسبت به استفاده از بستر فضای مجازی برای فروش کالا و یا ارائه خدمات خود دارند و به‌همین دلیل تعداد فروشگاه‌های اینترنتی درحال گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری ارگان یا واحدی برای آموزش افرادی که تمایل به فعالیت در بستر فضای مجازی دارند، وجود ندارد، اما این افراد با استفاده از فضای موجود در بازار و انجام تحقیقات می‌توانند نسبت به راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی اقدام کنند.

حضور پررنگ اداره پست در تجارت الکترونیکی

عبدل درگاهی- مدیر کل پست چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص خدمات اداره پست در دوران شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: پست یک نهاد خدماتی با سابقه خدمت‌رسانی بالا است و یکی از اولین نهادهایی محسوب می‌شود که در ایران تشکیل شد.

وی افزود: اداره پست از گذشته تا امروز دچار تغییر و تحولات فراوانی شده و در حال حاضر باتوجه به شیوع ویروس کرونا و شکل‌گیری پویش "درخانه بمانیم" لزوم خدمت‌رسانی اداره پست نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

درگاهی ادامه داد: اداره پست از ابتدای شیوع ویروس کرونا در صحنه خدمت‌رسانی حاضر است و همواره خرید آنلاین را به مردم توصیه می‌کند، در سال ۹۹ که ابتدای شیوع ویروس کرونا بود، اقدامات متنوع اداره پست در چهارمحال و بختیاری حدود ۷۰ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است.

مدیر کل پست چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در مدت شیوع ویروس کرونا اداره پست استان، بخشی از زیرساخت‌های موجود در این اداره را تقویت و نقاط مبادلات محموله‌های پستی را افزایش داده است، همچنین در این مدت اداره پست یکی از سازمان‌هایی است که در هیچ زمانی تعطیلی نداشت و به دلیل ترافیک کاری بالا به صورت شبانه‌روزی فعال است.

وی اضافه کرد: زمانی که بسته‌ای از طریق پست ارسال شود، حدودا از رفت و آمد ۵۰ نفر جلوگیری می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث کاهش استفاده از خودرو نیز شخصی شود و همچنین از ازدحام جمعیت نیز جلوگیری می‌کند.

درگاهی تصریح کرد: اداره پست به واسطه‌ای میان مردم و سازمان‌ها تبدیل شده است و به نیابت از حدود ۱۰۰ سازمان مانند فنی حرفه‌ای، نیروی انتظامی خدماتی مانند ارسال گواهینامه، گذرنامه، بیمه و ... را به مردم ارائه می‌کند که این خدمات در مدت سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به ماه‌های گذشته رشد ۳۷ درصدی داشته است.

مدیر کل پست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اداره پست فعالیت‌هایی نیز در خصوص ایجاد اشتغال دارد، عنوان کرد: حدود ۷۳ فروشگاه اینترنتی از طریق اداره پست در استان ایجاد شده است که محصولات گیاهی، دارویی، تولیدی، باغی و سایر محصولات تولیدی در استان به وسیله این اداره به استان‌های دیگر ایران منتقل می‌شوند، همچنین طراحی سایت، ارسال از طریق پست، انجام بازاریابی و انجام برخی امور مالی این فروشگاه‌های اینترنتی از طریق اداره پست انجام می‌شود.

وی افزود: در مدت شیوع ویروس کرونا نوع فعالیت اداره پست نسبت به گذشته تغییراتی داشته است، قبلا ارسال بسته‌ها و نامه‌های کمتری برعهده این اداره بود، اما درحال حاضر  باتوجه به رونق تجارت الکترونیک اکثر کالاها توسط پست منتقل می‌شود.

درگاهی ادامه داد: اداره پست چهارمحال و بختیاری با اداره‌کل بنیاد مسکن در این استان در خصوص طرح ثبت‌نام مسکن ملی همکاری داشته است و آمادگی لازم جهت همکاری با آموزش و پرورش برای انجام ثبت‌نام دانش‌آموزان را نیز دارد.

مدیر کل پست چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: تمامی بسته‌های ارسالی و دریافتی موجود در اداره پست دارای بارکد ۲۰ رقمی هستند که افراد می‌توانند با استفاده از این بارکد بسته پستی خود را در سایت اداره پست درگیری کنند، در واقع پس از دریافت هر مرسوله پستی اداره پست یک رسید الکترونیکی به گوشی موبایل فرد ارسال می‌کند که کد ردگیری مرسوله نیز در این رسید وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی چهارمحال و بختياري کسب و کار اینترنتی کروناویروس شرکت پست کسب و کارهای اینترنتی شیوع ویروس کرونا پیدا کرده اداره پست فضای مجازی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت